کوالکام و ایجاد کمپین علیه شرکت یک تریلیون دلاری اپل

جمعه ۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
جنگ کوالکام و اپل بر سر حق ثبت اختراع به این زودی‌ها پایان نخواهد یافت.
تبلیغات

روزنامه‌ی نیویورک‌تایمز روز گذشته گزارش داغی درباره‌ی فیسبوک و موضوعاتی همچون پاسخ‌گو نبودن شرکت به سوءاستفاده روسیه از پلتفرمش و عصبانیت مارک زاکربرگ از تیم کوک منتشر کرد. یکی از ادعاها این بود که فیسبوک با شرکت خدمات عمومی، Definers Public Affairs، برای انتشار اطلاعات غلط درباره‌ی رقبا همکاری کرده است.

درحال‌حاضر، Business Insider گزارش می‌دهد کوالکام ممکن است با استفاده از همان شرکت به پایان همکاری با اپل نزدیک شود.

در گزارش اولیه‌ی نیویورک‌تایمز، آقای میلر اذعان کرد فیسبوک و اپل به‌طور مستقیم باهم رقابت نمی‌کنند. به‌گفته‌ی میلر، کار Definers در اپل را یکی از شرکت‌های فناوری ثالث انجام می‌دهد؛ اما فیسبوک اپل را زیر فشار قرار داده است؛ زیرا انتقاد آقای کوک مدیران فیسبوک را ناراحت کرده است. آقای میلر در ماه اکتبر سال گذشته در اوکلند گفت اگر مسئله‌ی حفظ حریم خصوصی مطرح شود، فیسبوک از این موضوع خوشحال خواهد شد.

شرکت Business Insider اشاره می‌کند به‌هرحال این شرک ثالث کوالکام است. درحال‌حاضر، با کاهش تولید مودم‌های استفاده‌شده در آخرین نسل آیفون، اپل و کوالکام در میان جنگ حقوقی قرار دارند.

در این گزارش، کیف لیسینگ می‌گوید او از طرف تیم میلر، رئیس غربی Definers، به خبر احتمالی مربوط به جریمه اپل «در ارتباط با اقدام قانونی» بین اپل و کوالکام و همچنین گزارش‌های دیگر درباره‌ی ماجراهای کوالکام و اپل پی برده است.

علاوه‌بر گزارش Business Insider, امروز خبر بی‌بی‌سیطبق گفته کارمند سابق شرکت گزارش داد کوالکام یکی از مشتری‌های Definers است. این گزارش توضیح داد شبکه‌ی NTK, سایتی که Definers آن را اداره می‌کند، درحال‌حاضر، در حال تبلیغ خبری با عنوان واکنش محافظه‌کارانه به پرونده‌ی قانونی بین اپل و کوالکام است. طبق این گزارش، NTK در روز سه‌شنبه خبری منتشر کرد که از ردشدن حق حاکمیت بر اپل و اختلاف حق ثبت اختراع بین اپل و کوالکام حکایت می‌کرد. به ادعای این کارمند، کوالکام با Definers رابطه دارد.

Qualcomm

جنگ حقوقی بین اپل و کوالکام تابه‌امروز ادامه دارد. کوالکام اخیرا اپل را به سرقت کد منبع و دادن آن به اینتل متهم کرده است. علاوه‌براین، درحالی‌که امکان به‌توافق‌رسیدن خارج از چارچوب دادگاه وجود دارد، گفته می‌شود اپل خود را برای نبرد طولانی‌مدت در دادگاه آماده می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات