اپل، جلسه پیش از دادگاه با کوالکام را پیروزمندانه ترک کرد

یک‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
اپل در جلسه‌ی برگزارشده پیش از دادگاه اصلی، موفق شد از شرکت کوالکام پیشی بگیرد و پیروزمندانه جلسه را ترک کند.
تبلیغات

پرونده‌ی شکایت کوالکام و اپل در مورد نقض تعهدات کوپرتینونشین‌ها در استفاده از پتنت، هنوز در جریان است. قاضی پرونده برای رسیدگی به شکایت این دو شرکت، تصمیم گرفت در جلسه‌ای پیش از دادگاه، به مستندات و شواهد جمع‌آوری شده در مورد پرونده رسیدگی کند، تیم حقوقی اپل در این جلسه سربلند بودند و جلسه را با موفقیت ترک کردند. 

قاضی پرونده‌ی شکایت اپل و کوالکام، جلسه‌‌ای ترتیب داد تا برای طرفین دعوی مشخص کند، چه مدارک و مستنداتی را می‌توانند در دادگاه ارائه دهند و مجاز به ارائه‌ی چه مستنداتی در دادگاه نیستند. تشکیل این جلسه به‌نفع اپل تمام شد. کوپرتینونشین‌ها متوجه شدند، کوالکام قصد دارد چه مدارک و مستنداتی را برای دادگاه رو کند و برخی مستندات کوالکام زیر سوال رفت. 

کوالکام تصمیم گرفت تا بر اینکه اپل برخی از پتنت‌های مربوط به پرونده را نقض کرده است و اینکه برخی از آن‌ها صحت ندارند با کوپرتینونشین‌ها وارد بحث و ستیز نشود و صحبتی از مستندات به‌میان نیاورد. قاضی پرونده نیز فرصتی داشت تا اشتباهات فاحش و کاستی‌های پرونده‌ی کوالکام را در ادعای مطرح‌شده، شفاف‌سازی کند. در نهایت با توجه به‌شرایط به‌وجود آمده در جلسه‌ی پیش از دادگاه، کوالکام تصمیم گرفت تغییر استراتژی دهد و شواهد و مستندات جدید خود را به دادگاه تحویل دهد؛ اما تیم حقوقی اپل ادعا کردند که برای ارائه‌ی این مدارک دیگر دیر شده است. قاضی، صحبت تیم حقوقی اپل را تایید کرد.

باتوجه به شرایط به‌وجود آمده، کوالکام در تنگنا قرار دارد و همه‌چیز می‌تواند علیه این شرکت تمام شود؛ البته، قاضی پرونده، چراغ سبزی به تمام مدارک و مستندات اپل هم نشان نداد. اگر مشخص شود که اپل، در قرارداد با کوالکام، تعهدات خود را زیرپا گذاشته است، در این صورت قوانین FRAND اِعمال خواهد شد و کوپرتینونشین‌ها مجبور به پرداخت جریمه می‌شوند. باید ببینیم با توجه به شرایط به‌وجود آمده در نهایت تکلیف دادگاه و حکم آن چه خواهد بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات