مایکروسافت و گوگل برای بهینه‌سازی مرورگر کروم روی ویندوز 10 آرم همکاری می‌کنند

چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت و گوگل در راستای بهینه‌سازی عملکرد مرورگر محبوب کروم روی رایانه‌های ویندوزی مبتنی بر پردازنده‌های آرم با یکدیگر همکاری می‌کنند.
تبلیغات

مرورگر کروم به‌عنوان محبوب‌ترین مرورگر اینترنت، نقش به‌سزایی در غنی‌سازی تجربه‌ی کاربری افراد دارد. در حالی که هم‌اکنون نسخه‌ای از این مرورگر برای رایانه‌های ویندوزی در دسترس قرار دارد؛ اما طبق گزارشات جدیدی که به‌تازگی منتشر شده، به‌نظر می‌رسد که اهالی مایکروسافت و گوگل برای بهینه‌سازی این مرورگر و اجرای بهینه‌ی آن روی رایانه‌های مبتنی بر پردازنده‌های آرم (ARM) با یکدیگر همکاری جدیدی را آغاز کرده‌اند.

ماه گذشته نیز یکی از مدیران اجرایی کوالکام از بهینه‌سازی کروم برای اجرا روی رایانه‌های مبتنی بر آرم سخن گفته بود. مسلماً ساخت چنین نسخه‌ای از مرورگر کروم در اقبال کاربران نسبت به این رایانه‌های جدیدالظهور مؤثر خواهد بود.

کروم نه‌تنها محبوب‌ترین مرورگر دسکتاپ برشمرده می‌شود؛ بلکه در مقیاس کلی، یکی از پراستفاده‌ترین برنامه‌های رایانه‌های شخصی محسوب می‌شود؛ از این جهت، وجود نسخه‌ای مبتنی بر پردازنده‌های آرم، قطعاً در نظر بسیاری از افراد که قصد خرید چنین رایانه‌هایی دارند، تأثیر مثبتی خواهد گذاشت.

با این حال، سال گذشته مایکروسافت نصب‌کننده‌ی مرورگر کروم را به دلیل نقض قوانین از فروشگاه نرم‌افزاری ویندوز ۱۰ حذف کرد. این اتفاق که پیش‌تر و در زمان ویندوز ۸ نیز تکرار شده بود، به‌دلیل عدم استفاده از موتور رندرینگ اختصاصی پلتفرم ویندوز بوده است.

اکنون به‌نظر می‌رسد که این اختلافات اندکی نسبت به‌ گذشته کمرنگ‌تر شده‌اند. همکاری این دو غول دنیای فناوری می‌تواند در آینده منجر به بهبود کارایی محصولاتی چون Slack و ویژوال استودیو کد شود که بخش‌های از آن‌ها بر پایه‌ی کرومیوم توسعه یافته‌اند؛ افزون بر این، پیش‌تر نیز باخبر شدیم که ردموندی‌ها و اهالی مانتین ویو برای فراهم‌آوردن قابلیت دوال‌بوت به دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل کروم، با یکدیگر همکاری می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات