فیسبوک، اپلیکشن ساخت ویدئوهای کوتاه Lasso را برای کاربران آمریکایی معرفی کرد

فیسبوک، اپلیکیشن Lasso را با الگوبرداری از اپلیکیشن محبوب چینی TikTok برای تهیه‌ی‌ ویدیوهای کوتاه در دسترس کاربران آمریکایی قرار داد.  

اپلیکیشن چینی TikTok برای تهیه‌ی ویدئوهای کوتاه، محبوبیت خاصی در بین جوانان و نوجوانان دارد. پیشتر گفته شده بود که فیسبوک درتلاش است تا اپلیکیشن Lasso را با الگوبرداری از تیک‌تاک، معرفی کند. 

براساس آخرین خبرها، در حال حاضر نسخه‌ی iOS و اندروید اپلیکیشن Lasso در دسترس کاربران قرار دارد تا بتوانند ویدئوهای کوتاه بسازند و به‌اشتراک بگذارند. کاربران چین و کشورهای غربی می‌توانند از اپلیکیشن Lasso برای تهیه‌ی ویدئوهای لب‌خوانی کوتاه استفاده کنند.

Lasso فیسبوک

ماه گذشته، وب‌سایت techcrunch تایید کرد که فیسبوک در حال توسعه‌ی اپلیکیشنی برای تهیه‌ی ویدئوهای کوتاه به‌همراه موسیقی است که کاربران می‌توانند پس از تهیه‌ی ویدئوهای کوتاه، به‌راحتی کلیپ‌های خود را به‌اشتراک بگذارند. اپلیکیشن Lasso با الگوبرداری از اپلیکیشن TikTok، قابلیت‌های مشابهی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ هرچند به‌نظر می‌رسد که کاربران TikTok باید منتظر تغییرات خوب و ویژگی‌های جدیدی در در این اپلیکیشن چینی باشند. در این‌صورت فیسبوک باید کماکان مسیری که تیک‌تاک پیموده را دنبال کند تا در رقابت جا نماند. فیسبوک نه تنها باید به رقابت با تیک‌تاک بپردازد؛ بلکه اسنپ‌چت هم تهدیدی رقابتی برای فیسبوک محسوب می‌شود که نباید نادیده گرفته شود.

سخنگوی فیسبوک تایید کرد که در حال حاضر اپلیکیشن Lasso برای هر دو سیستم‌عامل iOS و اندروید، تنها در دسترس کاربران ایالات متحده قرار دارد. وی تاکید کرد که Lasso، برنامه‌ای مستقل و جدید است که به کاربران کمک می‌کند بتوانند ویدئوهای کوتاه و سرگرم‌کننده‌ (از ویدئوهای کمدی گرفته تا ویدئوهای تناسب‌اندام) بسازند. اپلیکیشن جدید می‌تواند مورد توجه کاربران قرار بگیرد، ولی فیسبوک درصدد جمع‌آوری و توجه به فیدبک‌های کاربران است.

Lasso فیسبوک

باوجودی که Lasso با حمایت فیسبوک منتشر شده؛ ولی این شرکت، برنامه را به‌صورت غیررسمی معرفی کرده است. مدیر محصول جدید فیسبوک به انتشار توییتی مختصر درباره‌ی اپلیکیشن جدید بسنده کرده است. کاربران می‌توانند با کمک اپلیکیشن Lasso، ویدیوهای ۱۵ ثانیه‌ای را به‌همراه موسیقی مورد نظر خود به‌اشتراک بگذارند. کاربران می‌توانند ویدئوهای پیشنهادشده از طریق برنامه را مشاهده کنند، همچنین امکان جستجو در ویدئوها و هشتک‌گذاری برای آن‌ها وجود دارد.

در نسخه‌ی بتای آزمایشی Lasso، میلیون‌ها آهنگ در فروشگاه موسیقی در دسترس کاربران قرار داشت که به‌راحتی می‌توانستند از آن‌ها استفاده کنند. در حال حاضر خبری از ویژگی‌هایی همچون واقعیت افزوده یا فیلترهای هیجان‌انگیزی همچون فیلترهایی که در اپلیکیشن تیک‌تاک وجود دارد، نیست. اما کاربران می‌توانند از ویژگی‌های ضبط اسکوموشن و سرعت بالا به‌منظور ایجاد کلیپ‌های سرگرم‌کننده بهره ببرند. به‌طور کلی، اپلیکیشن Lasso، طراحی خوبی دارد و می‌تواند مورد توجه کاربران جوان و نوجوان قرار بگیرد. 

جالب است که فیسبوک اپلیکیشن Lasso را تحت لوای نام فیسبوک معرفی کرده و سعی نکرده است این ارتباط را مبهم جلوه بدهد. Lasso در دسترس کاربران ایالات متحده قرار دارد و می تواند بخشی از تلاش‌های فیسبوک را برای جلب نظر جمعیت جوان آمریکا به‌نمایش بگذارد. براساس اعلام Pew، حدود نیمی از نوجوانان آمریکایی از فیسبوک استفاده می‌کنند، که از سال ۲۰۱۵ این رقم با کاهش در حدود ۲۰ درصد مواجه بوده است. از سوی دیگر  ۶۹ درصد نوجوانان آمریکایی از اسنپ‌چت استفاده می‌کنند. ۷۲ درصد اینستاگرام و ۸۵ درصد از یوتیوب استفاده می‌کنند. فیسبوک قصد دارد با معرفی ویژگی‌های جدید تمایل کاربران جوان را به‌استفاده از این شبکه‌ی اجتماعی بیشتر کند. 

Lasso فیسبوک

کاربران می‌توانند وارد حساب کاربری فیسبوک یا اینستاگرام خود شوند و با تنظیمات شخصی‌سازی‌شده، به‌سرعت از اپلیکیشن Lasso در استوری‌های فیسبوک استفاده کنند. به‌زودی این ویژگی در اختیار کاربران اینستاگرام نیز قرار خواهد گرفت. درنظر داشته باشید که محتوا و پروفایل‌های مربوط به Lasso عمومی هستند و کاربران باید این موضوع را در نظر داشته باشند.

پیشتر اپلیکیشن Musical.ly نیز همین مشکل را داشت و افراد زیر سن قانونی می‌توانستند محتواهایی را به‌اشتراک بگذارند که از نظر قانونی، انتشار برخی ویدئوها از طریق کودکان در زیر سن قانونی، مجاز نیست. اپلیکیشن Lasso دارای گزینه‌ای برای گزارش‌دهی است ولی هنوز مشخص نیست که فیسبوک چه گزارش‌هایی را مورد توجه قرار می‌دهد و به‌ آن‌ها رسیدگی می‌کند.

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما نیز پیش بیاید این است که آیا معرفی اپلیکیشن Lasso از سوی فیسبوک اساسا درست است؟ پیشتر اپلیکیشن Musical.ly توسط استارتاپ ByteDance غول فناوری چین معرفی شده بود و توانست بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر را جذب کند که بعدها با اپلیکیشن TikTok ادغام شد. در چند ماه گذشته، استقبال جوانان از برنامه‌ی تیک‌تاک بسیار زیاد بوده است و در ماه اکتبر شاهد ویدئوهای به‌اشتراک گذاشته‌شده‌ی بسیاری در فیسبوک، اینستاگرام، اسنپ‌چت و یوتیوب از طریق این اپلیکیشن بودیم.

با وجودی که الگوبرداری اینستاگرام و فیسبوک از استوری اسنپ‌چت بسیار موفقیت‌آمیز بوده است، ولی ظاهرا این دو شبکه‌ی اجتماعی توانسته‌اند برای شبکه‌های اجتماعی خود، اپلیکیشن‌های محبوب را توسعه دهند. اپلیکیشن Lasso، برنامه‌ای مستقل است که می‌تواند در بین جوانان محبوبیت پیدا کند، هرچند اپلیکیشن‌های قبلی فیسبوک از جمله Slingshot و Poke که با هدف جذب جوانان توسعه‌ یافته بودند، نتوانستند به هدف خود دست پیدا کنند. باید ببینیم آیا فیسبوک می‌تواند با معرفی اپلیکیشن جدید خود، محبوبیت و جذابیت بیشتری را برای کاربران ایجاد کند یا خیر. آیا کاربران متقاعد می‌شوند چنین برنامه‌ای را دانلود کرده و از آن استفاده کنند؟

منبع cnet techcrunch

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده
تبلیغات

بیشتر بخوانید