اریک اشمیت پتانسیل‌های اتریوم را بسیار بالا می‌داند

شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
رئیس سابق هیئت‌مدیره‌ی گوگل، اتریوم را یک پلتفرم بسیار قدرتمند می‌داند و معتقد است که پتانسیل‌های آن، بیش از چیزی است که اغلب مردم تصور می‌کنند.
تبلیغات

اریک اشمیت، رئیس سابق هیئت‌مدیره‌ی گوگل، که خود را یکی از هواداران و علاقه‌مندان صنعت بیت‌کوین و بلاک‌چین می‌داند، به‌تازگی اظهار کرده که اتریوم یک پلتفرم بسیار قدرتمند است که پتانسیل‌های بالای آن، بیش از چیزی است که تصور می‌شود.

اشمیت این اظهارات را در جریان یک رویداد زنده و در کنار اقتصاددان تایلر کوئن بیان کرد. این رویداد به میزبانی Village Global در سانفرانسیسکو برگزار شده بود. البته سخنان اشمیت، طیف وسیعی از مباحث را نظیر آینده‌ی تکنولوژی، اصلاحات اداری سازمانی، شیوه‌های استخدام گوگل و شاخه‌های مختلف اینترنت، شامل می‌شد.

Ethereum Has Major Potential

پتاسیل بالای اتریوم

در جریان رویداد، از اشمیت پرسیده شد که آیا به نظر او، در توضیح اهمیت بلاک‌چین بزرگنمایی شده یا این فناوری هنوز به حد کافی موردتوجه قرار نگرفته است. او پاسخ داد :«در فرمت عمومی، بیش‌ازحد به این موضوعات پرداخته‌ شده، ولی در زمینه‌ی کاربردهای تکنیکی، این‌طور نیست». به عقیده‌ی او، بلاک‌چین یک پلتفرم عالی برای بیت‌کوین و سایر رمز ارزها است و فرصت فوق‌العاده‌ای برای تراکنش‌های بانکی فراهم می‌کند، آن‌هم در شرایطی که مردم، به یکدیگر اعتماد ندارند.

اشمیت معتقد است که اتریوم، منشأ توسعه و تحولات هیجان‌انگیزی خواهد بود که جامعه و دنیای کسب‌وکار را کاملا دگرگون می کند. او گفت:

من فکر می‌کنم جالب‌ترین اتفاقاتی که به‌واسطه‌ی بلاک‌چین رخ می‌دهند، تازه آغاز شده‌اند و واضح‌ترین مثال آن قابلیت‌های اتریوم است. اگر اتریم بتواند راهی برای همگام‌سازی جهانی فعالیت‌های خود پیدا کند، به پلتفرم بسیار قدرتمندی تبدیل می‌شود. می‌توانم بگویم که با یک اختراع کاملاً جدید مواجه هستیم.

ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم نیز این ارزیابی مثبت اشمیت را به اشتراک گذاشته است.

Eric Schmidt

به گزارش CCN، بوترین به‌تازگی شایعاتی را مبنی بر اینکه او از پیشرفت اتریوم ناامید است، رد کرده بود. او گفته بود که تمرکز خود را به تشویق سایر توسعه‌دهندگان، در یک جامعه‌ی متن‌باز اختصاص داده است.

اریک اشمیت در سال ۲۰۱۴: بیت‌کوین یک پیشرفت شگفت‌انگیز است

جالب اینجا است که اشمیت، یکی از افرادی بود که خیلی زود بیت‌کوین و ارزهای رمزنگاری‌شده را پذیرفتند. او در سال ۲۰۱۴ از بیت‌کوین به‌عنوان یک «پیشرفت تکنولوژیکی منحصربه‌فرد با پتانسیل‌های عظیم» یاد کرده بود. او گفته بود:

بیت‌کوین یک پیشرفت رمزنگاری فوق‌العاده چشمگیر است. قدرت ایجاد چیزی که در دنیای دیجیتالی، قابل کپی‌برداری نباشد، بی‌نهایت ارزش دارد.معماری بیت‌کوین پیشرفت شگفت‌انگیزی است، ضمن اینکه قدرت این دفترکل (لجر) توزیع‌شده را واقعاً نمی‌توان توضیح داد. بعدها مردم زیادی کسب‌وکار خود را مبتنی بر این فناوری شکل می‌دهند.
Ethereum Has Major Potential

آشنایی اشمیت با فناوری بیت‌کوین، به سال ۲۰۱۱ برمی‌گردد و واسطه‌ی این آشنایی هم کسی جز جولیان آسانژ، خالق ویکی لیکس نبود. آسانژ در یک مصاحبه‌ی پنج‌ساعته که در ویکی لیکیس منتشر شد، اشمیت را به استقبال از بیت‌کوین دعوت کرد. او گفت که این فناوری، روزی بسیار ارزشمند خواهد شد. او به اشمیت گفته بود:

شما باید یکی از اولین افرادی باشید که بیت‌کوین را می‌پذیرند، زیرا بیت‌کوین‌های شما در آینده ارزش بسیار زیادی پیدا خواهند کرد.

در آن زمان ثروت اشمیت به ۱۳.۴ میلیارد دلار می‌رسید و مسلماً او نیازی نداشت که به‌خاطر پول، از بیت‌کوین استقبال کند. ولی واقعیت این بود که او مجذوب این فناوری شده بود.  

دو مدیر ارشد دیگر گوگل، یعنی سرگی برین و ساندار پیچای نیز از علاقه‌مندان صنعت رمز ارزها هستند و به گزارش CCN، پسران جوان هر دو مدیر، اتریوم ماین می‌کنند. ساندار پیچای، پسر نوجوان ۱۱ ساله‌ای دارد که با کامپیوتر خانگی خود، اتریوم استخراج می‌کند. این کامپیوتر، ساخته‌ی پدر او است. سرگی برین نیز اظهار کرده که همراه با پسر خود، به استخراج اتریوم می‌پردازد. او در یک مصاحبه گفته بود:

یکی دو سال پیش، پسرم اصرار داشت که یک کامپیوتر گیمینگ داشته باشیم. من به او گفتم بسیار خوب؛ ولی اگر ما یک PC بازی بگیریم، باید ارز رمزنگاری استخراج‌کنیم. پس‌از آن یک ماینر اتریوم راه‌اندازی کردیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات