هوم هاب گوگل معرفی شد؛ رقیبی برای آمازون اکو شو

سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق انتظارات، گوگل در جریان رویداد معرفی محصولات خود، از بلندگوی هوشمند هوم هاب به همراه نمایشگرِ هوشمند رونمایی کرد.
تبلیغات

همانطور که پیش‌تر در شایعات از معرفی بلندگوی هوشمند گوگل باخبر شده بودیم، امروز اهالی مانتین ویو در جریان رویداد معرفی محصولاتِ جدید خود از هوم هاب به‌ همراهِ صفحه‌نمایش هوشمند رونمایی کردند. 

در نسلِ جدید بلندگوی گوگل، شاهد به‌کارگیری صفحه‌نمایشی هستیم تا کاربران علاوه‌بر کسب اطلاعات از طریق صوت، بتوانند به‌ جنبه‌ی بصری دستگاه نیز دسترسی پیدا کنند؛ بنابراین از این پس هر سؤالی که از این بلندگوی هوشمند بپرسید، نه‌ تنها پاسخ را می‌شنوید، بلکه جواب را روی صفحه‌نمایش نیز مشاهده خواهید کرد. 

برای کنترل شدت نور در شرایط نوری مختلف، این غول دنیای فناوری از فناوری Ambient EQ استفاده کرده که به‌صورت خودکار اقدام به‌تنظیم نور صفحه به تناسب نور محیط می‌کند؛ با این وجود، به‌دلیل مسائل امنیتی گوگل هیچ‌گونه دوربینی را برای این دستگاه تعبیه نکرده تا مصرف‌کنندگانِ آن خیالشان از بابت حفظ حریم خصوصی راحت باشد.

به‌لطف پیاده‌سازی کامل گوگل اسیستنت در این هوم هاب، کاربران می‌توانند سؤالات مختلفی نظیر دستور پخت غذا را بپرسند یا به تماشای ویدیوهای آموزشی در یوتیوب، گوش‌دادن به موسیقی‌های جدید، بررسی قرارهای درج‌شده در برنامه‌ی تقویم و... مشغول شوند.

گوگل هوم هاب

با این حال، مهم‌ترین کاربرد هوم‌هاب توانایی کنترل خانه‌ی هوشمند است. طبق گفته‌ی گوگل، این دستگاه بیش از ۵۰۰۰ هزار محصول از ۲۵۰ تولیدکننده‌ی مختلف را پشتیبانی می‌کند؛ از این رو کاربران می‌توانند بدون نگرانی به روشن‌کردن ترموستات، خاموش‌کردنِ چراغ‌ها یا ساخت قهوه توسط قهوه‌ساز هوشمند از راه دور اقدام کنند.

گوگل هوم هاب

ویژگی جالب دیگر هوم‌هاب که به‌واسطه‌ی اضافه‌شدنِ صفحه‌نمایش پیاده‌سازی شده، امکان مشاهده تصاویر در این دستگاه است. توسط اپلیکیشن کاملا از نو طراحی‌شده‌ی گوگل فوتوز، کاربران می‌توانند به‌‌راحتی تصاویر خود را در صفحه‌نمایش هوم‌هاب تماشا کنند.

طبق اعلام این شرکت، علاقه‌مندانِ ساکن در ایالات‌متحده آمریکا، بریتانیا و استرالیا از امروز می‌توانند هوم‌هاب را با قیمت ۱۴۹ دلار پیش‌خرید کنند؛ این دستگاه در روز ۳۰ مهرماه عرضه خواهد شد. با توجه به قیمت پایین این دستگاه نسبت به ویژگی‌ها و بهبودهای جدیدی که شاملِ حالِ آن‌ شده، این احتمال وجود دارد که بازارهای جهانی بازخوردی مثبتی را به این بلندگوی هوشمند مبتنی بر گوگل اسیستنت از خود نشان دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات