پتنت جدید سرفیس اندرومدا خبر از قابلیت نوشتن روی کاور دستگاه می‌دهد

دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
مطالعه 3 دقیقه
پتنت جدید سرفیس اندرومدا مایکروسافت خبر از ویژگی جدیدی می‌دهد که امکان یادداشت‌برداری سریع را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
تبلیغات

براساس آخرین خبرها، مایکروسافت پتنت جدیدی برای سرفیس اندرومدا ثبت کرده است. ظاهرا ثبت اختراع برای اندرومدا کماکان ادامه دارد و این بار می‌توانید منتظر تغییرات جالبی در قسمت بیرونی این دستگاه باشید. پیشتر نیز مایکروسافت پتنت جدیدی را از دستگاهی با نمایشگر دوگانه ثبت کرد.

با توجه به پتنت‌های مختلفی که در مورد اندرومدا ثبت می‌شود و همچنین با توجه به شایعه‌های بسیاری که تاکنون در مورد آن به‌اشتراک گذاشته شده است، به‌نظر می‌رسد وجود چنین دستگاهی واقعیت دارد. اما با توجه به این اطلاعات، هنوز نمی‌توان به‌صورت قطعی اعلام کرد که مایکروسافت، اندرومدا را چه زمانی به بازار عرضه می‌کند و آیا روزی فرا خواهد رسید که اندرومدا به‌صورت رسمی معرفی شود؟

اندرومدا

باید ببینیم در آیند‌ه چه سرنوشتی در انتظار اندرومدا خواهد بود. اما آنچه تاکنون در مورد آن منتشر شده است، پتنت‌های جالب‌توجه و هیجان‌انگیزی است که قابلیت‌ها و ویژگی‌های خوب آن را نشان می‌دهد. آخرین پتنت مایکروسافت، ایده‌ی یادداشت کردن و نوشتن در پوسته‌ی خارجی و بیرونی اندرومدا است. برای ارسال یادداشت‌ها یا طرح‌ها به دستگاه،‌ این پتنت طراحی شده است. پیشتر گفته شده بود که اندرومدا نسبت به برخی چیزها مثل فشار دادن دکمه‌ها، نوعی حساسیت بیرونی خاص از خود نشان می‌دهد. اما این اولین باری است که این ایده مطرح می‌شود که میزان حساسیت بیرونی دستگاه آنقدر زیاد است که می‌تواند از یادداشت‌ها و طرح‌ها رونوشت بردارد.

این پتنت، به‌طور خاص خبر از وجود کاور یا پوششی می‌دهد که دارای نوعی رابط کاربری است. این رابط کاربری می‌تواند ورودی‌های مربوط به قلم استایلوس را دریافت کند. بعد از دریافت ورودی‌های قلم، آنها را به‌صورت دیجیتالی برای صفحه‌ی اصلی دستگاه ترجمه می‌کند. با توجه به اطلاعات مربوط به این پتنت، کاربران می‌توانند حتی در صورت بسته ‌بودن اندرومدا، با آن کار کنند. در اصل کاربران می‌توانند از طریق همین کاور و در زمانی که اندرومدا با نمایشگر انعطاف‌پذیر در حالت بسته قرار دارد، روی نمایشگر یادداشت کنند.

هفته‌ی گذشته، مایکروسافت در جریان رویداد سخت‌افزاری خود، از برخی محصولات سرفیس رونمایی کرد، اما همان‌طور که انتظار می‌رفت در بین این محصولات خبری از اندرومدا نبود. وقتی به پتنت‌های مختلفی که در مورد اندرومدا ثبت می‌شود نگاه کنیم، متوجه متفاوت بودن آنها می‌شویم. طبق روال معمول، وقتی پتنتی ثبت می‌شود، به این معنی نیست که آن ویژگی حتما و به‌صورت قطع در محصولات آتی دیده شود. ممکن است ویژگی‌های ثبت‌شده تنها در آزمایشگاه مورد بررسی قرار گیرند و هیچگاه از آزمایشگاه‌های مایکروسافت خارج نشوند. اما وقتی Microsoft پتنت‌های مختلفی را ثبت می‌کند، این پتنت‌ها نشان می‌دهد که تیم Surface در تلاش است تا راهکارهایی منحصربه‌‌فرد برای رایانه‌ی جیبی خود ارائه دهد. واقعا هیجان‌انگیز خواهد بود که بتوانیم با سرعت یادداشت‌برداری کنیم و به‌راحتی با سرفیس اندرومدا مایکروسافت یادداشت‌برداری کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات