ارز دیجیتال پترو به‌صورت رسمی برای فروش عرضه شد

چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
دولت ونزوئلا باجود تمام انتقادها به پترو، این ارز رمزنگاری‌شده را از امروز در وب‌سایت رسمی برای فروش قرار داد.
تبلیغات

پس از ماه‌ها حدس و گمان و انتشار مقالات و اخبار مختلف در مورد ارز دیجیتال پترو، دولت ونزوئلا اعلام کرد که این ارز برای خرید و فروش ارائه شده است. درحال حاضر با بیت‌کوین و لایت کوین، می‌توان ارز پترو را خریداری کرد. حساب کاربری رسمی وزیر اقتصاد ونزوئلا دو روز پیش اعلام کرد که شخصیت‌های حقیقی و حقوقی می‌توانند پترو را از وب‌سایت رسمی آن خریداری کنند.

پیش از این، نگرانی‌ها و سردرگمی‌های زیادی در مورد ارز دیجیتال ونزوئلا در رسانه‌های آنلاین مشاهده می‌شد. اعتبار این ارز همیشه زیر سؤال بوده است. پترو، توسط دولت ونزوئلا و رئیس جمهور آن یعنی نیکولاس مادورو، به‌عنوان راهکاری جادویی برای حل بحران‌های اقتصادی این کشور معرفی شد.

دولت ونزوئلا، ذخایر نفتی منطقه‌ی آتاپیریر را به‌عنوان پشتوانه‌ی این ارز دیجیتال معرفی کرده بود. هدف دولت‌مردان از ارائه‌ی پترو، دور زدن تحریم‌های اقتصادی آمریکا و پیدا کردن راهی برای نقد کردن درآمد فروش نفت این کشور بود. به‌ هر حال پیش از این گزارشی از منطقه‌ی آتاپیریر منتشر شد که هیچ اثری از فعالیت اقتصادی مرتبط با پترو در این منطقه را نشان نمی‌داد. مردم ونزوئلا نیز در این گزارش از وجود پترو و ذخایر نفتی آن اظهار بی‌اطلاعی کردند.

پترو / Petro

چند ماه پیش گزارشی دیگر در مورد خرید و فروش بیت‌کوین در ونزوئلا منتشر شد. طبق این گزارش، تجارت بیت‌کوین در این کشور به رکوردهای بسیار بالایی رسیده است. درواقع مردم ونزوئلا برای مقابله با ابرتورم ایجادشده در کشور، ارز دیجیتال خریداری می‌کنند و پس از مدتی، به سودآورترین تاجران این ارزها تبدیل شده‌اند. در مقابل، دولت در برنامه‌ها و قوانین مختلف تلاش کرده است تا پترو را به ارز رایج تبادلی در کشور تبدیل کند. اجبار بانک‌ها به استفاده از این ارز و همچنین پرداخت هزینه‌ی پاسپورت با آن، برخی از این برنامه‌های تشویقی بوده‌اند.

ارز دیجیتال Petro را می‌توان با بیت‌کوین و لایت‌کوین خریداری کرد

پیش از این قرار بود پترو در تاریخ ۱۴ آبان (پنجم نوامبر) برای فروش عرضه شود. عرضه‌ی زودهنگام این ارز نوعی خبر ناگهانی خواهد بود. به‌ هر حال هنوز عرضه‌ی صحیح پترو در وب‌سایت رسمی نیز به‌طور کامل اجرا نشده و بار دیگر ش و شبهه در مورد آن را افزایش داده است. این ارز دیجیتال یک مرورگر بلاک هم دارد. مرورگر بلاک عموما در ارزهای دیجیتال برای بررسی موجودی کیف پول‌ها و پیگیری تراکنش‌ها و همچنین وضعیت بلاک‌چین ارز به کار می‌رود. طبق ادعای این مرورگر، پترو در حال حاضر ۳۰۴ بلوک و ۴۱ ارتباط فعال دارد.

در نهایت با وجود جنجال‌ها پیرامون عرضه‌ی اولیه‌ی توکن این ارز، (که مادورو ادعا می‌کند ۵ میلیارد دلار سرمایه جذب کرد) باید منتظر پاسخ بازار به عرضه‌ی عمومی آن باشیم. نظر شما چیست؟ آیا اولین ارز دیجیتال جهان با پشتوانه‌ی دولتی، توانایی رقابت با بازیگران بزرگ مانند بیت‌کوین و اتریوم را دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات