رنو، نیسان، میتسوبیشی به‌دنبال جایگزین سرویس‌های گوگل در چین

دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
با توجه به سیاست‌های چین و نبود سرویس‌های گوگل در این کشور، اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی به‌دنبال ایجاد خدماتی جدید و جایگزین است.
تبلیغات

اتحاد خودروسازی رنو-نیسان-میتسوبیشی، با همکاری گوگل در زمینه خدمات نقشه، ناوبری و سیستم اطلاعاتی و سرگرمی، برای ارائه‌ی خدمات ارتباطی و حمل‌ونقل فعالیت می‌کند؛ اما یکی از بزرگ‌ترین موانع در این راه، چین است.

Renault-Nissan-Mitsubishi / رنو-نیسان-میتسوبیشی

سرویس‌های گوگل  شامل گوگل اسیستنت (Google Assistant)، گوگل مپ (Google Maps) و گوگل پلی (Google Play)، به‌دلیل سیاست‌های صنعتی این کشور در دسترس نیستند. ماه گذشته اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی اعلام کرد که یکی از هدف‌های مهم این گروه، ارتقای قابلیت‌های اتصال در سراسر جهان، شراکت و همکاری با گوگل است. 

گوگل مپ

کال موس، که چند ماه پیش به عنوان معاون جهانی خودروهای متصل به این اتحاد پیوست، گفت:

 خدمات گوگل در چین ارائه نخواهد شد. این موضوع بسته به شرایط ارائه‌دهندگان خدمات محلی در چین، چیز دیگری خواهد بود. اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی در حال ارزیابی وضعیت چین برای پیدا کردن سرویسی شبیه خدمات گوگل است، که به آسانی برای کاربران این کشور در دسترس قرار بگیرد. این اتحاد انتظار دارد که از طریق مشارکت فناوری با گوگل و استفاده از سیستم عامل اندروید گوگل در خودروها، تجربه کاربری بهتری برای مشتریان ارائه دهد. 
Google Maps گوگل مپ

موس گفت:

آن‌چه که ما انجام می‌دهیم، تنها قرار دادن سیستم عامل اندروید (Android) و سیستم اطلاعاتی و سرگرمی در خودرو نیست. انجام این کار بخشی از استراتژی اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی برای ارائه گزینه‌های بیش‌تر به صاحبان خودرو است؛ همان‌طور که اغلب افراد از نرم‌افزار گوگل مپ روی گوشی هوشمند اپل خود استفاده می‌کنند.

رنو، نیسان و میتسوبیشی قصد دارند تا سال ۲۰۲۱ سیستم ارتباطی جدیدی مبتنی بر پلت فرم اندروید معرفی کنند. به عنوان بخشی از طرح میان‌مدت کسب و کار، این سه خودروساز همچنین به دنبال تجهیز ۹۰ درصد از خودروهای تولیدی به فناوری اتصال (تولید خودروی متصل) تا سال ۲۰۲۲ هستند.

خودروی متصل / connected car
چین به عنوان بزرگترین بازار خودرو در جهان، چالش‌ها و فرصت‌های زیادی پیش‌روی این اتحاد قرار داده است؛ زیرا این اتحاد بیش از سایر خودروسازان بازار چین، به‌دنبال فناوری خودروی متصل و ایجاد تقاضا برای خدمات اتصال در خودرو است. اکنون تقریبا اکثر افراد تراکنش‌های مالی خود را از طریق گوشی تلفن هوشمند انجام می‌دهند. رنو فناوری اتصال به این سمت حرکت می‌کند و به همین دلیل، خریداران خودرو در بازار چین به دنبال خرید محصولاتی هستند که خدمات اتصال هوشمند ارائه می‌دهند. شاید در آمریکا و ژاپن به خدمات پرداخت آنلاین از طریق خودرو، یکی از آپشن‌ها و امکانات غیر ضروری تلقی شود؛ اما در چین بسیاری از افراد، داشتن فناوری اتصال خودرو و انجام پرداخت درون خودرو را ضروری می‌دانند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات