نسخه‌ی جدید کورتانا با طراحی جدید و بهینه‌سازی بیشتر در راه است

دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
دستیار صوتی مایکروسافت با به‌روزرسانی به نسخه‌‌ی ۳.۰ بتا و تغییرات عمده در طراحی رابط‌کاربری اپلیکیشن عرضه شده است.
تبلیغات

مدتی است که دستیار صوتی مایکروسافت هم‌چنان روی نسخه‌ی دوم خود قرار دارد و به‌روزرسانی اصلی برای ارتقاء به نسخه‌های بالاتر برای آن منتشر نشده است. بدون‌شک کاربران و علاقه‌مندان به کورتانا تمایل دارند که مایکروسافت با انتشار نسخه‌ی جدیدتر، آن‌ها را غافلگیر کند. خبر خوب برای چنین افرادی این است که در حال‌حاضر نسخه‌ی ۳.۰ اپلیکیشن به‌صورت آزمایشی در دسترس قرار گرفته است. رابط‌کاربری در نسخه‌ی جدید شاهد تغییرات عمده‌ای بوده است و در کنار افزوده شدن چند قابلیت تازه، توانایی‌های ارتباطی و گفت‌‌وگوی کورتانا نیز بهبود یافته‌اند. لاگ به‌روزرسانی ۳.۰ به شرح زیر است:

  • به‌روزرسانی رابط‌کاربری، گفت‌و‌گو با کورتانا را در محیطی تازه‌ امکان‌پذیر می‌کند. هم‌چنین محل جدیدی برای مدیریت و افزودن دستگاه‌های متصل به دستیار صوتی در نظر گرفته شده است.
  • گوش دادن به موسیقی و پادکست‌ها آسان‌تر از گذشته صورت می‌گیرد. تنها کافی است از کورتانا درخواست کنید تا قطعه یا پادکست دلخواه شما را از طریق سرویس‌های گوناگونی مانند اسپاتیفای، iHeartRadio و TuneIn روی گوشی یا دستگاه بلوتوث، پخش کند.
  • به کارها و قرارهای خود نظم بیشتری ببخشید. با تنظیم یادآوری‌ها، تایمرها و قرارهای ملاقات، همیشه منظم باقی بمانید.
  • با درخواست از کورتانا به گروه‌ها یا دوستان خود در اسکایپ، ملحق شوید. هم‌چنین می‌توانید ایمیلی سریع با صدای خود ارسال کنید.
  • طراحی جدید کورتانا بسیار مینیمال و ظریف به‌نظر می‌رسد و دیگر خبری از اِلمان‌های ناموزون و جلوه‌های ناخوشایند نیست. در کنار ظرافت، فضای خالی بسیار زیادی به‌رنگ سفید در اپلیکیشن دیده می‌شود. در مجموع می‌توان گفت که شمایل جدید دستیار صوتی مایکروسافت به زبان طراحی متریال‌ دیزاین نزدیک‌تر شده است. البته این تغییرات، تنها در پوسته‌ی ظاهری رابط‌کاربری صورت نگرفته است؛ ناوبری نیز در نسخه‌ی جدید، بسیار نوآورانه‌تر از قبل شده است. مایکروسافت با حذف کردن بسیاری از مکانیسم‌های غیرضروری مانند تب علاقه‌مندی‌ها در صفحه اصلی، توانسته است جابه‌جایی میان صفحه‌های اپلیکیشن‌ را دل‌نشین‌تر کند. از این پس اطلاعات و رویدادهای پیش‌رو به‌صورت یکپارچه در تب Upcoming صفحه‌اصلی، نمایش داده می‌شوند.

    کورتانا / Cortana

    مایکروسافت سعی کرده است از طریق بهبود رابط‌کاربری دستیار صوتی خود، قابلیت‌های جدیدی نیز به آن اضافه کند که بیشتر شامل امکانات ارتباطی با کورتانا است. برای نمونه در نسخه‌ی ۲.۱۰ اپلیکیشن، هنگام ایجاد یک یادآوری باید جزئیات را به‌صورت دستی وارد می‌کردید، اما در نسخه‌ی ۳.۰ تمامی توضیحات از طریق فرمان‌های صوتی ثبت می‌شود؛ قابلیتی که چندی قبل در دستیار صوتی گوگل نیز مشاهده کرده‌ایم. فرمان‌های صوتی می‌توانند برای کنترل پخش موسیقی و عضویت در گروه‌های اسکایپ نیز استفاده شوند.

    نسخه‌ی ۳.۰ کورتانا هم‌چنان در حال آزمایش است و کسانی که تمایل دارند نسخه‌ی پایدار را روی دستگاه‌های خود نصب کنند، باید مدت بیشتری منتظر بمانند. اما اگر علاقه‌مند به تجربه‌ی نسخه‌ی بتا دارید، می‌توانید آن را از طریق پلی‌استور گوگل دریافت کنید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات