اسپمرها مسببان احتمالی رسوایی اخیر فیسبوک

یک‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
وب‌سایت وال‌استریت ژورنال اخیرا در گزارشی مدعی شده است که فیسبوک گمان می‌کند سرقت اطلاعات ۳۰ میلیون کاربر این شبکه‌ی اجتماعی، توسط اسپمرها انجام شده است.
تبلیغات

درحالی که از رسانه‌ای شدن هک سرورهای فیسبوک و دزدیده‌شدن اطلاعات میلیون‌ها کاربر نزدیک به سه هفته می‌گذرد، اما هنوز مشخص نیست که چه کسی (یا کسانی) عامل این رخداد بوده‌اند. به‌تازگی وب‌سایت معتبر وال‌استریت ژورنال به نقل از منابعی ناشناس اعلام کرده که فیسبوک معتقد است، اسپمرها این عملیات را انجام داده‌اند تا با استفاده از اطلاعاتِ دزدیده‌شده، چندین تبلیغ فریبنده را طراحی کرده و از این راه کسب درآمد کنند.

فیسبوک در اطلاعیه‌ی اخیرش اعلام کرد که در طی یک عملیات خرابکارنه اطلاعات لاگین تقریبا ۳۰ میلیون کاربر فیسبوک به‌سرقت رفته‌ است؛ این اطلاعات شامل مواردی همچون جزئیات مربوط به حساب کاربری و اطلاعات شخصی کاربران نظیر سن، جنسیت، محل زندگی و... می‌شود.

نویسنده‌ی مقاله‌ی وال‌استریت ژورنال مدعی است که محققان داخلی Facebook اسپمرهای فعلی این شبکه‌ی اجتماعی و اینستاگرام را بانی این اتفاق می‌دانند؛ اسپمرهایی که (طبق ادعای محققان فیسبوک) قصد دارند به‌ زودی یک شرکت مبتنی بر بازاریابی دیجیتال احداث کنند.

نباید فراموش کرد که طراح اصلی این حمله هنوز مشخص نشده است و این امکان وجود دارد که کاربران هیچ‌گاه به این موضوع پی نبرند. قائم‌مقام فیسبوک هفته‌ی گذشته در مصاحبه‌ای گفت که فکر نمی‌کند حملات اخیر ربطی به انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۱۸ آمریکا داشته باشد.

درحالی که فیسبوک برای پیدا کردن مسبب اصلی این اتفاق، همکاری خود را با FBI آغاز کرده؛ اما تاکنون هیچ‌گونه جزئیاتی به‌صورت عمومی در این رابطه منتشر نشده است. زومیت در صورت انتشار اخبار مرتبط به این ماجرا، آن‌ها را به‌سرعت پوشش خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات