تولید خودرو در ایران ۴۶ درصد کاهش یافت

سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
جدیدترین گزاش وزارت صنعت نشان می‌دهد که تولید انواع خودرو در شهریور ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۶.۲ درصد کاهش یافته است.
تبلیغات

براساس جدیدترین گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید انواع خودرو در کشور طی شهریور ماه امسال با کاهش ۴۶.۲ درصدی همراه بوده است. براساس این گزارش، تولید انواع خودرو در شهریور ماه امسال به ۵۶ هزار و ۹۴۹ دستگاه رسید؛ این در حالی است که در شهریور ماه گذشته ۱۰۵ هزار و ۹۰۴ دستگاه انواع خودرو در کارخانه‌های داخلی تولید شد.

تولید خودرو

در این مدت تولید انواع خودروی سواری نیز با کاهش ۴۶.۴ درصدی همراه بوده است و از ۹۸ هزار و ۴۰۷ دستگاه در شهریور ماه سال گذشته، به ۵۲ هزار و ۷۰۷ دستگاه خودرو رسید. تولید انواع ون نیز با رشد ۱۱۲۳.۵ درصدی همراه بوده و از ۱۷ دستگاه در شهریور ماه ۱۳۹۶ به ۲۰۸ دستگاه افزایش یافت.

شهریور ماه امسال تولید انواع وانت نیز ۴۶.۴ درصد کاهش یافته است و از ۵۹۶۱ دستگاه در شهریور ماه سال گذشته به ۳۱۹۳ دستگاه کاهش یافت. در این میان تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس با افزایش همراه شد و با رشد ۸۱.۸ درصدی از ۷۷ دستگاه در شهریور ماه ۱۳۹۶ به ۱۴۰ دستگاه افزایش یافت. تولید انواع اتوبوس نیز با کاهش ۶۱ درصدی همراه بود و از ۱۸۲ دستگاه در شهریور ماه سال گذشته به ۷۱ دستگاه رسید.

Volvo / کامیون ولوو سایپا دیزل

تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز ۵۰ درصد کاهش یافته است و از ۱۲۶۰ دستگاه در شهریور ماه ۱۳۹۶ به ۶۳۰ دستگاه کاهش یافت. در ۶ ماهه نخست امسال، تولید انواع خودرو با کاهش ۱۵.۱ درصدی همراه بود و از ۶۸۶ هزار و ۶۸۷ دستگاه در شهریور ماه سال گذشته به ۵۸۲ هزار و ۷۴۷ دستگاه خودرو رسیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات