چه انتظاری از سری میت 20، جدیدترین خانواده پرچمدار هواوی داریم

دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مطالعه 12 دقیقه
سری میت ۲۰، جدیدترین پرچمداران هواوی فردا به‌صورت رسمی معرفی خواهند شد. در این مقاله، به جمع‌بندی شایعات مربوط به این گوشی‌ها می‌پردازیم.
تبلیغات

هواوی میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو (و گوشی تازه معرفی‌شده‌ی میت ۲۰ لایت) از جمله مورد انتظارترین گوشی‌های هوشمند امسال محسوب می‌شوند. براساس گزارش‌های متعدد، پیش‌بینی می‌شود که این دستگاه‌ها مجهز به پیشرفته‌ترین مشخصات موجود باشند و به رقبایی جدی برای گوشی‌هایی همچون گلکسی نوت ۹ سامسونگ و ال‌جی وی ۴۰ تین‌کیو تبدیل شوند. هواوی تقریبا یک ماه پیش در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۸ میت ۲۰ لایت را معرفی کرد؛ اما رونمایی از دو مدل پرچمدار میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو به ماه بعد موکول شد. اکنون کمتر از ۲۴ ساعت تا رویداد ویژه‌ی هواوی برای معرفی این دو گوشی باقی‌مانده است. در این فاصله‌ی کوتاه باقیمانده با زومیت همراه باشید تا به بررسی آخرین شایعات و افشاگری‌های پیرامون آن‌ها بپردازیم.

زمان معرفی و عرضه سری میت ۲۰

Huawei Mate 20

هواوی گوشی‌های هوشمند سری میت ۱۰ را در ۲۴ مهر (۱۶ اکتبر) سال گذشته معرفی کرد و میت ۹ نیز در ۱۳ آبان (سوم نوامبر) سال ۲۰۱۶ از راه رسید. هواوی تقریبا دو ماه پیش در بیانیه‌ای مطبوعاتی تأیید کرد که میت ۲۰ (و احتمالا میت ۲۰ پرو) در ماه اکتبر رونمایی خواهند شد. این شرکت بعدا در کنفرانس خود در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۸ در کنار معرفی میت ۲۰ اعلام کرد که ۲۴ مهر (۱۶ اکتبر)، تاریخ معرفی رسمی سری میت ۲۰ در شهر لندن خواهد بود. این مراسم فردا راس ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران برگزار خواهد شد و شما کاربران به روال همیشه می‌توانید برای اطلاع لحظه به لحظه از اخبار آن با ماه همراه باشید. بدین منظور می‌توانید به صفحه‌ی پوشش زنده‌‌ی زومیت از رویداد ویژه‌ی هواوی مراجعه کنید.

میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو احتمالا ظرف مدت یک ماه یا پس از معرفی در تاریخ یادشده در اروپا و دیگر مناطق برای خرید موجود خواهند شد. انتظار می‌رود که  هر دو گوشی‌ هوشمند سری میت ۲۰ یا دست‌کم یکی از آن‌ها در تاریخی دیگر به بازار ایالات متحده نیز راه پیدا کند. به عنوان مثال، میت ۲۰ پرو در بهمن ۱۳۹۶ (فوریه‌ی ۲۰۱۸)، یعنی تقریبا چهار ماه پس از آغاز فروش در اروپا، در ایالات متحده عرضه شد. هواوی به احتمال فراوان به دلیل مناقشات اخیر بین خود و ایالات متحده، میت ۲۰ یا میت ۲۰ پرو را با همکاری هیچ کدام از اپراتورهای آمریکایی در این کشور به فروش نخواهد رساند. این دو گوشی (در صورت عرضه در آمریکا) از طریق آمازون قابل خرید خواهند بود.

هواوی برای رویداد ویژه‌ی خود از شعار «هوش بالاتر» استفاده کرده است؛ عنوانی که به توانایی‌های هوش مصنوعی پرچمداران سری میت ۲۰ اشاره دارد. همچنین به‌نظر می‌رسد که فردا علاوه بر معرفی دو مدل یادشده یعنی میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو شاهد رونمایی از دو محصول دیگر نیز خواهیم بود. هواوی هفته‌ی گذشته با انتشار یک تیزر اعلام کرد که دستگاه جدیدی از محصولات سری میت را با نام هواوی میت ۲۰ ایکس معرفی خواهد کرد که بازار هدف آن ظاهرا گیمرها هستند. علاوه بر این، احتمال می‌رود در مراسم فردا نسخه‌ای از میت ۲۰ با طراحی رده‌بالای پورشه نیز معرفی شود.

مشخصات و ویژگی‌های سری میت ۲۰

Huawei Mate 20

اعضای وب‌سایت XDA-Developers در تیر ماه موفق شدند که به فایل‌های منتسب به فرم‌ور هواوی میت ۲۰ دست پیدا کنند و از این طریق برخی از مشخصات و ویژگی‌های این گوشی هوشمند را افشا کردند. بر همین اساس، پرچمدار جدید هواوی مجهز به نمایشگر ۶.۳ اینچی از نوع AMOLED است؛ در حالی که جانشین آن از پنلی با اندازه‌ی ۵.۹ اینچ استفاده می‌کرد.

در حال حاضر تصاویر پس‌زمینه‌ی رسمی میت ۲۰ در سطح اینترنت منتشر شده‌اند و با توجه به وضوح تصویر آن‌ها (۲۱۶۰ × ۲۲۴۴ پیکسل) می‌توان حدس زد که نمایشگر این گوشی از دقت تصویر ۱۰۸۰ × ۲۲۴۴ پیکسل یا رقمی در همین حدود بهره خواهد گرفت. براساس رندرهای افشاشده توسط XDA، میت ۲۰ دارای نسبت تصویر ۱۸:۹ است و در قسمت بالای نمایشگر آن یک بریدگی قطره‌مانند به چشم می‌خورد.

همان‌طور که هواوی در بیانیه‌ی مطبوعاتی خود در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۸ اعلام کرد، میت ۲۰ به‌طور قطع از پردازنده‌ی پرچمدار کرین ۹۸۰ ، نخستین تراشه‌ی ۷ نانومتری برای دستگاه‌های اندرویدی استفاده خواهد کرد. همچنین پیش‌بینی می‌شود میت ۲۰ به‌همراه ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی عرضه شود که البته حتما نسخه‌های دیگری از آن نیز با ظرفیت‌های مختلف عرضه خواهد شد. براساس افشاگری‌های متعدد، میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو همانند هواوی پی ۲۰ پرو مجهز به ساختار دوربین سه‌گانه خواهند بود.

هواوی میت 20 پرو / Huawei Mate 20 Pro

چینی‌ها در تازه‌ترین خبر مدعی شده‌اند که سری میت ۲۰ به‌‌لطف پردازنده‌ی هفت نانومتری کرین ۹۸۰، نخستین گوشی‌ هوشمند دنیا خواهد بود که با پشتیبانی از اتصال LTE Cat.21 توانایی دستیابی به سرعت دانلود ۱.۴ گیگابیت بر ثانیه را دارد و می‌تواند با باند فرکانس‌های گوناگون از اپراتورهای مختلف هم ارتباط برقرار کند. هواوی ادعا می‌کند که میت ۲۰ توانایی فعالیت در بستر شبکه‌ی 5G را نیز خواهد داشت. این شرکت همچنین اعلام کرده است که پرچمدار جدیدش توانایی پشتیبانی ‌هم‌زمان از دو سیم‌کارت با VoLTE را نیز دارد؛ بدین مفهوم که هر دو سیم‌کارت می‌توانند روی حالت 4G کار کنند.

براساس آخرین شایعات، هواوی میت ۲۰ نیروی مورد نیاز خود را از یک باتری با ظرفیت ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت تأمین خواهد کرد که در صورت صحت چنین موضوعی، این گوشی از نظر حجم باتری به پیشگام بازار در رده‌ی خود تبدیل خواهد شد. برای مقایسه، باتری گلکسی نوت ۹ با وجود برخورداری این گوشی از نمایشگر ۶.۴ اینچی، ظرفیتی برابر با ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارد. دیگر شایعات به وجود شارژ بی‌سیم، گواهی IP برای محافظت در برابر آب و گرد و غبار، اندروید پای نسخه‌ی ۹.۰ و رابط کاربری EMUI اشاره کرده‌اند.

همان‌طور که اشاره شد، هواوی میت ۲۰ لایت در نمایشگا ایفا با نمایشگر ۶.۳ اینچی از نوع LCD با وضوح تصویر (۱۰۸۰ × ۲۳۴۰ پیکسل)، سیستم روی یک تراشه‌ی هشت هسته‌ای کرین ۷۱۰ و چهار گیگابایت رم معرفی شد. میت ۲۰ لایت همچنین مجهز به ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با امکان افزایش ظرفیت، باتری ۳۷۵۰ میلی‌آمپر ساعت، حسگر اثر انگشت در پشت دستگاه و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون است. این گوشی در زمینه‌ی عکس‌برداری، سیستم دوربین دوگانه‌ی اصلی ۲۰ و ۲ مگاپیکسل را با گشادگی دیافراگم f/1.8 ارائه می‌دهد و دوربین سلفی آن نیز از ترکیب دو لنز ۲۴ و ۲ مگاپیکسل تشکیل شده است.

در طرف دیگر تا به این لحظه، اطلاعات نسبتا کاملی از میت ۲۰ پرو افشا شده است. در ابتدا وب‌سایت The Bell گزارش داد که این دستگاه احتمالا مجهز به نمایشگر بزرگ ۶.۹ اینچی AMOLED ساخت سامسونگ خواهد بود که در مقایسه با پنل ۶ اینچی نسل قبل آن، ارتقایی قابل توجه به‌ حساب می‌آید. این منبع همچنین مدعی شد که این نمایشگر از نسبت تصویر ۱۸:۹ برخوردار خواهد بود.

هواوی میت 20

طبق برخی گمانه‌زنی‌ها، نمایشگر میت ۲۰ پرو دقت تصویر Quad HD را ارائه خواهد داد. منبعی که این ادعا را مطرح کرده، وب‌سایت mobielkopen است که وضوح تصویر نمایشگر این گوشی را ماه قبل از طریق پروفایل‌های کاربری نمایندگان هواوی در وب‌سایت این شرکت افشا کرد. براساس اعلام همین منبع، میت ۲۰ معمولی نیز به همراه نمایشگر FHD+ عرضه خواهد شد. با این حال، در تازه‌ترین افشاگری، ظاهرا تأیید شده که میت ۲۰ پرو برخلاف ادعای Bell، دارای نمایشگر ۶.۳۹ اینچ OLED با وضوح تصویر ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است.

میت ۲۰ پرو براساس اندازه‌اش می‌تواند در مقایسه با میت ۲۰، مجهز به باتری بزرگتری باشد. از آنجایی که گوشی ۶.۹ اینچی آنر نوت ۱۰ چندی پیش با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر عرضه شد، منطقی است که ظرفیت باتری میت ۲۰ پرو نیز همین مقدار باشد. این گوشی همچنین همانند برادر کوچکتر خود مجهز به تراشه‌ی کرین ۹۸۰ به همراه دست‌کم ۶ گیگابایت رم خواهد بود و احتمالا مدلی از آن با رم ۸ گیگابایت نیز عرضه خواهد شد.

هواوی میت ۲۰ پرو به احتمال فراوان همچون میت ۲۰ به همراه سیستم دوربین سه‌گانه‌ی اصلی عرضه خواهد شد. ما تاکنون ساختار لنز سه‌گانه را در تصویری واقعی از نسخه‌ی احتمالا آزمایشی این گوشی و همچنین تصاویر رندر افشاشده مشاهده کرده‌ایم. براساس تازه‌ترین گزارش، این دوربین سه‌گانه از ترکیب سه لنز ۴۰، ۲۰ و ۸ مگاپیکسل تشکیل خواهد شد. در قسمت جلوی دستگاه نیز شاهد یک دوربین ۲۴ مگاپیکسلی هستیم. ظاهرا هواوی، سیستم لیزری مادون قرمز (IR) را نیز در قسمت جلوی میت ۲۰ پرو (در کنار دوربین سلفی) قرار داده است تا شاهد عملکرد بهتری از سیستم تشخیص چهره‌ی آن باشیم. علاوه بر این، شایعات به وجود گواهی IP و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اشاره کرده‌اند.

در حال حاضر، جزئیات چندانی از مدل ایکس میت ۲۰ فاش نشده است؛ اما براساس تصویری که به‌تازگی از یک نمونه‌ی واقعی این گوشی منتشر شد، هواوی میت ۲۰ ایکس ظاهرا به مدل معمولی میت ۲۰ به‌شدت شباهت دارد و احتمالا تنها مشخصات داخلی و ظاهرا نمایشگر این دو با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

Huawei Mate 20 Charger

نزدیک به دو ماه پیش، تصویری از شارژر بی‌سیم هواوی با شماره مدل LZ80 (تصویر بالا) فاش شد که نشان می‌داد این شارژر از استاندارد شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی می‌کند و بر همین اساس احتمال می‌رود میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو هر دو با شارژ بی‌سیم سازگار باشند. با این حال نکته‌ی مهم‌تر، پشتیبانی این شارژر از خروجی ۲۰ وات است که در صورت صحت، استانداردی تازه برای شارژ بی‌سیم در گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود.

هواوی به‌ تازگی اعلام کرد که فبلت جدیدش از سریع‌ترین فناوری شارژ بی‌سیم دنیا بهره خواهد برد و برای جلوگیری از داغ ‌شدن بیش از حد گوشی حین فرآیند شارژ بی‌سیم، از سیستم‌ خنک‌کننده‌ی مبتنی بر گرافن استفاده خواهد کرد؛ چرا که ظرفیت انتقال حرارت در گرافن، چهار برابر آلیاژ عادی آلومینیوم است.

طراحی سری میت ۲۰

Huawei Mate 20 Pro

از آنجایی که میت ۲۰ لایت، نمایشگری با بریدگی نسبتا بزرگ دارد، از نظر طراحی در مقایسه با دیگر رقبای موجودر در بازار، آنچنان جذابی محسوب نمی‌شود؛ اما استفاده از پشت شیشه‌ای و نواری قابل توجه در همان بخش (که از حسگر اثر انگشت و دوربین دوگانه میزبانی می‌کند)، جذابیت اندکی به آن بخشیده است. همچنین آن دسته از افرادی که نسبت به به‌کارگیری رنگ‌های گرادیان پی ۲۰ پرو در این مدل امیدوار هستند، ظاهرا ناامید خواهند شد. با این حال، ظاهر گوشی در مجموع چندان بد نیست.

میت ۱۰ لایت به‌کلی ظاهر متفاوتی با میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو داشت و از همان نوع خمیدگی و ساختار دوربین و فلش نسخه‌های گران‌قیمت‌تر بهره نمی‌برد. بر این اساس، نمی‌توان گفت که ظاهر میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو تا چه حد به میت ۲۰ لایت شباهت خواهد داشت؛ با این حال، تا این لحظه تصاویر رندر متعددی از هر دو مدل پرچمدار در سطح اینترنت منتشر شده است.

همان‌طور که در تصاویر فاش شده مشاهده می‌شود، هواوی میت ۲۰ مجهز به دوربین سه‌گانه‌ی اصلی با ساختار مربعی‌شکلی است که به‌کلی با دوربین سه‌گانه‌ی پی ۲۰ پرو تفاوت دارد. همچنین بریدگی نمایشگر گوشی برخلاف بریدگی پهن میت ۲۰ لایت، به اندازه‌ی یک قطره‌ی کوچک است. میت ۲۰ از جک هدفون نیز بهره می‌گیرد.

Huawei Mate 20

تصاویر رندری که بعدا منتشر شدند (تصویر بالا)، بریدگی کوچک میت ۲۰ را مجددا تأیید کردند؛ با این حال با دقت در آن‌ها می‌توان حسگر اثر انگشت را در پشت گوشی و زیر ساختار دوربین سه‌گانه مشاهده کرد؛ بدین معنی که میت ۲۰ برخلاف میت ۲۰ پرو مجهز به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر نخواهد بود. تصاویر رندری که بعدا به دست وب‌سایت WinFuture رسیدند،  صفحه‌ی خانگی EMUI 9.0 را نشان دادند. همان‌طور که مشاهده می‌شود، صفحه‌ی خانگی نسخه‌ی ۹ EMUI با نسخه‌ی ۸ تفاوت چندانی ندارد؛ با این حال، اندروید نهفته‌ی نسخه‌ی ۹ در زیر این رابط کاربری تفاوت‌هایی جدی با نسخه‌ی پیشین خود دارد.

هواوی میت 20 پرو / Huawei Mate 20 Pro

رنگ‌بندی متمایزکننده‌ی توایلایت که با پی ۲۰ پرو معرفی شد، ظاهرا در میت ۲۰ پرو نیز به‌کار خواهد رفت. تصاویر رندر همچنین نشان می‌دهند که میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو با وجود برخورداری از بریدگی‌های مختلف در نمایشگر، تا حد بسیار زیادی به یکدیگر شباهت دارند. علاوه بر این، تصویر رندر دیگری که بعدا توسط ایوان بلاس، افشاگر مطرح منتشر شد، بریدگی عریض میت ۲۰ پرو و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را مجددا تأیید کرد. ایوان بلاس هفته‌ی گذشته مجددا دست به انتشار تصاویر رندر دیگری از میت ۲۰ پرو به همراه میت ۲۰ و ساعت هوشمند هواوی Watch GT زد. در نهایت، همین چند روز پیش میت ۲۰ پرو در دست فردی در مترو مشاهده شد.

قیمت سری میت ۲۰

قیمت دقیق میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو هنوز مشخص نیست؛ اما تا به این لحظه، برخی گزارشی‌ها با اشاره به قیمت این دو دستگاه منتشر شده است. همچنین با درنظرگرفتن قیمت سری میت ۱۰ می‌توان قیمت سری میت ۲۰ را تقریبا حدس زد. میت ۲۰ با برچسب قیمت ۷۰۰ یورو (۸۰۶ دلار) عرضه شد و مدل پرو نیز با پرداخت ۸۰۰ یورو (۹۲۱ دلار) قابل خریداری بود. همچنین میت ۱۰ پرو با قیمت خرده‌فروشی ۸۰۰ دلار به بازار ایالات متحده راه پیدا کرد.

گوشی‌های هوشمند میت ۲۰ با وجود مشخصات ارتقاءیافته قطعا قیمت پایین‌تری از گوشی‌های نسل پیشین خود نخواهند داشت. در بهترین حالت می‌توان همان قیمت‌های پیشین را انتظار داشت؛ اما احساس می‌شود که هواوی قصد بالا بردن قیمت‌ها را دارد. تا این لحظه چند گزارش مختلف در رابطه با قیمت سری میت ۲۰ منتشر شده است. منبع نخست در اواخر سپتامبر ادعا کرد که میت ۲۰ معمولی ۸۳۳ دلار قیمت خواهد داشت و مدل پرو نیز با برچسب قیمت ۱۱۱۱ دلار عرضه خواهد شد. در همین حال، وب‌سایتی دیگر به نقل از یک اپراتور لهستانی اعلام کرد که میت ۲۰  و میت ۲۰ پرو به‌ترتیب با برچسب قیمت ۸۰۲ و ۱۱۵۰ دلار روانه‌ی بازار این کشور خواهند شد.

هواوی میت 20 پرو / Huawei Mate 20 Pro

به‌تازگی، رولند کوانت، سردبیر وب‌سایت WinFuture با انتشار توییتی ادعا کرد که میت ۲۰ پرو با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با قیمت ۸۹۹ پوند در بریتانیا عرضه خواهد شد. بر این اساس، این گوشی صد دلار گران‌تر از پی ۲۰ پرو و هم‌قیمت گلکسی نوت ۹ سامسونگ خواهد بود. اگر این ادعا را معتبر بدانیم، مدل پرو در مقایسه با میت ۱۰ با ۲۰۰ دلار قیمت بیشتر عرضه خواهد شد. با این حال، ظاهرا مدل معمولی میت ۲۰ همان برچسب قیمت نسل پیشین خود را حفظ خواهد کرد.

میت ۲۰ لایت با برچسب قیمت ۳۸۰ پوند (تقریبا ۵۰۰ دلار) در بریتانیا عرضه خواهد شد؛ اما از قیمت این گوشی هواوی در دیگر مناطق هنوز اطلاعی در دست نیست. هرچند مدل لایت قرار است نسخه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر در مقایسه با مدل‌های پرچمدار باشد؛ اما هواوی قیمتی گران‌تر از میت ۱۰ لایت برای آن درنظرگرفته است. شما می‌توانید از دیتابیس محصولات زومیت برای اطلاع از قیمت گوشی استفاده کنید.

نظر شما کاربران زومیت درباره‌ی سری میت ۲۰ هواوی چیست و چه انتظاری از این گوشی‌ دارید؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات