پتنت جدید هواوی: گوشی هوشمندی که دارای دو نمایشگر جداگانه است

دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
پتنت جدید هواوی خبر از گوشی هوشمندی می‌دهد که نمایشگر آن دارای دو قسمت جداگانه است و هر قسمت به‌صورت منفک از قسمت دیگر کار می‌کند.
تبلیغات

براساس آخرین خبرها به‌نظر می‌رسد هواوی در حال توسعه‌ی گوشی هوشمند جدیدی است که دارای به ظاهر از دو نمایشگر منفک بهره می‌برد. البته منظور از دو نمایشگر منفک این نیست که دستگاه دارای دو نمایشگر مجزا از نظر فیزیکی باشد، بلکه دو نمایشگر از نظر مجازی به‌صورت جداگانه کار می‌کنند و برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ظاهرا مستندات مربوط به پتنت جدید هواوی در اداره‌ی ثبت اختراعات و علامت‌های تجاری ایالات‌ متحده (USPTO) رویت شده است. ظاهرا هواوی در ابتدای سال جاری میلادی این پتنت را ثبت کرده است. پتنت جدید هواوی خبر از تلاش هواوی برای معرفی دستگاهی با تسک‌بار مجزا از نمایشگر اصلی می‌دهد که دارای ماژول سنسوراثر انگشت نوری زیر نمایشگر LCD نیز خواهد بود.

پتنت هواوی

براساس مستندات موجود در فایل پتنت، اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر در نیمه‌ی پایینی صفحه‌نمایش قرار خواهد گرفت و نوار وظیفه به‌صورت جداگانه و منفک از نمایشگر عمل می‌کند. این نوار وظیفه می‌تواند به‌صورت جداگانه برای نمایش اعلان‌ها و پیام‌های مهم از جمله هشدارها، پیام‌های متنی و غیره مورد استفاده قرار گیرد. در مورد سنسور اثر انگشت باید بگوییم که هواوی در تلاش است تا ویژگی‌های سلامت و بهداشت را به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر اضافه کند تا بتواند با کمک همین سنسور، ضربان قلب را پایش کند. یکی دیگر از ویژگی‌های احتمالی این سنسور، امکان اندازه‌گیری میزان اکسیژن خون و سطح گلوکز خون خواهد بود که همه‌ی این پایش‌ها توسط سنسور نوری امکان‌پذیر خواهد شد.

Huawei قصد دارد در رویدادی بزرگ در تاریخ ۱۶ اکتبر برابر با ۲۴ مهرماه از گوشی هوشمند هواوی میت ۲۰ پرو رونمایی کند. بسیار بعید است در این رویداد در مورد این فناوری جدید صحبتی به‌میان بیاید؛ ولی براساس آخرین خبرهای غیررسمی انتظار می‌رود هواوی میت ۲۰ پرو با دوربین سه‌گانه معرفی شود تا بتواند پابه‌پای سامسونگ در بازار خودش را نشان دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات