رندر گرافیکی از اتوبوس مفهومی پورشه رن اسپورت

دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
یک هنرمند روسی رندر جالبی از ون مخصوص حمل خودروهای مسابقه‌ای پورشه، طراحی کرده است.
تبلیغات

نام پورشه با موتوراسپرت پیوند خورده و سال‌ها است که این برند آلمانی، در مسابقات اتومبیل‌رانی مختلف شرکت می‌کند. در پیروزی‌های متعدد محصولات مختلف پورشه، علاوه بر راننده و مکانکیک‌های تیم، مورد دیگری هم سهم دارد که معمولاً هیچوقت به‌آن اشاره نمی‌شود.

احتمالاً حدس زدن این مورد بسیار مشکل باشد؛ کامیون‌ها و ون‌های مخصوص انتقال خودروهای مسابقه‌ای پورشه، همان عامل مهم فراموش‌شده هستند. دو دستگاه ون  مرسدس‌ بنز مدل ۱۹۶۸، سال‌ها است که مأموریت انتقال خودروهای مسابقه‌ای پورشه مانند 917 و 956 را به پیست‌های مختلف، باموفقیت به پایان رسانده‌اند. امروز این دو دستگاه ون مخصوص حمل مرسدس، در دفتر مرکزی پورشه و گاراژ تیم مسابقه‌ای Brumos پارک شده‌اند.

Porsche Volkswagen Renntrasporter

اما با معرفی مدل 935 و نزدیک شدن به‌ زمان رونمایی از نسل جدید 911، تولید ون مخصوص جدید پورشه هم منطقی به‌نظر می‌رسد. هنرمند روسی، ایگور شیتیکوف، با ایده‌ای جدید از راه رسیده است تا طراحان پورشه را دست‌به‌کار کند. رندر جذاب شیتیکوف با نام «فولکس واگن رِنترنسپورتر» از مدل مفهومی I.D. Buzz الهام گرفته و طرح روی بدنه، ترکیبی از نشان‌های فولکس واگن و پورشه است.

Porsche Volkswagen Renntrasporter
Porsche Volkswagen Renntrasporter
Porsche Volkswagen Renntrasporter
Porsche Volkswagen Renntrasporter
Porsche Volkswagen Renntrasporter

با نگاهی دقیق‌تر، شباهت‌های رندر Renntrasporter به ون‌های مرسدس بنز کاملاً مشخص است؛ رنگ قرمز و بدنه‌ی جعبه‌ای شکل که به‌راحتی دو دستگاه مدل مسابقه‌ای پورشه در آن جا می‌گیرد، یادآور مرسدس‌های دهه ۱۹۶۰ است. دو طرف بدنه‌ی طرح شیتیکوف که‌ به‌سمت بالا باز می‌شود، با پنل شیشه‌ای و لوگوی پورشه جلب توجه می‌کند و در بخش عقب، پنل شیب‌دار اتوماتیک نصب شده است.

با اینکه تماشای این ون در کنار پیست لذت‌بخش است، اما مانند بسیاری از رندرهای رسمی و غیررسمی، احتمال تولید نمونه‌ی واقعی آن پایین خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات