امکان لغو ارسال پیام به‌زودی در فیسبوک مسنجر فعال می‌شود

یک‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
مسنجر فیسبوک به‌زودی گزینه‌ی امکان لغو ارسال پیام یا unsend را اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
تبلیغات

ممکن است برای شما هم چنین شرایطی پیش آمده باشد که در مسنجر فیسبوک در حال چت‌ کردن باشید و به اشتباه پیامی را ارسال کرده و بخواهید ارسال آن را لغو کنید.

گزینه‌ی لغو ارسال پیام یا unsend در چنین شرایطی بسیار راهگشا است. فیسبوک اعلام کرده است که به‌زودی گزینه‌ی لغو ارسال پیام یا unsend را در اختیار کاربران مسنجر فیسبوک قرار می‌دهد تا در صورتی که کاربران به اشتباه پیامی را ارسال کرده بودند، بتوانند با کمک این گزینه از ارسال پیام برای کاربر مخاطب خود در چت‌ها جلوگیری کنند.

فیسبوک

برای استفاده از گزینه‌ی لغو ارسال پیام، کافی است کاربر کمی انگشت خود را روی پیامی که به اشتباه ارسال کرده است، نگهدارد تا گزینه‌ی حذف (delete)‌ یا گزینه‌ی لغو ارسال پیام (unsend) برای وی نشان داده شود. با انتخاب هر کدام از این گزینه‌ها، کاربر می‌تواند به شکلی اشتباه خود را جبران کند. 

درنظر داشته باشید که اگر کاربر گزینه‌ی حذف پیام یا delete را انتخاب کند، پیام در صفحه‌ی چت برای خود کاربر حذف می‌شود. اگر کاربر گزینه‌ی لغو ارسال پیام یا (unsend) را انتخاب کند، پیام هم برای کاربر و هم برای کاربر مخاطب وی که قرار است پیام را دریافت کند، حذف خواهد شد. فیسبوک در توییتر اعلام کرده است: 

گزینه‌ی لغو ارسال پیام در دسترس همه‌ی کاربران فیسبوک مسنجر قرار می‌گیرد.- جین مانچون وانگ- ۱۲ اکتبر ۲۰۱۸ برابر با ۲۰ مهرماه ۱۳۹۷

جین وانگ یادآور می‌شود که کاربران بعد از ارسال اشتباه یک پیام در مسنجر فیسبوک، مدت زمان مشخصی فرصت دارند تا اشتباه خود را جبران و ارسال پیام را لغو کنند. مثلا اگر امروز صبح پیامی را ارسال کرده‌اید، نمی‌توانید فردا صبح برای حذف کردن آن اقدام کنید، چون دیگر خیلی دیر شده است. همچنین اگر کاربران پیامی را به اشتباه ارسال کرده باشند و مخاطب، پیام را دریافت کرده و دیده باشد، دیگر امکان حذف آن پیام وجود ندارد.

هوز مشخص نیست که ویژگی لغو ارسال پیام چه زمانی در دسترس کاربران مسنجر فیسبوک قرار خواهد گرفت. تیم Facebook در تلاش هستند هر چه زودتر این ویژگی کاربردی و مفید را در اختیار کاربران قرار دهند. در نتیجه تا زمان انتشار این ویژگی، کاربران باید قبل از ارسال پیام‌های خود خوب فکر کنند و بعد آن پیام را ارسال کنند تا با مشکی مواجه نشوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات