کانن پتنتی برای استفاده از حسگر اثر انگشت در دوربین و لنز ثبت کرد

پنج‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کانن با ثبت پتنت جدیدی قصد دارد در دوربین‌ها و لنز‌های آینده‌‌اش از حسگر اثر انگشت برای امنیت بیشتر استفاده کند.
تبلیغات

تغییر و تحول در صنعت دوربین‌های دیجیتال به‌کندی رخ می‌دهد. به‌همین دلیل است که شرکت‌های فعال در این صنعت، دوربین‌ها و لنز‌های جدید را با فاصله‌ی زمانی طولانی‌تری در مقایسه با محصولاتی مانند موبایل، لپتاپ، قطعات کامپیوتر و ... به بازار معرفی می‌کنند. شرکت کانن به‌تازگی با ثبت پتنت جدیدی نشان داده است که به احتمال زیاد قصد استفاده از حسگر اثر انگشت در دوربین‌ها و لنز‌های آینده‌اش دارد.

قابلیت باز کردن قفل گوشی هوشمند یا کامپیوتر توسط حسگر اثر انگشت، سال‌ها است که یکی از گزینه‌های افراد مختلف بوده است؛ اما این‌طور که به‌نظر می‌رسد این قابلیت به‌زودی به دوربین‌های دیجیتال نیز اضافه خواهد شد. پتنت اخیر کانن نشان می‌دهد که چگونه این غول ژاپنی سنسور اثر انگشت را در بدنه‌ی دوربین و لنز قرار می‌دهد تا از تصاویر عکاسان محافظت کرده و دزد‌ها نیز نسبت به دزدیدن دوربین و لنز، کمتر وسوسه شوند.

این پتنت که با کد «US Patent Application 20180012061»، برای اولین بار توسط مؤسسه‌ی Northlight Images رویت شد، چیزی فراتر از یک قفل امنیتی است. این حسگر اثر انگشت می‌تواند همانند سایر دکمه‌های عملکرد دوربین، سفارش‌سازی شود؛ به این معنا که می‌توان از انگشت‌های مختلف برای کنترل اتوفوکوس، پایدار‌کننده‌ی تصویر و سایر عملکرد‌ها فقط با اسکن انگشت شخص هنگام عکاسی بهره برد.

عکاس می‌تواند به‌تعداد دلخواه دکمه سفارشی تعیین کند؛ در حالی‌که به‌راحتی با انگشت خود عملکرد‌ها را کنترل می‌کند.

پتنت کانن برای حسگر اثر انگشت

از نظر امنیت، حسگر اثر انگشت می‌تواند برای قفل کامل دوربین و لنز استفاده شود؛ یا حتی برای استفاده‌ی چندین کاربر سفارش‌سازی شود. بنابراین اگر شما، همسرتان یا یکی از فرزندانتان تصمیم به استفاده از دوربین بگیرد، تنظیمات دوربین مطابق با آن شخص، سفارشی‌سازی می‌شود.

ایده‌ی استفاده از اثر انگشت در گوشی‌های هوشمند قدیمی شده‌ است، اما به‌نظر می‌رسد که استفاده‌ از آن در صنعت دوربین آینده‌‌ی روشنی دارد. امیدواریم که این پتنت روزی در محصولات واقعی کانن دیده شود.

نظر شما درباره‌ی استفاده از حسگر اثر انگشت در دوربین‌های دیجیتال چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات