سریع‌ترین خودروهای قرن ۲۱ تاکنون

جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 10 دقیقه
وب‌سایت Caranddriver فهرستی از سریع‌ترین خودروهای قرن بیست و یکم منتشر کرده است که مدل‌های قدرتمندی از پورشه، نظیر 918 اسپایدر و 911 توربو در آن به چشم می‌خورند.
تبلیغات

ما در دوران طلایی سرعت زندگی می‌کنیم؛ بیش‌تر خودروهای تولیدی جهان زمان‌ صفر تا صد کیلومتر بسیار پایینی دارند و تصور این موضوع بسیار سخت خواهد بود که خودرویی بتواند کمتر از دو ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. با این حال علاقه‌مندان سرعت همیشه منتظر هستند تا خودروی جدیدی تولید شود که بتواند این رکورد را در عصر فناوری بشکند و عنوان سریع‌ترین خودروی قرن را به خود اختصاص دهد. 

وب‌سایت کار اند درایور لیستی از سریع‌ترین خودروهایی تولید شده از سال ۲۰۰۰ تا کنون منتشر کرده که عامل رده‌بندی زمان رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت از حالت توقف خواهد بود. هر روز خودروهای زیادی تولید می‌شوند و یکی از مواردی که در این خودروها اندازه‌گیری می‌شود زمان صفر تا صد کیلومتر بر ساعت است. در لیست زیر ۱۵ خودروی برتر بررسی می‌شوند که البته بیشتر این خودروها مدل‌های مختلفی از یک خودروی خاص هستند. با زومیت همراه باشید.

۱ . پورشه 918 اسپایدر ۲۰۱۵

Porsche 918 Spyder/ پورشه 918 اسپایدر

زمان صفر تا صد: ۲.۲ ثانیه 

اوت ۲۰۱۴

در حال حاضر ما با تولید خودروهای سریع به وجد می‌آییم؛ اما باید به یاد داشته باشیم که سریع‌تر از پورشه ۹۱۸ تاکنون تولید نشده است. در سال ۲۰۰۸ سریع‌ترین خودروی تولیدی که تا به حال آزمایش شده بود، بوگاتی ویرون ۱۶.۴ نام داشت. غول بوگاتی قادر بود در عرض ۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و یک چهارم مایل (۲۰۰ متر) را در زمان ۱۰.۱ ثانیه طی کند. پورشه ۹۱۸ توانست این خودروی میلیون دلاری را با زمان صفر تا صد ۲.۲ ثانیه و ۲۰۰ متر در ۹.۸ ثانیه شکست دهد. شاید بپرسید ۰.۳ ثانیه خیلی مدت زمان زیادی نیست؛ اما همین زمان کم هم نشان‌دهنده دستاورد بسیار بزرگی برای پورشه 918 اسپایدر بود که توانست این رکورد را جابه‌جا کند. 

۲. بوگاتی ویرون ۲۰۰۸

بوگاتی ویرون/ Bugatti Veyron

زمان صفر تا صد: ۲.۵ ثانیه 

دسامبر ۲۰۰۸

بوگاتی ویرون یکی از گران‌قیمت‌ترین خودروهای تاریخ است که بسیاری در ابتدا آن را بی‌رقیب می‌دانستند. خودروی یک میلیون دلاری فرانسوی از زمان تولید رکورد‌های بسیاری از خود برجای گذاشت که این ابرخودروی اسپرت را در نوع خود استثنایی کرده بود. پیشرانه ۱۶ سیلندر و ۸ لیتری این خودرو قادر بود ۱۰۰۱ اسب بخار قدرت و ۱۲۵۰ نیوتن‌ متر گشتاور تولید کند که بوگاتی ویرون را در زمینه تمامی رکورد‌های شتاب و سرعت دست‌نیافتنی می‌کرد. البته رکورد زمان صفر تا ۱۰۰ این سوپراسپرت با آمدن پورشه 918 اسپایدر جابه‌جا شد؛ ولی چیزی از ارزش‌های بوگاتی کم نمی‌کند.

۳ . پورشه 911 توربو S مدل ۲۰۱۴ 

Porsche 911 Turbo S/ پورشه 911 توربو

زمان صفر تا صد : ۲.۵ ثانیه

مارس ۲۰۱۵

مدل پایه پورشه 911 بسیار چابک و فرز با ریتمی سریع بود و بعدها با تقویت پیشرانه، قدرتمندتر شد. پیشرانه ۶ سیلندر به‌تنهایی قدرت زیادی تولید می‌کند؛ ولی وقتی با تقویت توربو همراه شود قادر است رکوردهای شتاب و سرعت را به‌‌راحتی بشکند. 

۴ . لامبورگینی هوراکان LP610-4 مدل ۲۰۱۵

Lamborghini Huracán/ لامبورگینی هوراکان

زمان صفر تا صد : ۲.۵ ثانیه

سپتامبر ۲۰۱۴

ممکن است نام پیست آسفالت ۱۲.۵ کیلومتری ناردو رینگ (Nardò Ring) را تا به حال شنیده باشید؛ جایی که در آن خودروسازان معروف جهان خودروهای سریع خود را در آن آزمایش می‌کنند. پیست اختصاصی پورشه در جنوب ایتالیا، در حقیقت یک اتوبان دایره‌ای بدون ترافیک است که می‌توان سریع‌ترین خودروهای دنیا را در آن بدون دغدغه آزمایش کرد. یکی از مکان‌هایی که می‌توان با خیال راحت خودروی لامبورگینی هوراکان مجهز به پیشرانه ۱۰ سیلندر را با حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت آزمایش کرد. آیرودینامیک بسیار عالی و غرش پیشرانه قدرتمند لامبورگینی هوراکان عامل رسیدن به این سرعت عالی است و به لطف همین پیشرانه، توانست به زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۲.۵ ثانیه برسد. 

۵. پورشه 911 توربو S مدل ۲۰۱۴ 

Porsche 911 Turbo S/ پورشه 911 توربو

زمان صفر تا صد : ۲.۶ ثانیه

مه ۲۰۱۴

تا به حال نگاهی به زیر کاپوت خودروهای اسپرت انداخته‌اید که ببینید از چه جعبه‌دنده و سیستم انتقال قدرتی استفاده می‌کند؟ پورشه 911 توربو S مجهز به سیستم دو کلاچه اتوماتیک است و به لطف پیشرانه قدرتمند بهبودیافته، توانست جایگاه مناسب خود را در میان خودروهای هم‌طراز پیدا کند. 

۶. پورشه 911 توربو S مدل ۲۰۱۷ 

Porsche 911 Turbo S/ پورشه 911 توربو

زمان صفر تا صد : ۲.۶ ثانیه

جولای ۲۰۱۶

خیلی از خودروهای اسپرت با امکانات آیرودینامیک و تجهیزات مسابقه‌ای پیشرفته عرضه می‌شوند؛ اما این پورشه مانند یک کوپه معمولی و بدون امکانات مسابقه‌ای، ساختار بدنه و دیفیوزر عقب تولید شده است و تنها تفاوت آن شاید بهینه‌سازی پیشرانه توربو باشد. شاید خسته‌کننده به نظر بیاید؛ ولی وقتی بتوان به زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۲.۶ ثانیه دست یافت، شاید باورتان بشود که این پورشه واقعا ژن قدرتمندی دارد.

۷. پورشه 911 توربو S کابریولت مدل ۲۰۱۷ 

Porsche 911 Turbo S Cabriolet/ پورشه روباز

زمان صفر تا صد : ۲.۶ ثانیه

ژوئن ۲۰۱۷

دو مدل پورشه 911 توربو S کابریولت توسط تیم کار اند درایور در جنوب کالیفرنیا بررسی شد که ثابت می‌کند این خودروی روباز سریع‌ترین کانورتیبل چهار صندلی است که تاکنون آزمایش شده. 

۸. پورشه 911 توربو مدل ۲۰۱۷ 

Porsche 911 Turbo/ پورشه 911 توربو

زمان صفر تا صد : ۲.۶ ثانیه

فوریه ۲۰۱۷

در مورد خودرویی که بتواند در زمان ۲.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد، چه نظری دارید؟ خودروی سریعی است و همین سرعت واقع زیبا است. قدرت ۵۴۰ اسب بخار و گشتاور ۷۱۰ نیوتن متر چیز کمی نیست؛ به‌خصوص وقتی که گفته شود پورشه 911 توربو توانست مسافت ۲۰۰ متر را در زمان ۱۰.۶ ثانیه و با سرعتی معادل ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت طی کند. البته شاید قرار گرفتن پیشرانه توربوی دوقلو در عقب خودرو کمی از زیبایی آن بکاهد؛ اما به هر حال علاقه‌مندان سرعت می‌توانند زیبایی را فدای شتاب کنند. 

۹. پورشه 911 توربو S مدل ۲۰۱۱

Porsche 911 Turbo S/ پورشه 911 توربو S

زمان صفر تا صد : ۲.۷ ثانیه

سپتامبر ۲۰۱۰

اگر این ظاهر به نظرتان آشنا نیست، شاید به این دلیل باشد که توجه نکرده‌اید. پیشرانه تخت ۶ سیلندر با دو میل‌سوپاپ رو و ۲۴ سوپاپ از سال ۱۹۷۶ گرفته شده؛ اما به لطف بهینه‌سازی توربوشارژ دوقلو قادر است ۵۷۰ اسب بخار تولید کند. این خودرو پیشرانه عقب و به سیستم چهار چرخ محرک مجهز است و از جعبه‌دنده اتوماتیک هفت سرعته دو کلاچه بهره می‌برد. مسافت ۲۰۰ متر را در ۱۰.۹ ثانیه و با رسیدن به سرعت ۳۱۳ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند که به نظر عالی می‌رسد. 

۱۰. لامبورگینی اونتادور LP750-4 سوپرولوک ۲۰۱۶ 

Lamborghini Aventador / لامبورگینی اونتادور

زمان صفر تا صد : ۲.۷ ثانیه

مه ۲۰۱۶

کوپه دو درب و دو سرنشین لامبورگینی اونتادور سوپرولوک تزئین داخلی، پورت‌های USB، قابلیت جفت شدن تلفن با بلوتوث، کروز کنترل و امکانات هشداردهنده ندارد. گاهی اوقات هم که فن‌های خنک‌کننده آن کار می‌کنند، صدای مکانیکی بسیاری تولید می‌کند که البته عادی است. غرش‌های آن در این موقعیت بیشتر شبیه دونالد ترامپ است که در مورد قوانین مهاجرت صحبت می‌کند. با این حال به لطف پیشرانه خورجینی ۱۲ سیلندر میانی قادر است ۷۴۰ اسب بخار توان و گشتاور ۶۹۰ نیوتن‌متر تولید کند و مسافت ۲۰۰ متر را با حداکثر سرعت ۲۱۸ کیلومتر بر ساعت در زمان ۱۰.۵ ثانیه طی می‌کند. 

۱۱. مک‌لارن 570S مدل ۲۰۱۶ 

McLaren 570S/ مک‌لارن

زمان صفر تا صد : ۲.۷ ثانیه

ژوئن ۲۰۱۶

همه سوپراسپرت‌های مدرن با پیشرانه میانی در سایه لامبورگینی کونتاچ زندگی می‌کنند؛ خودروی افسانه‌ای که تنها تعداد انگشت‌شماری شبیه آن هستند. شکل گوه‌ای و درب‌های شبیه توپ گلف آن همچنان به‌عنوان نشانه‌های این سبک باقی می‌مانند، اما سوپراسپرت‌های جدید بسیار بهبودیافته هستند. مک‌لارن 570S بسیاری از شهرت خود را مدیون مدل F1 است. پیشرانه خورجینی هشت سیلندر توربوی دوقلو قادر است ۵۶۲ اسب بخار تولید کند و به حداکثر سرعت ۳۲۸ کیلومتر بر ساعت دست یابد. اگر چه مک‌لارن 570S خودروی مسابقه‌ای نیست؛ اما می‌توان این سوپراسپرت را با چنین خودروهایی نیز مقایسه کرد.

۱۲. پورشه 911 توربو کابریولت مدل ۲۰۱۷ 

Porsche 911 Turbo Cabriolet/ پورشه توربو کابریولت

زمان صفر تا صد : ۲.۷ ثانیه

مارس ۲۰۱۷

پورشه 911 توربو کابریولت در تیراژ بالایی به فروش نمی‌رسد؛ چرا که قیمت پایه ۱۷۲,۵۵۰ دلار این خودرو برای اکثر خریداران 911 ارزان است و این افراد بیش‌تر تمایل به خرید مدل توربو S دارند که با ۵۸۰ اسب بخار (۴۰ اسب بخار بیش‌تر از مدل کابریولت و قیمت ۲۸،۹۰۰ دلار بالاتر) توانایی‌های خوبی در اختیار قرار می‌دهد. طبق گفته‌های پورشه، خریداران بیشتر به سمت خودروهای کوپه می‌روند؛ چرا که این افراد با مسابقات قهرمانی آشنایی دارند و به دنبال خودروهایی مناسب می‌گردند. 

۱۳. پورشه 911 توربو S مدل ۲۰۱۱ 

Porsche 911 Turbo S/ پورشه 911 توربو S

زمان صفر تا صد : ۲.۸ ثانیه

ژوئن ۲۰۱۱

مدل‌های توربو S دارای پدال کلاچ نیستند و ترمزهای کربن سرامیکی در سرعت‌های بالا سروصدا می‌کنند و صندلی عقب نیز فضای کمی در اختیار قرار می‌دهد. با این حال پیشرانه عقب ۵۳۰ اسب بخاری می‌تواند همه این کاستی‌ها را جبران کند و به لطف سیستم چهار چرخ محرک و توربوی دوقلو، مسافت ۲۰۰ متر را در ۱۰.۹ ثانیه طی کند.

۱۴. پورشه 911 توربو S کابریولت مدل ۲۰۱۴ 

Porsche 911 Turbo S/ پورشه 911 توربو S کابریولت

زمان صفر تا صد : ۲.۸ ثانیه

مارس ۲۰۱۵

تصویر ذهنی قدیمی از پورشه 911 به‌عنوان یک خودروی گران‌قیمت، باعث می‌شود بیش‌تر افراد تمایل به خرید شورولت کوروت داشته باشند. با این حال پورشه 911 در مدل Carrera با قیمت ۸۵.۲۹۵ دلار در دسترس است و به لطف آپشن‌های زیاد پورشه، قیمت برخی مدل‌ها به کم‌تر از ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد. ولی قیمت پورشه 911 توربو S کابریولت رقم خیره‌کننده ۲۱۰،۶۲۰ دلار است که همین ترس خریداران را افزایش می‌دهد. 

۱۵. تسلا مدل S P90D تولید ۲۰۱۵ 

Tesla Model S P90D/ تسلا مدل S

زمان صفر تا صد : ۲.۸ ثانیه

فوریه ۲۰۱۶

شاهکار ایلان ماسک، یعنی تسلا مدل S با دو موتور الکتریکی در جلو و عقب، قابلیت چهار چرخ محرک و توان ۵۰۳ اسب بخار یکی از بهترین هاچ‌بک‌های پنج سرنشین است. این خودروی الکتریکی قادر مسافت ۲۰۰ متر را در زمان ۱۱.۱ ثانیه طی کند و در این زمان به بیشینه سرعت ۱۹۴ کیلومتر بر ساعت برسد. البته حداکثر سرعت تسلا مدل S‌ به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که توسط گاورنر محدود می‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات