ونِ پلاگین هیبرید فورد، در لندن آزمایش می‌شود

دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت فورد قصد دارد تا ون ترانزیت مجهز به فناوری پلاگین هیبرید خود را در شهر لندن آزمایش کند. انتظار می‌رود، این محصول در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شود.
تبلیغات

مزایای فناوری هیبرید ژنراتوری یا برقی دوگانه‌سوز (PHEV) در رانندگی مسیر‌های پرترافیک، ثابت شده ولی این فناوری هنوز در ون‌های تجاری پیاده‌سازی نشده است. شرکت فورد امیداوار است که با عرضه‌ی ون ترانزیت PHEV، این روند را تغییر دهد و به همین منظور  ون پلاگین هیبرید، به زودی در لندن مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

فورد هیبرید

ون ترانزیت PHEV فورد در نمایشگاه خودروهای پاکِ بریتانیا رونمایی شد. این ون، از یک پیشرانه‌ی برقی در محور جلو، به همراه باتری‌ لیتیوم-یونِ خنک شونده با مایع که ۵۰ کیلومتر رانندگی بدون آلایندگی را تضمین می‌کنند، استفاده می‌کند. به دلیل محل قرارگیری باتری در کف، این ون، در مقایسه با ون‌های تمام برقی هم اندازه‌اش، فضای بار بیشتری را ارائه می‌دهد. پس از تخلیه شدن باتری، پیشرانه‌ی بنزینی اکوبوست با شارژ دوباره‌ی باتری، طی کردن مسافتی بیش از ۵۰۰ کیلومتر را ممکن می‌کند.

تیم مهندسی فورد می‌گوید، طرح جدید سیستم قوای محرکه، لزوم جعبه دنده‌ی پیچیده که باید نیروی ناشی از بنزین و برق را همزمان مدیریت کند، از بین می‌برد؛ چرا که نیروی لازم برای چرخ‌ها، منحصراً توسط پیشرانه‌ی برقی تامین می‌شود. پیشرانه‌ی احتراق داخلی به عنوان ژنراتور عمل کرده و مستقیماً به چرخ‌ها نیرو نمی‌رساند.

ون ترانزیت PHEV فورد، تا سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه نخواهد شد اما، ۲۰ دستگاه از این ون، در مدت ۱۲ ماه در شهر لندن مورد آزمایش قرار خواهند گرفت. این ون‌های آزمایشی علاوه بر طرح قوای محرکه‌ی جدید فورد، قابلیت تغییر به وضعیت تمام برقی را هم دارند تا در مناطق شهری که قانون منع آلایندگی صوتی حاکم است، کاربرد داشته باشند.

فورد هیبرید

مدیران فورد معتقد هستند که در طی یک هفته‌ی معمولی در لندن، وسائل نقلیه تجاری حدود ۲۸۰ هزار بار رفت و آمد دارند و مسافتی بیش از ۱۳ میلیون کیلومتر  طی می‌کنند. همچنین در ۷۵ درصد ترافیک‌های شدید، ون‌ها حضور پررنگی دارند. با استفاده از فناوری هیبرید یا تمام برقی، علاوه بر کاهش هزینه‌‌ی شرکت‌های استفاده کنند از ون، تاکسی‌ها و خودروهای باربری پاک‌تری خواهیم داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات