فیسبوک مسنجر، موسیقی اسپاتیفای به کاربران پیشنهاد می‌دهد

دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پیام‌رسان فیسبوک با سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای یکپارچه شد و حالا کاربران می‌توانند از امکاناتی مثل قابلیت ساخت لیست پخش گروهی استفاده کنند.
تبلیغات

از این پس اگر در مکالمات خود در اپلیکیشن پیام‌رسان فیسبوک، نام یک قطعه‌ی موسیقی را ببرید، این اپلیکیشن پیشنهاداتی برای آن موسیقی از سرویس اسپاتیفای به شما ارائه خواهد داد. ظاهرا پیام‌رسان فیسبوک با سرویس موسیقی اسپاتیفای یکپارچه شده است و ارائه‌ی پیشنهادات در این اپلیکیشن، توسط دستیار هوشمند M انجام می‌شود.

فیسبوک اوایل سال جاری از دستیار هوشمند خودم موسوم به M رونمایی کرد. این دستیار هوشمند در ابتدا برای نظارت بر کلمات استفاده‌شده در مکالمات مورد استفاده قرار گرفت تا بدین طریق امکان ارائه‌ی پیشنهاداتی مثل تاکسی‌ اوبر، پرداخت‌های نظیر به نظیر، استیکرها و حتی ایجاد رویداد در تقویم‌ با توجه به پیام‌های کاربر فراهم شود. فیسبوک در ماه آوریل با وب‌سایت Delivery.com، بات‌ها را به بخش پیشنهادات دستیار هوشمند M اضافه کرد و تلاش غول شبکه‌های اجتماعی در این بخش باعث شد ماه پیش امکان ارائه‌ی پیشنهادات دستور پخت غذا از Food Network در اختیار کاربران پیام‌رسان این پلتفرم قرار گیرد. یکی از سخنگویان فیسبوک در گفتگو با وب‌سایت ونچربیت اعلام کرد که قابلیت پیشنهاد موسیقی‌های اسپاتیفای توسط دستیار هوشمند M، حدودا یک هفته‌ی قبل به سرویس پیام‌رسان این شبکه‌ی اجتماعی اضافه شده است.

استفاده از عبارتی مثل «Play Some Music» در یک چت در پیام‌رسان فیسبوک، احتمالا باعث خواهد شد دستیار هوشمند M پیشنهادی با عنوان Find Music ارائه دهد. با تپ کردن روی پیشنهاد، یک صفحه‌ی وب داخلی بازخواهد شد و می‌توان با استفاده از آن، موسیقی‌هایی که اخیرا پخش کرده‌‌اید به اشتراک بگذارید، یک موسیقی ویژه توسط اسپاتیفای به اشتراک بگذارید یا با همکاری دوستان خود یک لیست پخش گروهی بسازید.

آیا به این پیشنهادات علاقه‌مند شده‌اید؟ در گوشه‌ی سمت چپ نمایشگر روی آیکون پروفایل خود تپ کنید و سپس به بخش تنظیمات دستیار هوشمند M بروید. در این بخش می‌توانید پیشنهادات موسیقی‌های اسپاتیفای را غیر فعال کنید. 

Facebook messenger

به لطف یکپارچه شدن اسپاتیفای با دستیار هوشمند M، می‌توان با روشی آسان‌تر از محبوب‌ترین سرویس‌ استریم موسیقی جهان در کنار یکی از پراستفاده‌ترین اپلیکیشن‌هایی چت بهره برد. اسپاتیفای اولین بار در ماه مارس ۲۰۱۶ به اپلیکیشن پیام‌رسان فیسبوک اضافه شد و در آن زمان کاربران می‌توانستند موسیقی‌ها و لیست‌های پخش مورد علاقه‌ی خود را با مخاطبانشان به اشتراک بگذارند.

بات مسنجرِ اسپاتیفای در ماه آوریل شروع به کار کرد. اگر روی نشانه‌ی + آبی‌رنگ در گوشه‌ی سمت چپ بخش چت پیام‌رسان فیسبوک تپ کنید، می‌توانید بات اسپاتیفای را به‌صورت یک افزونه‌ی چت به فیسبوک مسنجر اضافه کنید.

اسپاتیفای در ماه ژوئن این امکان را فراهم آورد تا کاربران فیسبوک مسنجر بتوانند با همکاری افراد حاضر در یک گروه، لیست پخش مورد علاقه‌ی خود را با استفاده از پیام‌رسان نامبرده ایجاد کنند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات