طرح مفهومی آیفون 8، طراحی HomeBar برای کلید هوم مجازی

پنج‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
تصاویر مفهومی جدیدی از سیستم‌عامل iOS 12 روی گوشی آیفون ۸ منتشر شده است که طراحی احتمالی نسخه جدید iOS را به نمایش می‌گذارد.
تبلیغات

شرکت اپل تا چند هفته دیگر از گوشی پرچم‌دار آیفون ۸ رونمایی خواهد کرد و گمانه‌زنی‌های متعددی پیرامون پرچم‎دار جدید این سازنده وجود دارد؛ از جمله اینکه iPhone ۸ چه طراحی خواهد داشت و اپل برای منطبق ساختن طراحی رابط‌کاربری با گوشی جدیدش، دست به چه تغییراتی می‌‍زند.

به‌تازگی نیز، تصویر مفهومی جدیدی توسط جان کالکینز منتشر شده است که طراحی احتمالی iOS را برای اجرا روی گوشی پرچم‌دار جدید اپل با نام آیفون ۸ به نمایش می‌گذارد. البته تصاویر  جدید، تغییرات احتمالی iOS 12 را به تصویر کشیده است؛ با این‎حال، شاید شباهت‎هایی بین این تصاویر مفهومی با آنچه که در آیفون اولد اپل مشاهده خواهیم کرد، وجود داشته باشد.

قابلیت‌های احتمالی که جان کالکینز برای نسخه جدید سیستم‌عامل آی‌او‌اس متصور شده، روی آیفون ۸ و نمایشگر اولد، طراحی بدون حاشیه و دکمه نرم‌افزاری Home آن متمرکز شده است. همان‌طور که در تصاویر مفهومی جدید مشاهده می‌کنید، HomeBar در پایین صفحه‏‌نمایش جای گرفته است و برای دسترسی به هشدارها، میان‌بر برنامه‎ها (Shortcut) و ویجت‌ها کاربرد خواهد داشت.

کانسپت iOS 12

اگر شایعات پیشین پیرامون آیفون ۸ را مدنظر قرار دهیم، HomeBar شباهت زیادی به Function Area دارد؛ گفته می‌شود که همواره بخشی از پایین نمایشگر به دکمه‌های نرم‌افزاری اختصاص خواهد داشت و به دلیل قابلیت‌های این نوار، در شایعات از آن با نام Function Area یاد می‌شود. حتی مدتی پیش، جزئیاتی از این بخش با بررسی فرم‌ور بلندگوی هوشمند هوم‌پاد به‏‌دست آمد و به‌نظر می‌رسد که تنها در هنگام نمایش فیلم، مشاهده تصاویر گالری و اجرای برخی از برنامه‏ و بازی‌ها، Function Area مخفی می‌‏شود.

کانسپت iOS 12

با استفاده از HomeBar می‌توانید به آخرین نوتیفیکیشن‎ها دسترسی داشته باشید؛ هم‌چنین، می‌توانید از ویجت‎ها و میان‎برهای مختلف استفاده کنید یا با استفاده از دکمه مجازی Home به صفحه‌اصلی باز گردید. HomeBar، صد در صد قابل شخصی‌سازی بوده و استفاده از آن راحت است. علاوه‎براین، جدیدترین نوتیفیکیشن‌ها، توسط برنامه مربوط به آن دسته‎بندی خواهد شد.

دکمه نرم‌افزاری Home، جدید اما آشنا است؛ هم‎چنین، رنگ دکمه Home بسته به تصویر پس‌زمینه‌ای که برای گوشی خود انتخاب می‌کنید، تغییر خواهد کرد. شما هم‌چنین می‌توانید دکمه Home را مخفی کنید یا اندازه آن‌‏را به دلخواه خود، تغییر دهید.

کانسپت iOS 12

گفته می‌شود که آیفون ۸ به نمایشگر OLED مجهز خواهد بود؛ به همین جهت، انتظار می‌رود آیفون پرچم‏دار جدید اپل که در برخی از شایعات با نام «آیفون پرو» از آن یاد شده است، به قابلیت «صفحه‌‏نمایش همیشه فعال» مجهز باشد. در تصاویر مفهومی جدیدی که توسط جان کالکینز طراحی شده است، به نمایشگر همیشه فعال اشاره می‌شود.

صفحه‌نمایش همیشه فعال برای نمایش مواردی مانند ساعت، تاریخ و اعلان‌ها کاربرد خواهد داشت. هم‌چنین، تصاویر مفهومی جدید نشان می‌دهد که طراحی برنامه‌ها برای استفاده از تمام صفحه‌نمایش، چه تغییراتی خواهد داشت؛ به‎طور مثال در برنامه پخش‏ موسیقی، HomeBar دچار تغییراتی می‎شود و می‎توانید از آن برای کنترل آهنگ در حال پخش استفاده کنید. فونت‌ها نیز همگام با جدیدترین تغییرات iOS 11 بولد شده‌اند و هم‌چنین، برخی از المان‌های نوار ناوبری از بالای برنامه‌ها به پایین صفحه منتقل و با HomeBar ادغام شده است. 

کانسپت iOS 12

از آنجایی‌که در نمایشگرهای OLED، پیکسل‌های صفحه‌نمایش برای نمایش رنگ مشکی خاموش می‌شود و به عبارت بهتر، رنگ مشکی واقعی نمایش داده خواهد شد؛ طراح تصاویر مفهومی جدید روی این ویژگی تمرکز زیادی داشته است و همین موضوع باعث شده تا از قابلیت Dark Mode برای نمایش احتمالی رابط‌کاربری نسخه جدید سیستم‎عامل iOS استفاده کند. در رابطه با تصاویر مفهومی جدید، چه نظری دارید؟ آیا مایل هستید تا طراحی نسخه بعدی سیستم‌عامل iOS به طرح‌های مفهومی ارائه شده، نزدیک باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات