یادگیری مداوم، عادت مشترک افراد موفق در دنیای تجارت

شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
اکثر افراد موفق و شناخته‌شده در دنیای تجارت در یک نکته اتفاق نظر دارند و آن، اهمیت یادگیری مداوم برای پیشرفت است.
تبلیغات

رامان سگال، کارآفرین موفق و مدیرعامل آژانس روابط عمومی و بازاریابی دیجیتال رامارکتینگ، اخیرا در مصاحبه‌ای مهم‌ترین نقطه‌ی پشیمانی در زندگی کاری‌ خود را کمبود یادگیری و مطالعه دانسته است. او به جوانان توصیه می‌کند که بیش از همه در پی یادگیری، پیشرفت و رشد باشند.

سگال تنها فرد موفقی نیست که این نصیحت را عنوان کرده است. وارن بافت که همه‌ی دنیا او را به‌عنوان ثروتمندی موفق می‌شناسند، در عبارتی به‌یادماندنی می‌گوید: «هر شب وقتی می‌خواهید بخوابید، باهوش‌تر و عالم‌تر از زمان بیدار شدن در صبح همان روز باشید.»

روش‌های قدیمی کارآمد نیستند

در زمان‌های گذشته افراد به تحصیل می‌پرداختند، سپس در شرکتی استخدام و پس از چند سال نیز بازنشسته می‌شدند. فرآیندهای جهانی‌سازی و فناوری‌های  جدید، تمام این روند را تغییر داده‌اند.

مت گریفل، مؤسس و مدیر عامل One Month در ارتباط با تغییرات دنیای امروز می‌گوید:

در دوران کنونی احتمال کمی دارد که افراد در تمام طول عمر کاری خود در شغل اول بمانند. طبق آمارهای منتشرشده، افراد به‌صورت میانگین تا سن ۴۰ سالگی ۱۰ شغل عوض می‌کنند. این تعداد برای افراد جوان بیشتر است و اکثر آن‌ها، هیچ شغلی را بیش از سه سال تحمل نمی‌کنند.

آمار گفته‌شده برای صاحبان کسب و کار و کارمندان آن‌ها معانی مختلفی دارد. معنی اصلی این تغییرات، این است که یادگیری مهارت‌های جدید دیگر به معنای مزیت نیست و تبدیل به یک امر اجباری در کسب و کار شده است.

در دوران کنونی نیازی نیست برای یادگیری به روش‌های سنتی دل ببندیم. روش‌های قدیمی که برای کسب یک مدرک ساده نیاز به ساعت‌ها کلاس و میلیون‌ها دلار هزینه دارند، دیگر به‌عنوان تنها روش‌های آموزش شناخته نمی‌شوند.

به بیان دیگر، برای یادگیری عالی هیچ الزامی به دانشگاه رفتن و کسب مدرک نیست. در واقع اکثر افراد موفق دنیای امروز، دانشگاه را رها کرده یا هیچ‌گاه به آن قدم نگذاشته‌اند. استیو جابز، مارک زاکربرگ و ریچارد برنسون همگی بدون داشتن مدارک دانشگاهی به میلیاردرهای دنیای ما تبدیل شده‌اند.

دانشگاه

امروزه فناوری به همه‌ی افراد در سرتاسر جهان اجازه می‌دهد که در کلاس‌های آنلاین شرکت کنند، به پادکست‌های آموزشی گوش دهند یا مقالات آموزشی را در هر محلی که راحت هستند مطالعه کنند. شما دیگر برای یادگیری مهارت‌های مفید نیازی به حضور در کلاس ندارید. اگر به اینترنت دسترسی دارید، به بزرگ‌ترین مرکز و منبع آموزشی جهان دست پیدا کرده‌اید.

مدل یادگیری خود را بشناسید

افراد مختلف، روش‌های متنوعی را برای یادگیری می‌پسندند. برخی افراد یادگیری بصری دارند و ویدیو نمودارها را برای آموختن مهارت مناسب می‌دانند. برخی افراد از طریق شنوایی می‌آموزند و گوش دادن به پادکست یا تکرار آموزه‌ها برای افراد دیگر را ترجیح می‌دهند. دسته‌ای دیگر نیز وجود دارند که ترجیح می‌دهند با تجربه و اجرای مهارت آن را بیاموزند.

دانستن نوع و مدل یادگیری که با شخصیت شما سازگار باشد، گام مهمی در شروع روند مفید یادگیری است.

با استفاده از ابزار، روند یادگیری را آسان کنید

سعی کنید در بهترین شرایط روحی و جسمی به یادگیری بپردازید. علاوه بر آن از تمامی ابزارهایی که فناوری در اختیار شما قرار می‌دهد، برای آسان کردن فرآیند استفاده کنید. یادداشت‌برداری تصویری و صوتی می‌‌توانند سرعت و کیفیت یادگیری شما را افزایش دهند.

مدیریت زمان

برنامه‌ی زمانی مشخص داشته باشید

اگر هنوز برنامه‌ای کامل برای یادگیری ننوشته‌اید، هرچه سریع‌تر آن را شروع کنید. برنامه‌ی یادگیری را مانند قراری مهم با پزشک یا مدیر، در تقویم خود پیاده‌سازی کنید.

طرز تفکر خود را تغییر دهید

به خودتان نگویید همه‌چیز را می‌دانید. در عوض، بپرسید چه چیزهای جدیدی می‌توانید بیاموزید؟ این سؤال، چشم‌اندازی جدید در برابر شما به تصویر می‌کشد که یادگیری را به امری الزامی در زندگی تبدیل می‌کند.

هر چه می‌آموزید، به کار بگیرید

اگر آموزه‌های خود را به‌صورت کاربردی استفاده نکنید، تنها به‌عنوان اطلاعات در مغز شما ذخیره خواهند شد. افراد موفق همگی یادگیری و کاربردی کردن آن را به‌عنوان امری مهم می‌شناسند. اگر می‌خواهید فردی موفق در زندگی باشید، ابتدا باید یک دانش‌آموز موفق و مداوم باشید.

نظر شما چیست؟ چگونه می‌توان یادگیری را به امری همیشگی در زندگی تبدیل کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات