وارن بافت بیش از ۹ میلیون سهم اپل به ارزش یک میلیارد دلار را در اختیار دارد

دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
دیروز در زومیت از علاقه‌ی وارن بافت، میلیاردر و کارآفرین آمریکایی به خرید سرویس جستجو و خبر یاهو خواندید. حال اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که کمپانی برکشایر هاثاوی که بزرگ‌ترین سهامدار آن وارن بافت است، بیش از یک میلیارد دلار از سهام کمپانی اپل را در اختیار دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

وارن بافت، میلیاردر، کارآفرین، بازرگان و سرمایه‌گذار آمریکایی که دیروز در اخبار از علاقه‌ی وی برای تصاحب سرویس خبری و جستجوی یاهو خواندیم، بیش از یک میلیارد دلار از سهام کمپانی اپل را در اختیار دارد. کمپانی برکشایر هاثاوی که وارن بافت بزرگ‌ترین سهامدار آن است، سهامی از اپل به ارزش یک میلیارد دلار را در اختیار دارد. این آمار مربوط به اواخر سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ میلادی است.

مستندات رگولاتوری که امروز توسط برکشایر هاثاوی منتشر شده نشان از این دارد که کمپانی تحت تملک وارن بافت بیش از ۹.۸۱ میلیون سهم اپل را در اختیار دارد.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط بلومبرگ، در صورتی که نگاهی به رده‌بندی بزرگ‌ترین سهامداران اپل داشته باشیم، نام برکشایر هاثاوی را در جایگاه ۵۹ از بزرگ‌ترین سهامداران اپل مشاهده خواهیم کرد. پس از انتشار اخبار در مورد میزان سهم یکی از ثروتمندترین کارآفرینان آمریکا، ارزش سهام اپل به میزان ۳ درصد افزایش پیدا کرد.

پس از آنکه اپل در زمستان سال ۲۰۱۴ شاهد افزایش ارزش سهام خود به بالاترین حد خود و تبدیل شدن به با ارزش‌ترین کمپانی تاریخ تجارت با ارزش بازار ۷۰۰ میلیارد دلاری شد، ارزش سهام این کمپانی رو به افول گذاشت و اخیرا شاهد عبور ارزش سهام آلفابت از اپل هستیم. آلفابت هلدینیگی است که مالکیت کمپانی‌هایی نظیر گوگل را در کنار سایر زیرشاخه‌های این کمپانی مثل آزمایشگاه گوگل و بوستون داینامیکس در اختیار دارد.

روز جمعه انتشار اسناد رگولاتوری متعلق به کمپانی Appalossa management نشان داد که دیوید تپر، موسس این صندوق تامینی، سهام اپل را که در اختیار این کمپانی قرار داشت، واگذار کرده است. این کمپانی سهامی به اررش ۱۳۳ میلیون دلار را که شامل ۱.۲۶ میلیارد سهم بود، به فروش رسانده است. همچنین باید به خرید بیش از ۲۲۷٫۰۰۰ سهم توسط Omega Advisors به ارزش ۲۴.۷ میلیون دلار اشاره کرد که امروز نهایی شده است.

همانطور که اشاره کردیم آمار ارائه شده تا مربوط به سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ میلادی بوده و مربوط به مبادلاتی است که تا ۳۱ مارس انجام شده است.

کاهش درآمد اپل پس از انتشار گزارش مالی مربوط به فصل اول ۲۰۱۶ این کمپانی نگرانی‌هایی را بین سهامداران ایجاد کرده است. فروش آیفون‌های اپل برای اولین بار پس از معرفی آیفون اورجینال در سال ۲۰۰۷ شاهد رشد منفی بود که علت این موضوع را باید در اشباع بازار از آیفون‌های این کمپانی و عدم ایجاد تغییرات گسترده برای ترغیب خریداران به منظور بروزرسانی آیفون‌ها خواند.

اسناد منتشر شده از برکشایر هاثاوی نشان از این دارد که وی میزان سهام خود در کمپانی‌هایی نظیر فیلیپس و آی بی اِم را افزایش داده و سهام متعلق به وی در والمارت به فروش رفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات