پیش‌بینی‌هایی از آینده بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۰

دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
آشنایی بیشتر در مورد آینده‌ی بازاریابی محتوا می‌تواند برای بازاریابی در آینده بسیار مفید و ابزاری برای شکست رقبا باشد.
تبلیغات

سال ۲۰۱۷، سال بزرگی برای بازاریابی محتوا است. با اینکه تکنولوژی با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت است؛ اما چند سال طول می‌کشد تا موضوعاتی که امروز داغ هستند بتوانند جایگاه مناسب خودشان را پیدا کنند. بازاریابی محتوا نیز از این قاعده مستثنا نیست. در این مقاله زومیت می‌خواهیم ببینیم که بعد از گذشت چند سال، آینده‌ی بازاریابی محتوا به چه صورت خواهد بود.

content

۱- استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده

واقعیت افزوده در سال ۲۰۱۶ با ارائه هدست اکیولس ریفت، بازی‌ پوکمون گو و عینک اسنپ‌چت، سال بزرگی داشته است. اما هنوز به‌اندازه کافی برای اینکه به‌عنوان یک رسانه برای بازاریابی محتوا مورداستفاده قرار بگیرد، محبوب و همه‌گیر نشده است. به‌زودی همه شک و تردیدها برطرف می‌شود و این تکنولوژی در آینده مورداستقبال قرار خواهد گرفت. در آینده نزدیک برندها برای اینکه اولین تولیدکننده‌ای باشند که برای مقاصد خود از این تکنولوژی استفاده می‌کنند، با هم به رقابت خواهند پرداخت. برندها می‌توانند از این تکنولوژی هم برای تبلیغات و هم برای ارائه تجربه جدید به مشتری‌ها استفاده کنند.

۲- تغییر راه‌های بهینه‌سازی سئو

تمام تلاش‌های شما برای بهبود دادن سئو به وب‌سایت شما مربوط می‌شود. پیج‌هایی که درنتیجه‌ی جستجوی کاربر در گوگل به او نمایش داده می‌شوند، بسیار زیاد هستند؛ بنابراین هرچقدر سئوی سایت شما بهتر باشد، احتمال دیده شدن آن توسط کاربر بیشتر می‌شود. این روزها شاهد این هستیم که سایت‌ها از طریق روش‌های دیگری وارد لیستی می‌شوند که گوگل به کاربر نشان می‌دهد. در آینده‌ی نزدیک، نمودار دانش و پاسخ‌های غنی جایگزین روش‌های سنتی برای نشان دادن نتیجه خواهند شد. مردم همچنان از موتورهای جستجو استفاده خواهند کرد؛ اما اگر این روش‌ها توسعه داده شوند، شیوه‌ی استفاده از آن‌ها متفاوت خواهد شد. اهمیت بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها به دلیل وجود اپلیکیشن‌های سئو و بهینه شدن برای پاسخ‌های غنی، کاهش پیدا خواهد کرد.

live video

۳- استفاده از ویدئوی زنده

این روزها محبوبیت استفاده از ویدئوی زنده بر کسی پوشیده نیست. اما هنوز یک نکته مانع از تبدیل آن به یکی از فرم‌های تولید محتوا می‌شود و آن مشارکت است. ویدئوهای لایو مورد استقبال زیاد بینندگان قرار می‌گیرند؛ اما برندها زیاد از آن استفاده نمی‌کنند. شاید دشواری پیدا کردن موضوعات جالب و قطع‌ و وصل شدن اینترنت دلیل اصلی این موضوع باشد. اما پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۰ ویدئوی لایو به‌عنوان عضو ثابت ارتباطات شناخته شود و حتی در نتایج جستجو به نمایش درآید.

۴- تغییر کردن شیوه تبلیغات

مردم از اینکه توسط پیغام‌های تبلیغاتی به خرید کردن ترغیب شوند، متنفر هستند. بنابراین تبلیغات جدید که ترکیبی از تبلیغات سنتی و بازاریابی محتوا هستند، فراگیر خواهند شد. حتی تبلیغات سنتی نیز سعی می‌کنند از محتوای جدید و مورد انتظار کاربر استفاده کنند.

۵- افراط در حجم محتوا

در حال حاضر طیف گسترده‌ای از میزان حجم محتوایی که محبوب می‌شود، وجود دارد. پست‌های کوتاه، متوسط و طولانی هرکدام مزایا و معایب خودشان را دارند. پست‌های طولانی لینک‌های بیشتری دارند و پست‌های کوتاه سریع‌تر به اشتراک گذاشته می‌شوند. در سال ۲۰۲۰ ما شاهد افراط در حجم محتوا خواهیم بود. افرادی که طرفدار متن‌های طولانی هستند، به سمت طولانی‌ترین و پر جزئیات‌ترین محتوا جذب خواهند شد. درحالی‌که طرفداران متن‌های کوتاه به دنبال محتوایی هستند که بتوانند سریع آن‌ را بخوانند. بنابراین بازاریابان محتوا باید یکی از این دو حالت را به‌عنوان شیوه‌ی خود برای تولید محتوا انتخاب کنند.

content strategy

۶- بالا رفتن ارزش اجتماعی

در آینده نزدیک شاهد این خواهیم بود که محتوایی که تولید می‌کنیم و به اشتراک می‌گذاریم، با ارزش اجتماعی ما در ارتباط خواهد بود. در حال حاضر نویسندگی بسیار مهم است و بازاریابی افراد تأثیرگذار بازدهی بالایی دارد؛ اما هرچقدر بی‌اعتمادی به شرکت‌های بزرگ و دسترسی به اینترنت بیشتر می‌شود، اهمیت شخصیت تولید‌کننده‌ی محتوا نیز بیشتر می‌شود. شخصیت‌ افراد به یک برند ارزش می‌دهد یا آن را بی‌ارزش می‌کند. درواقع ارزش یک پست به نویسنده یا پخش‌کننده‌ی آن بستگی پیدا خواهد کرد.

۷- افزایش تعامل دستگاه‌های شخصی

جستجوی صوتی در طی ۵ سال گذشته بسیار محبوب شده است. دلیل عمده‌ی آن این است که الگوریتم‌های تشخیص صدا واقعا پیشرفت کرده‌اند. ما در حال حاضر بیشتر با دستگاه‌های شخصی خود از طریق صفحه نمایش یا تایپ کردن رابطه برقرار می‌کنیم. در سال ۲۰۲۰ نوع جدیدی از محتوا تولید خواهد شد که به صفحه نمایش وابسته نخواهد بود. پادکست‌ها مثال خوبی از شروع این روند هستند؛ اما در آینده فرم‌های تعاملی‌تری از محتوا مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات