گوگل ۱۰ میلیون هدست واقعیت مجازی کاردبورد عرضه کرد

پنج‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل اعلام کرده که از زمان عرضه‌ی هدست واقعیت مجازی کاردبورد در سال ۲۰۱۴، بیش از ۱۰ میلیون دستگاه راهی بازار کرده است.
تبلیغات

آمارهای گوگل نشان از این دارند که این کمپانی از ابتدای عرضه‌ی هدست واقعیت مجازی کاردبورد در سال ۲۰۱۴، بیش از ۱۰ میلیون دستگاه از این هدست راهی بازار کرده است. البته این آمار تنها محدود به تعداد کاردبوردهای عرضه‌شده نیست و داده‌های دیگری نیز ارائه کرده که شامل تعداد اپلیکیشن‌های دانلود شده در این مدت است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، کاربران در طول بیش از دو سال اخیر اپلیکیشن‌های کاردبورد را حدود ۱۶۰ میلیون بار از گوگل پلی دانلود کرده‌اند. آمارها نشان از این دارتد که بیش از ۳۰ عنوان اپلیکیشن برای واقعیت مجازی بیش از یک میلیون بار دانلود شده‌اند. البته باید به این نکته اشاره کرد که تعداد هدست‌های واقعیت مجازی عرضه‌شده به معنای تعداد کاربرانی که مستقیما به استفاده از محتوای واقعیت مجازی می‌پردازند، نیست.

بررسی تعداد دقیق تقاضا برای کاردبورد‌های گوگل کار چندان ساده‌ای نیست، چراکه این هدست واقعیت مجازی در مواردی به‌عنوان هدیه و کالای تبلیغاتی مورد استفاده قرار گرفته‌‌اند. برای مثال می‌توان به نیویورک‌تایمز اشاره کرد که بیش از یک میلیون دستگاه از کاردبوردهای گوگل را به‌عنوان هدیه به مشترکان نسخه‌ی چاپی این روزنامه در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ ارسال کرد. گوگل در ژانویه سال ۲۰۱۶ آمار دیگری را در مورد تعداد کاردبوردهای عرضه‌شده ارائه کرده بود که نشان از فروش بیش از ۵ میلیون دستگاه از این هدست واقعیت مجازی داشت.

گوگل علاوه بر ارائه‌ی آمار و اطلاعات در خصوص تعداد کاردبوردهای عرضه‌شده، اپلیکیشن‌های جدیدی در حوزه‌ی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده معرفی کرده است. برای پلتفرم Daydream، اپلیکیشن جدید برای نمایش ویدیو‌های ۳۶۰ درجه Sky منتشر شده است. برای پلتفرم واقعیت افزوده تانگو، سه اپلیکیشن جدید رونمایی شده‌ است. اپلیکیشن Sims امکان گشت و گذار در یک خانه‌ی سیمز را فراهم می‌کند. Chelsea Kicker امکان بازی با یک ستاره‌ی فوتبال را فراهم آورده است و WSJ AR ترندهای بازار بورس را به‌صورت واقعیت افزوده برای کاربران نمایش می‌دهد. هیچ‌یک از اپلیکیشن‌های جدید را نمی‌توان به‌عنوان یک محصول انقلابی در نظر گرفت، اما اضافه شدن اپلیکیشن‌ها در این حوزه نشان از سرمایه‌گذاری روی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات