با گران‌ ترین شاسی‌ بلند‌های دنیا آشنا شوید

جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
خودروهای شاسی‌بلند امروزه بسیار مورد توجه هستند. اما چه خودروهایی در این کلاس، لقب گران‌قیمت‌ را یدک می‌کشند؟
تبلیغات

بازار خودروهای شاسی‌بلند در تمام نقاط جهان بسیار داغ است. اما جدا از خودروهای معروف این کلاس در ایران، مانند هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، تویوتا راو 4 و محصولات لکسوس، خودروهای دیگری هم هستند که به واسطه قیمت بسیار بالایی، کمتر کسی قادر است به خرید آن‌ها فکر کند. در مقاله‌ی پیش رو به بررسی نسخه‌ی‌های فول‌آپشن از ۱۰ شاسی‌بلند گران‌قیمت حال حاضر در بازار جهانی می‌پردازیم.

بنتلی بنتایگا: قیمت ۳۵۳ هزار و ۵۵۵ دلار

 Bentley Bentayga Mulliner

شاسی‌بلند لوکس و مجلل بنتلی با پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر به قدرت ۶۰۰ اسب بخار در حال حاضر به‌عنوان گران‌قیمت‌ترین خودروی شاسی‌بلند جهان شناخته می‌شود. قیمت بنتلی بنتایگا (Bentayga) در صورت سفارشی‌سازی تا ۳۵۰ هزار دلار نیز افزایش خواهد یافت. هرچند عملا برای این خودرو نمی‌توان سقف قیمتی تعریف کرد؛ چرا که به واسطه‌ برنامه‌های متنوع، خدمات مجلل و امکانات متعددی که بنتلی به مشتریان خود در قالب آپشن‌ ارائه می‌دهد، این خودرو همچنان پتانسیل افزایش قیمت بیش از ۳۵۰ هزار دلار دارد. به‌عنوان مثال بنتلی برای مشتریان متمول خود پکیج نصب و تعبیه ست ماهیگیری، کیت پیک‌نیک و نصب ساعت دست‌ساز و گران‌قیمت سویسی بریتلینگ را در مجموع با قیمت ۱۶۰ هزار دلار پیشنهاد می‌دهد و بدین ترتیب قیمت نهایی این نسخه‌ از بنتلی بنتایگا به بیش از ۵۱۰ هزار می‌رسد.

مرسدس بنز G 65: قیمت ۲۴۲ هزار و ۳۸۵ دلار

Mercedes-Benz G-Class AMG

مرسدس بنز کلاس G که به سبک یک خودروی نظامی و سفارش ایران، حدود ۳۸ سال پیش طراحی شد، همواره به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین خودروهای شاسی‌بلند دنیا مطرح بوده است. از سویی دیگر، سبک طراحی این خودرو بیش از آنکه به‌عنوان یک محصول لوکس به چشم بیاید؛ شبیه خودرویی است که وظیفه‌ی انتقال مرسوله‌های پستی به درب منازل را بر عهده دارد. با این حال مرسدس کلاس G، امکانات بسیار متنوعی برای سرنشینان خود فراهم می‌کند و همچنان با تقاضای خوبی در بازار مواجه است. گران‌قیمت‌ترین مدل این خودرو دارای پیشرانه‌ی قدرتمند ۶ لیتری ۱۲ سیلندر با توربوشارژ دوگانه است که قدرتی برابر با ۶۲۱ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این مدل گران‌قیمت پکیج امکانات رفاهی و ایمنی با هزینه‌ی ۱۵ هزار دلار را نیز شامل می‌شود.

لندروور سوپرشارژ SV: قیمت ۲۳۴ هزار دلار 

rang rover

این خودرو به‌عنوان برجسته‌ترین خودروی حال حاضر خط تولید شرکت لندروور-رنج‌روور شناخته می‌شود که در نسخه‌های مختلف با آپشن‌ها و امکانات متنوع ،به‌عنوان خودرویی آفرود شناخته می‌شود. هرچند به نظر می‌رسد کسانی که مبلغی بیش از ۲۰۰ هزار دلار برای یک خودرو پرداخت می‌کنند، انتظار داشته باشند خودروی آن‌ها توانایی‌هایی بیش از آفرود داشته باشد و بتواند از صخره‌ها نیز بالا برود. استفاده از آپشن‌های متنوع قیمت این خودرو را تغییر می‌دهد. به‌عنوان مثال استفاده از چوب منقش و براق خاص در قسمت سقف، هزینه‌ای برابر ۵ هزار و ۱۰ دلار دارد و سفارشی‌سازی رنگ خودرو، ۱۴ هزار دلار برای مشتریان این خودرو آب خواهد خورد.

پورشه کاین توربو S، قیمت ۲۳۳ هزار و ۹۹۰ دلار

Porsche Cayenne

شاید باورش سخت باشد؛ اما جالب است بدانید زمانی که شرکت آلمانی پورشه از خودروی کاین رونمایی کرد، بسیاری را به تعجب وا داشت. چراکه پورشه کاین توربو نه‌تنها اولین شاسی‌بلند این خودروساز برجسته‌ی آلمانی به شمار می‌آمد؛ بلکه اولین خودرویی ۴ دری بود که از کارخانه‌ی پورشه در آلمان خارج می‌شد. نسخه‌ی توربو S اسپورت‌ترین مدل پورشه کاین است که در حال حاضر نیز در خط تولید این شرکت قرار دارد و با پیشرانه‌ی ۴.۶ لیتری ۸ سیلندر و مجهز به تکنولوژی توربوشاژ دوگانه، قدرتی برابر با ۵۷۰ اسب بخار دارد. برای این خودرو پکیج‌ها و آپشن‌های بسیار متعددی وجود دارد که در صورت سفارش توسط مشتری، قیمت نهایی این خودرو را چند هزار دلار افزایش می‌دهد.

تسلا مدل X نسخه‌ی P100D، قیمت ۱۷۳ هزار و ۴۵۰ دلار

Tesla Model X

خودروی شاسی‌بلند و تمام الکتریکی شرکت معظم تسلا با طراحی زیبا و متفاوت خود و البته‌ استفاده از درهای خفاشی که به‌صورت عمودی باز می‌شوند، دیگر خودروی گران‌قیمت لیست ما به شمار می‌رود. نسخه‌ی P100D از خودروی تسلا مدل X، از بزرگ‌ترین باتری‌ ممکن در بین خودروهای تسلا بهره می‌برد که این خودرو را قادر می‌سازد با یک بار شارژ بیش از ۴۶۰ کیلومتر را طی مسافت کند. این خودرو همچنین به سیستم بهبودیافته‌ی رانندگی خودران تسلا مجهز است؛ سیستمی که کنترل خودرو و رانندگی بدون دخالت راننده را امکان‌پذیر می‌کند. هرچند این قابلیت در انتظار تأیید از سوی مقامات مسئول در وزارت راه و ترابری ایالات متحده آمریکا است.

مرسدس بنز GLS 63، قیمت ۱۴۱ هزار و ۷۵ دلار

 Mercedes-Benz GLS

 شاسی‌بلند بزرگ و تنومند مرسدس بنز با نام GLS AMG 63 به معنای واقعی کلمه، حداکثر فضای ممکن برای سرنشینان را فراهم می‌کند. این خودرو به پیشرانه‌ی ۵.۵ لیتری ۸ سیلندر و توربوشارژ دوگانه با قدرت ۵۷۷ اسب بخار مجهز است؛ پیشرانه‌ای که حتی برای این خودروی بزرگ و سنگین نیز بسیار قدرتمند به شمار می‌آید و احساس سریع‌ بودن را به سرنشینان این خودروی تنومند به‌خوبی منتقل می‌کند. انتخاب آپشن‌های مختلف مانند سیستم صوتی پیشرفته‌ی بنگ و اولافسن ( Bang & Olufsen)، کیسه‌های هوای جانبی ومحفظه‌ی گرم و سردکننده‌ی نوشیدنی، قیمت این خودرو را تا ۱۴۱ هزار دلار افزایش می‌دهد.

مرسدس بنز GLE 63 S کوپه، قیمت ۱۳۰ هزار و ۸۴۰ دلار

Mercedes-Benz GLE AMG 63

در اسم این خودرو نام کوپه قید شده است؛ اما این نسخه‌ از مرسدس بنز کلاس GLE همچنان به‌صورت ۴ در طراحی و تولیدمی‌شود و به‌عنوان نسخه‌ی مجهز‌تر و البته گران‌قیمت‌تر مدل‌های سطح متوسط این کلاس از سوی بنز ارائه می‌شود. خودروی AMG 63 S، مسابقه‌ای‌ترین خودروی کلاس GLE بنز به شمار می‌رود؛ جایی که با پیشرانه‌ی ۳ لیتری توربوشارژ دوگانه و ۶ سیلندر، قدرت خروجی برابر با ۳۸۵ اسب بخار تولید می‌کند. لیست بلند بالایی از آپشن‌ از سوی مرسدس بنز به خریداران پیشنهاد می‌شود که در کامل‌ترین حالت ممکن، قیمت این خودرو را تا ۱۸ هزار دلار افزایش می‌دهد.

بی‌ام‌و X5، قیمت ۱۲۳ هزار و ۶۴۵ دلار

 BMW X5 M

اسپورت‌ترین نسخه‌ی شاسی‌بلند بی‌ام‌و X5، از پیشرانه‌ی ۴.۴ لیتری ۸ سیلندر و مجهز به توربوشارژ دوگانه با قدرت خروجی ۵۶۷ اسب بخار بهره می‌برد. در نسخه‌های با قیمت بالاتر از ۱۰۰ هزار دلار این خودرو، امکانات و تجهیزاتی که معمولا به‌صورت آپشن مطرح هستند به‌صورت پیش‌فرض و استاندارد بر روی این خودرو تعبیه شده‌اند؛ مانند قابلیت اتصال به اپل کارپلی و سیستم رادار نقطه کور. اگه بخواهیم امکانات دیگری مانند خدمات رفاهی اضافه در بخش داخل کابین، رنگ‌های خاص، امکان شارژ بی‌سیم تلفن همراه هوشمند و همچنین سیستم دید در شب  یا پکیج کاملی که شامل سیستم رانندگی نیمه خودران شرکت بی‌ام‌و است به این خودرو اضافه کنیم، قیمت بی‌ام‌و X5 تا ۱۲۳ هزار و ۶۴۵ دلار افزایش می‌یابد.

بی‌ام‌و X6، قیمت ۱۲۲ هزار و ۳۴۵ دلار

BMW X6 M

از لحاظ ساختار و اندازه، بی‌ام‌و X6 از برادر بزرگ‌تر خود یعنی X5 در رتبه‌ی بالاتری قرار دارد؛ اما نوع طراحی ظریف و کوپه مانند آن به‌خصوص در بخش سقف، منجر شده است فضای سرنشینان عقب خودرو و به دنبال آن فضای قسمت بار در مقایسه با X5 کمتر باشد. درست همانند نسخه‌ی X5، این خودرو نیز در اسپورت‌ترین نسخه‌ی خود به پیشرانه‌ی ۴.۴ لیتری ۸ سیلندر همراه با تکنولوژی توربوشارژ دوگانه و قدرت خروجی ۵۶۷ اسب بخار به علاقه‌مندان تحویل داده می‌شود. جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی اتوماتیک در این خودرو وظیفه انتقال قوای محرکه به هر ۴ چرخ خودرو را برعهده دارد. نسخه‌ و امکانات استاندارد و همچنین آپشن‌های پیشنهادی از سوی بی‌ام‌و برای این خودرو مشابه خودروی X5 است.

ولوو XC90 پلاگین هیبرید، قیمت ۱۰۵ هزار و ۸۹۵ دلار

Volvo XC90

این نسخه از خودروی محبوب و موفق XC90 شرکت سوئدی ولوو به‌عنوان یک شاسی‌بلند پلاگین-هیبرید دارای پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربو شارژ و سوپرشارژ بنزینی به همراه پیشرانه‌ی الکتریکی است. این خودرو قادر است ۳۰ کیلومتر را تنها با پیشرانه‌ی الکتریکی طی کند و برای مسافت‌های طولانی‌تر پیشرانه‌ی بنزینی به کمک این آن خواهد آمد. در واقع زمانی که سطح شارژ باتری‌های این خودرو از حد مشخصی پایین‌تر برود، سیستم به‌صورت هوشمند پیشرانه‌ی هیبریدی بنزینی-الکتریکی را وارد مدار تولید قدرت می‌کند. در این شرایط متوسط مصرف سوخت بنزین این خودرو ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. نسخه‌ی پلاگین هیبرید ولوو XC90 تنها خودرو در لیست ما است که هیچ پکیج آپشن نداردو تمام آپشن‌های استاندارد به‌صورت پیش‌فرض روی آن نصب شده است و طبیعتا نیازی به پرداخت اضافه در این زمینه وجود ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات