فیسبوک و یونیورسال میوزیک گروپ، قرارداد همکاری چندساله امضا کردند

دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فیسبوک و یونیورسال میوزیک گروپ به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین بازیگران صنعت موسیقی توافق‌نامه‌ای برای استفاده از حق امتیاز محصولات امضا کردند.
تبلیغات

فیسبوک به‌عنوان غول شبکه‌های اجتماعی اخیرا توافق‌نامه‌ی جدیدی با یونیورسال میوزیک گروپ (Universal Music Group) امضا کرده است؛ این قرارداد تمام شبکه‌های اجتماعی و محصولات فیسبوک از جمله اینستاگرام و آکیولس را شامل می‌شود. خبر قرارداد یونیورسال میوزیک گروپ و یوتیوب نیز اوایل هفته رسانه‌ای شده بود.

فیسبوک به دنبال این است تا در کنار پلتفرم ویدئویی روبه‌رشد خود، به کمک توافق‌نامه‌های استفاده از حق امتیاز موسیقی‌ به بهترین شکل فعالیت‌های خود را در این بخش پایه‌ریزی کند. مایکل نش، مسئول استراتژی‌های دیجیتال یونیورسال میوزیک گروپ، در مورد این توافق جدید چنین گفته است:

این همکاری به‌عنوان قدمی ابتدایی و منصفانه به فیسبوک و تقویت تولیدکنندگان موسیقی کمک خواهد کرد. ما به دنبال تبدیل فیسبوک به یک اکوسیستم سالم در عرصه‌ی موسیقی هستیم؛ این مساله به سود صاحبان اثر، طرفداران و سرمایه‌گذاران خواهد بود.

همانطور که از بیانیه‌ی مایکل نش مشخص است، تأکید زیادی بر منصفانه بودن این قرارداد شده است. وجود یک توافق‌نامه‌ی حق استفاده‌ی مناسب، بستری برای رضایت هنرمندان و شرکت‌ها ایجاد خواهد کرد تا بدون اشتراک حقوق خود، به همکاری با یکدیگر بپردازند. این قرارداد طوری تنظیم شده است که اینستاگرام و ویدئوهای آپلودشده در استوری آن را نیز شامل شود.

هنوز دقیقا مشخص نیست این توافق‌نامه چطور در اکوسیستم فیسبوک اجرایی خواهد شد. به عقیده‌ی کارشناسان، قرارداد جدید یونیورسال میوزیک با فیسبوک و یوتیوب برای جلوگیری از شکست‌های مالی و توسعه‌ی محصولات جانبی است. همچنین فیسبوک با این قرارداد جدید کنترل بیشتری روی محتوای تولیدشده توسط کاربران خواهد داشت؛ در سال‌های اخیز فیسبوک ناچار به حذف بسیاری از محتوای ویدئویی به دلیل نادیده گرفتن کپی‌ رایت شده است؛ اما این توافق قادر به کاهش فشارها روی این غول دنیای شبکه‌های اجتماعی خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات