بررسی گلکسی A8 و A8 پلاس 2018 سامسونگ

جمعه ۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
مطالعه 24 دقیقه
نسخه‌ی ۲۰۱۸ از گوشی‌های گلکسی ای 8 و ای 8 پلاس، با نمایشگر کشیده و حاشیه‌های باریک، بیش از هر زمان دیگری مرز بین محصولات میان‌رده و بالارده‌ی سامسونگ را کم‌رنگ‌ کرده‌اند.
تبلیغات

بازار گوشی میان‌رده یکی از رقابتی‌ترین و در عین حال پول‌سازترین حوزه‌ها در دنیای گوشی‌های هوشمند به‌شمار می‌رود؛ جایی که ارائه‌ی محصولی با ویژگی‌ها و مشخصات نزدیک به پرچم‌داران در قبال دریافت مبلغی پایین‌تر، یکی از مهم‌ترین پیش‌شرط‌ها برای موفقیت شرکت‌های تولیدکننده محسوب می‌شود. در این بین، سامسونگ به‌عنوان بزرگ‌ترین بازیگر عرصه‌ی گوشی‌های هوشمند با علمِ به چنین موضوعی، در تلاش است تا روزبه‌روز تجربه‌ی کاربران بی‌شمار گوشی‌های هوشمند را از محصولات میان‌رده‌ی خود ارتقاء بخشد و در همین راستا، زبان طراحی مدرن گوشی‌های گران‌قیمت سری اس و نوت را به خانواده‌ی میان‌رده‌ی سری ای آورده است.

سامسونگ گلکسی ای ۸ و ای ۸ پلاس / Samsung Galaxy A8 & A8 Plus 2018

سامسونگ هفته‌ی گذشته، گوشی‌های میان‌رده‌ی Galaxy A8 و +Galaxy A8 را با بدنه‌ای شیشه‌ای، نمایشگر کشیده ۱۸.۵:۹ با حاشیه‌های باریک، دستیار دیجیتال بیکسبی و دوربین‌ سلفی دوگانه رونمایی کرد. این گوشی‌ها در حقیقت معادلی برای گوشی‌های گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس در کلاس محصولات میان‌رده به شمار می‌روند و برای کسانی طراحی شده‌اند که تمایلی به پرداخت مبالغ هزار دلاری برای خرید محصولات پرچم‌دار ندارند؛ اما آیا این محصولات با ویژگی‌های یادشده می‌توانند نظر کاربران به خود جلب کنند؟ آیا می‌توان آن‌‌ها را رقیبی درخور و شایسته برای سایر گوشی‌های میان‌رده‌ی موجود در بازار دانست؟ با بررسی گلکسی A8 و A8 پلاس در فاصله‌ی چند روز از رونمایی آن‌ها، همراه زومیت باشید.

گوشی‌های گلکسی ای ۸ و ای ۸ پلاس توسط دفتر سامسونگ در ایران برای بررسی در اختیار زومیت قرار گرفته است.

مشخصات فنی

گلکسی ای ۸ و ای ۸ پلاس در برابر نسل گذشته

مشخصات/گوشی 

گلکسی ای ۸ (۲۰۱۶)

گلکسی ای ۸ (۲۰۱۸)

گلکسی ای ۸ پلاس (۲۰۱۸)

تراشه

اکسینوس ۷۴۲۰

اکسینوس ۷۸۸۵

اکسینوس ۷۸۸۵

سیستم‌عامل

اندروید ۶.۰.۱

اندروید ۷.۱.۱

اندروید ۷.۱.۱

حافظه‌ی رم

۳ گیگابایت

۴ گیگابایت

۴/۶ گیگابایت

نمایشگر

۵.۷ اینچ

Super AMOLED

رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل

۵.۶ اینچ

Super AMOLED

رزولوشن ۲۲۲۰×۱۰۸۰ پیکسل

۶.۰ اینچ

Super AMOLED

رزولوشن ۲۲۲۰×۱۰۸۰ پیکسل

محافظ نمایشگر

گوریلا گلس ۴

گوریلا گلس

گوریلا گلس

تراکم پیکسلی

۳۸۶ پیکسل بر اینچ

۴۴۱ پیکسل بر اینچ

۴۱۱ پیکسل بر اینچ

حافظه ذخیره‌سازی

۳۲ گیگابایت

۳۲/۶۴ گیگابایت

۳۲/۶۴ گیگابایت

کارت حافظه

تا ۲۵۶ گیگابایت 

تا ۲۵۶ گیگابایت 

تا ۲۵۶ گیگابایت 

دوربین اصلی

۱۶ مگاپیکسل

دیافراگم f/1.9

۱۶ مگاپیکسل

دیافراگم f/1.7

۱۶ مگاپیکسل

دیافراگم f/1.7

دوربین سلفی

۸ مگاپیکسل

f/1.9

۱۶+۸ مگاپیکسل

f/1.9

۱۶+۸ مگاپیکسل

f/1.9

اثر انگشت

دارد

دارد

دارد

سیم کارت

نانوسیم

نانوسیم

نانوسیم

باتری

۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت

۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت

وزن

۱۸۲ گرم

۱۷۲ گرم

۱۹۱ گرم

ابعاد

۷.۲×۷۶.۸×۱۵۶.۶ میلی‌متر

۸.۴۴×۷۰.۶×۱۴۹.۲ میلی‌متر

۸.۳×۷۵.۷×۱۵۹.۹ میلی‌‌متر

قیمت

۵۶۰ یورو

۵۰۰ یورو

۶۰۰ یورو

طراحی

سالی که گذشت را باید سال رواج نمایشگرهایی با نسبت تصویر جدید و طراحی بدون حاشیه دانست؛ به‌طوری که کمتر شرکت بزرگی را می‌توان نام برد که با این موج همراه نشده باشد. سامسونگ نیز به‌عنوان بازیگری تأثیرگذار در دنیای گوشی‌های هوشمند، زبان طراحی پرچم‌دارانش را تغییر داد. استفاده از نمایشگری که بیش از ۸۰ درصد سطح جلوی گوشی را پوشانده و انتقال حسگر اثر انگشت به پشت گوشی از جمله مواردی است که در طراحی اس ۸ و نوت ۸ به چشم می‌‌خورد. حال نوبت به میان‌رده‌های سامسونگ رسیده است به این سبک جدید از طراحی مهاجرت کنند؛ گلکسی ای ۸ و ای ۸ پلاس آمده‌اند این زبان طراحی را به میان‌رده‌های سامسونگ آورده‌اند.

سامسونگ گلکسی ای ۸ و ای ۸ پلاس / Samsung Galaxy A8 & A8 Plus 2018

طراحی این دو گوشی جدید کمترین شباهتی با نسل قبل ندارد و به‌کلی دگرگون شده است؛ شباهت این گوشی‌ها به پرچم‌داران امسال سامسونگ انکارناپذیر است؛ اما تفاوت‌ها نیز آنقدر کم نیستند که شما را به اشتباه بیندازند. طراحی دو گوشی کاملا یکسان است و به‌جز تفاوت بسیار اندک در نسبت نمایشگر به بدنه، فرقی با یکدیگر ندارند؛ نمایشگر در نسخه‌ی پلاس و معمولی به ترتیب ۷۵.۵ و ۷۵.۶ درصد سطح جلوی گوشی را پوشش می‌دهد. این میزان هنوز با پرچم‌داران سامسونگ فاصله‌ی زیادی دارد؛ اما نسبت به نسل گذشته بهبود یافته است. از حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر نمی‌توان خرده‌ای گرفت؛ اما حاشیه‌های دو طرف نمایشگر بیشتر از چیزی است که انتظار داشتیم. 

سامسونگ گلکسی ای ۸ و ای ۸ پلاس / Samsung Galaxy A8 & A8 Plus 2018

به دلیل فقدان لبه‌های خمیده در ای ۸ و ای ۸ پلاس، طراحی آن حس خاص بودن پرچم‌داران امسال سامسونگ را ندارد؛ با این حال یک حرکت رو به جلو نسبت به نسل گذشته محسوب می‌شود. دو طرف هر دو گوشی با شیشه‌ای از نوع گوریلا گلس پوشانده شده که با یک فریم فلزی احاطه شده‌ است؛ برخلاف بخش پشتی که انحنای زیادی دارد،‌ شیشه‌ی جلویی با انحنای بسیار اندکی همراه شده است. این بدنه‌ی شیشه‌ای خوشبختانه چندان لغزنده نیست. یکی از مشکلات گوشی‌های شیشه‌ای، لک‌پذیری و جذب اثر انگشت روی بدنه‌ی آن‌ها است و گوشی‌های جدید سری A سامسونگ نیز از این مشکل رنج می‌برند؛ لک و اثر انگشت روی نسخه‌ی سیاه‌رنگ مورد بررسی ما در زومیت کاملا مشخص بود.

سامسونگ کلید پاور و تغییر حجم صدا را به ترتیب در لبه‌ی راست و چپ گوشی قرار داده است. اسپیکر اصلی دستگاه در لبه‌ی سمت راست گوشی و محل مرسوم کلیدهای تغییر حجم صدا قرار دارد. محل اسپیکر به‌گونه‌ای است که به تجربه‌ی افقی و عمودی گوشی صدمه‌ای وارد نمی‌کند و توسط دست کاربر پوشانده نمی‌شود. درگاه سیم‌کارت و حافظه‌ی میکرو اس‌دی در لبه‌ی بالای گوشی قرار گرفته است. درگاه USB نوع C و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، تنها پورت‌هایی هستند که در لبه‌ی پایینی این گوشی‌ها به چشم می‌خورند. خوشبختانه این دو میان‌رده‌ی جدید همانند گوشی پیشین این سری، گواهی IP68 برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار دارند که به معنی مقاومت آن‌ها در برابر فشار آب در عمق ۱.۵ متری است.

سامسونگ گلکسی ای ۸ و ای ۸ پلاس / Samsung Galaxy A8 & A8 Plus 2018
سامسونگ گلکسی ای ۸ و ای ۸ پلاس / Samsung Galaxy A8 & A8 Plus 2018
سامسونگ گلکسی ای ۸ و ای ۸ پلاس / Samsung Galaxy A8 & A8 Plus 2018
سامسونگ گلکسی ای ۸ و ای ۸ پلاس / Samsung Galaxy A8 & A8 Plus 2018

حسگر اثر انگشت همانند پرچم‌داران سری ۸ و نوت به پشت گوشی منتقل شده است؛ اما این‌ بار سامسونگ تصمیم گرفته آن را پایین ماژول دوربین جایگذاری کند. محل قرارگیری حسگر در هر دو نسخه مناسب است؛ اگر دستان بزرگی داشته باشید همچنان امکان لمس دوربین وجود دارد؛ اما این مشکل به اندازه‌ی اس ۸ آزاردهنده نیست. در هنگام بررسی دو گوشی A8 و A8+ مشکلی از نظر سرعت و دقت حسگر اثر انگشت مشاهده نکردیم؛ اما فرآیند شناساندن انگشت به دستگاه کمی بیشتر از رقبا طول می‌کشد. شایان ذکر است که حسگر اثر انگشت در ای ۸ و نسخه‌ی پلاس آن از ژست‌های حرکتی نیز پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه خبری از برآمدگی دوربین در دو گوشی جدید سری اِی سامسونگ نیست و طراحی تختی را در پشت گوشی شاهد هستیم؛ البته انحنای لبه‌های پشتی گوشی در دست گرفتن آن را ساده‌تر کرده است. نسخه‌ی ۵.۶ اینچی بسیار خوش‌دست‌تر از نسخه‌ی ۶ اینچی است و می‌توان حتی با یک دست به‌راحتی با آن کار کرد. 

نمایشگر

سامسونگ یکی از رهبران بازار نمایشگر اولد سایز کوچک در دنیا است و همواره نمایشگر یکی از نقاط قوت گوشی‌های این غول کره‌ای محسوب می‌شود. سامسونگ دو میان‌رده‌ی جدید خود از سری اِی را با نمایشگر ۱۸.۹ به ۹ به بازار عرضه می‌کند؛ گلکسی ای ۸ ۲۰۱۸ و ای ۸ پلاس ۲۰۱۸ به ترتیب به نمایشگرهای ۵.۶ و ۶ اینچی سوپر امولد مجهز شده‌اند. رزولوشن ۲۲۲۰ در ۱۰۸۰ در نمایشگرهای این دو گوشی تراکم پیکسلی قابل‌ قبولی برای آن‌ها به ارمغان آورده است؛ تراکم نسخه‌ی معمولی و پلاس به ترتیب ۴۴۱ و ۴۱۱ پیکسل است. چنین ارقامی برای استفاده‌ی از یک گوشی در فاصله‌ی معقول کاملا رضایت‌بخش هستند و چشمان انسان قادر به تشخیص مرزهای بین پیکسل‌ها نخواهد بود. بد نیست بدانید که از بین نمایشگرهایی ۱۶:۹ و ۱۸.۵:۹ با قطر یکسان،‌ نمونه‌های ۱۶ به ۹ مساحت بیشتری به کاربر ارائه می‌دهند.

رنگ‌ها در نمایشگر گوشی‌های جدید سری A، زنده و شاداب به نمایش درمی‌آیند؛ اما این نمایش به خوبی پرچم‌داران امسال سامسونگ نیست. نمایشگرهای سامسونگ در بین میان‌رده‌ها همیشه یکی از بهترین‌ها بوده‌اند و خوشبختانه گلکسی ای ۸ نیز به این سنت وفادار مانده است. بسیاری از کاربران، رنگ‌های طبیعی‌تر پنل‌های ال‌سی‌دی را می‌پسندند؛ اما اولد علاوه بر ارائه‌ی رنگ‌های زنده‌تر، عملکرد بهتری در بحث روشنایی و نمایش رنگ مشکی دارد. سامسونگ بخش «Screen mode» را برای آن دسته از کاربرانی در نظر گرفته است که پروفایل رنگ پیش‌فرض نمایشگر گوشی‌های سامسونگ را نمی‌پسندند. تنظیمات این بخش به‌صورت پیش‌فرض روی حالت «Adaptive display» قرار دارد؛ گوشی در این حالت به‌صورت خودکار مواردی مثل میزان اشباع و طیف رنگ را برای ارائه‌ی تصویر مناسب تغییر می‌دهد. رنگ‌های به نمایش درآمده در این حالت ممکن است غیر واقعی به نظر برسند؛ اما جذابیت و طراوات رنگ‌های این بخش مورد پسند بسیاری از کاربران خواهد بود. خوشبختانه امکان تغییر میزان گرمای رنگ‌های نمایشگر در حالت «Adaptive display» وجود دارد.

سامسونگ گلکسی ای ۸ و ای ۸ پلاس / Samsung Galaxy A8 & A8 Plus 2018

دو گزینه‌ی «AMOLED cinema» و «AMOLED photo»، بهترین تنظیمات برای تماشای ویدئو و عکس را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. دقت رنگ‌ها در این دو حالت بسیار بالا است و در عین حال رنگ‌ها پویا و زیبا نمایش داده می‌شوند. گزینه‌‌ی چهارم و آخر این بخش حالت «Basic» است که با انتخاب آن تصاویر با کم‌ترین اختلاف با رنگ‌های واقعی سوژه‌ها نمایش داده می‌شوند. به نوع عملکرد پیکسل‌ها در نمایشگر اولد، امکان نمایش اطلاعات در زمان خاموش بودن نمایشگر را به کاربر می‌دهد؛ با این توضیح که فعال بودن این قابلیت تأثیر محسوسی روی شارژدهی دستگاه ندارد. ای ۸ و ای ۸ پلاس ۲۰۱۸ همانند دیگر گوشی‌های سامسونگ به قابلیت «Always On Display» مجهز شده‌اند؛ علاوه بر نمایش ساعت، تقویم و اعلان‌ها می‌توان چینیش و ظاهر اطلاعات نمایش‌ داده‌شده را تغییر داد.

همانند دیگر گوشی‌ها، گلکسی ای ۸ و ای ۸ پلاس ۲۰۱۸ را برای سنجش میزان روشنایی در آزمایشگاه بررسی کردیم. هر دو نمایشگر تقریبا عملکرد مشابهی در بررسی‌های ما داشتند. همانطور که در جدول زیر نیز مشاهده می‌کنید، هر دو گوشی در بخش روشنایی بسیار موفق عمل کرده‌اند؛ به‌طوری که عبور حداکثر روشنایی از مرز ۷۵۰ نیت در هر دو نمایشگر حتی پرچم‌داران را نیز به چالش می‌کشد. روشنایی بالا و کنتراست حاصل از چنین نمایشگری استفاده از آن زیر نور خورشید را ساده‌تر از نمونه‌های مجهز به نمایشگر ال‌سی‌دی کرده است. زاویه‌ی دید نمایشگر مناسب است و به‌جز مشکل سرد شدن رنگ‌ها از زوایا، مشکل دیگری در این بخش وجود ندارد؛ سرد شدن رنگ‌ها یکی از مشکلات رایج در پنل‌های اولد محسوب می‌شود. حداقل روشنایی نمایشگر برای این دو گوشی تقریبا برابر ۲.۶ نیت است؛ این میزان از روشنایی به همراه ویژگی فیلتر نور آبی، خستگی چشم در هنگام استفاده از گوشی در محیط‌های تاریک را کاهش می‌دهد؛ علاوه بر امکان زمان‌بندی، می‌توان میزان فیلتر را نیز تغییر داد.

روشنایی نمایشگر

White, 0%

Black, 100%, Manual

White, 100%, Manual

Black, 100% Auto

White, 100%, Auto

Max Native Contrast

Galaxy A8+ 2018

2.53

0

568

0

795

Galaxy A8 2018

2.60

0

570

0

763

Honor 9

2.48

3.87

479

3.87

480

124

Mate 10 Pro

2.26

0

605

0

850

Nokia 8

1.81

1.11

552

1.13

559

497

iPhone X

2.43

0

750

0

930

Mate 10

1.27

3.17

315

3.93

502

127

iPhone 8

2.56

1.84

550

1.95

658

337

iPhone 8 plus

2.26

1.64

529

1.87

629

336

Xperia XZ1

5.2

1.03

432

1.1

473

430

V30

3.71

0

591

0

706

Galaxy note 8

2.85

0

738

0

1074

OnePlus 5

2.4

0

639

0

640

Xperia XZ Premium

3.87

1.38

411

1.55

414

298

Galaxy S8 Plus

2.39

0

698

0

1119

iPhone 7 Plus

1.53

1.81

553

2.21

647

305

LG G6

2.51

0.68

349

0.82

389

513

Huawei P10

1.73

3.57

532

3.50

531

152

HTC U11

4.68

3.18

395

3.97

515

130

اسپیکر

شرکت‌های تولیدکننده در اغلب اوقات اسپیکر گوشی‌های هوشمند خود را در لبه‌ی پایین گوشی قرار می‌دهند و گاهی اوقات اسپیکر در پنل جلویی گوشی کار گذاشته می‌شود؛ اما سامسونگ در گوشی‌‌‌های گلکسی ای ۸ جدید، محل نامتعارفی برای آن در نظر گرفته است؛ اسپیکر گوشی‌های میان‌رده‌‌ی جدید کره‌ای‌ها مانند آنچه پیش‌تر در گوشی‌های سری J‌ دیده‌ بودیم، در لبه‌ی سمت راست و بالای کلید پاور قرار گرفته است. اگرچه قرارگیری اسپیکر در چنین مکانی در نگاه اول کمی عجیب به نظر می‌رسد؛ اما پس از کار کردن با گوشی متوجه خواهید شد که چه در حالت افقی و چه در حالت عمودی، دستتان روی آن قرار نمی‌گیرد.

سامسونگ گلکسی ای ۸ و ای ۸ پلاس / Samsung Galaxy A8 & A8 Plus 2018

در تست‌های ما، گلکسی ای ۸ و ای ۸ پلاس با ثبت شدت صدای حدود ۸۰ دسی‌بل، عملکرد بسیار خوبی به‌لحاظ بلندی صدای خروجی به نمایش گذاشت؛ با این حال، شفافیت و وضوح صدا چندان بالا نیست. البته در حالت اتصال هدفون، عملکرد بهتری از گلکسی ای ۸ شاهد هستیم و کیفیت صدای خروجی در حد مطلوبی قرار دارد. 

نرم‌افزار و رابط کاربری

درست‌مانند گلکسی نوت ۸، میان‌رده‌های جدید کره‌ای‌ها به‌صورت پیش‌فرض به‌همراه سیستم‌عامل اندروید ۷.۱.۱ و نسخه‌ی ۸.۵ از رابط کاربری اختصاصی سامسونگ موسوم به Samsung Experience روانه‌ی بازار می‌شود؛ البته واضح است که خبری از قابلیت‌هایی همچون Edge Panels‌ و عملکرد‌های مبتنی بر اس‌پن در رابط کاربری گلکسی ای ۸ نیست. همانند آنچه پیش‌تر در گوشی‌های سری اس ۸ و گلکسی نوت ۸ تجربه کرده‌ بودیم، رابط کاربری گلکسی ای ۸ طراحی بسیار مینیمالیستی و زیبایی دارد و آیکون‌هایی با طراحی مسطح برای آن انتخاب شده‌اند.

رابط کاربری گلکسی ای ۸

از آنجایی که گلکسی ای ۸ از اندروید نوقا بهره می‌برد، دیگر خبری از دکمه‌ی App Drawer نیست؛ اما با یک بار سوایپ به سمت بالا یا پایین از هر نقطه از نمایشگر، منوی اپلیکیشن‌ها با چینش ۶×۵ ظاهر می‌شود؛ سامسونگ در این منو، امکان جست‌وجو بین اپلیکیشن‌ها و منوی تنظیمات را نیز از طریق یک نوار جست‌وجو در بخش بالایی نمایشگر فراهم کرده است. بیکسبی، دستیار دیجیتال کره‌ای‌ها با سوایپ به سمت چپ در صفحه‌ی هوم، ظاهر می‌شود و کماکان کاربری آن با وجود دستیار پیشرفته‌تر و یکپارچه‌تری مانند Google Assistant‌ توجیه‌پذیر نیست. سامسونگ علاوه‌ بر حسگر اثر انگشت، قابلیت تشخیص چهره را نیز به گلکسی ای ۸ جدید آورده که سازوکار آن مشابه نمونه‌ی موجود در گوشی‌های سری اس ۸ و نوت ۸ است؛ البته کره‌ای‌ها اعلام کرده‌اند که این قابلیت به لحاظ امنیتی، به‌مانند حسگر اثر انگشت قابل اتکا نیست.

با یک بار سوایپ به‌سمت پایین از لبه‌ی بالایی نمایشگر، پنل اعلان‌ها ظاهر می‌شود که در آن به ۶ کلید میان‌بر می‌توان دسترسی داشت. در این صفحه با یک سوایپ دیگر، یک مجموعه‌ی ۱۲ تایی از تنظیمات سریع در کنار اسلایدر تنظیم روشنایی ظاهر می‌شود که امکان شخصی‌سازی نوع چینش این میان‌برها وجود دارد. سامسونگ قابلیت صفحه‌نمایش همواره روشن (Always on Display) را به گوشی‌های میان‌‌رده‌ی جدید خود نیز آورده است. عملکرد این قابلیت با آنچه پیش‌تر با گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸ تجربه کرده بودیم، تفاوتی ندارد و کماکان می‌‌تواند اطلاعات مهمی نظیر تاریخ، ساعت، اعلان‌ها و وضعیت باتری را به‌صورت مداوم نشان دهد؛ البته می‌توان یک بازه‌ی زمانی برای نمایش Always on Display تعیین کرد.

رابط کاربری گلکسی ای ۸

یکی از ویژگی‌‌‌های جالب گلکسی ای ۸، گالری تصاویر هوشمند آن است؛ بدین مفهوم که می‌تواند با تحلیل تصاویر، برمبنای واژه‌ی جست‌وجو شده توسط کاربر، تصاویر مرتبط را نشان دهد؛ به‌عنوان مثال با جست‌وجوی واژه‌ی «People»، لیستی از عکس‌هایی ظاهر می‌شود که از اشخاص گرفته شده‌اند. سامسونگ قابلیتی موسوم به Dual Messenger‌ نیز برای گلکسی ای ۸ در نظر گرفته است که به‌لطف آن می‌توان دو نسخه از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، نظیر تلگرام و واتساپ را روی گوشی در اختیار داشت و بدین ترتیب با دو حساب کاربری مختلف مانند شخصی و کاری در آن‌ها لاگین شد؛ در چنین حالتی، اپلیکیشن مربوط به حساب کاربری دوم با نشانی به رنگ نارنجی از حساب کاربری دیگر تمیز داده می‌شود. قابلیت جذاب دیگر در رابط کاربری Samsung Experience، فولدر امن یا Secure Folder نام دارد که به‌ لطف آن، فضایی مجزا در داخل حافظه‌ی ذخیره‌سازی گوشی برای نگه‌داری اطلاعات محرمانه و شخصی ایجاد می‌شود، در این فولدر حتی می‌توان اپلیکیشن‌های دلخواه نظیر گالری و مخاطبان را نیز نگه‌داری کرد. 

دوربین

پس از معرفی دو گوشی‌ هوشمند گلکسی ای ۸ و گلکسی ای ۸ پلاس، یکی از مواردی که شاید توجه بسیاری به خود جلب کرده تعبیه‌ی یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در پشت است. سامسونگ در حالی از وجود یک دوربین در پشت دوربین استفاده کرده که به‌کارگیری دوربین دوگانه در پشت گوشی‌های هوشمند یک ترند در بازار به شمار می‌رود. البته گلکسی ای ۸ و گلکسی ای ۸ پلاس چندان با دوربین دوگانه بیگانه نیستند و این گوشی از وجود دوربین دوگانه به‌عنوان دوربین سلفی بهره می‌برد.

دوربین اصلی و دوربین سلفی از جمله‌ی وجوه اشتراک دو نسخه‌ی گوشی‌های میان رده‌ی جدید سامسونگ هستند. یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی قرار گرفته که دیافراگم آن f/1.7 است و از ویژگی‌هایی نظیر فوکوس خودکار تشخیص فاز در کنار یک فلش ال‌ای‌دی بهره می‌برد. همچنین دوربین گلکسی ای ۸ و گلکسی ای ۸ پلاس قادر است چهره‌ی افراد را تشخیص دهد و از تغییر فوکوس با لمس در کنار HDR پشتیبانی می‌کند. دوربین اصلی این دو گوشی ویدیو‌هایی با رزولوشن فول اچ‌دی یا 1080Pو نرخ ۳۰ فریم در هر ثانیه ثبت می‌کند.

سامسونگ گلکسی ای ۸ و ای ۸ پلاس / Samsung Galaxy A8 & A8 Plus 2018

در دوربین سلفی شاهد استفاده از دو سنسور کنار هم هستیم که شامل یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی در کنار یک سنسور ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 می‌شود. رزولوشن دوربین اصلی این گوشی در مقایسه با نسل پیش تفاوتی نکرده؛ اما تغییرات در لنز دوربین باعث شده است عملکرد ای ۸ و ای ۸ پلاس در محیط‌های با نور کم، بهتر شود؛ چراکه به موجب بازتر شدن دیافراگم، نور تابیده‌شده روی سنسور توسط لنز بیشتر شده است و از این‌رو تصاویر واضح‌تری را شاهد هستیم. در کنار استفاده از لنزی که نور بیشتری به سنسور انتقال می‌دهد، باید به این نکته اشاره کنیم که سامسونگ با وجود ثابت نگه داشتن رزولوشن، سایز سنسور را بالا برده و در نتیجه اندازه‌ی هر پیکسل به ۱.۱۲ میکرومتر رسیده است. با تغییرات اعمال‌شده روی دوربین اصلی گلکسی ای ۸ و گلکسی ای ۸ پلاس، دوربین این گوشی در مقایسه با سایر میان‌رده‌های موجود در بازار یک سر و گردن بالاتر است و عملکرد قابل قبولی مخصوصا در شب هنگام ارائه می‌کند. در تصاویری که شب‌هنگام با استفاده از گلکسی ای ۸ و گلکسی ای ۸ پلاس ثبت کردیم، شاهد عملکردی قابل قبول از سوی این میان رده هستیم.

به قطع یقین، قرار گرفتن دوربین دوگانه در پنل جلویی و تقویت بیش از پیش دوربین سلفی، با هدف جلب نظر دوستداران سلفی انجام شده است. با توجه به اینکه فرایند عکاسی پرتره دوربین‌ پشتی گوشی‌های هوشمند ایده‌ی بسیار خوبی است؛ پس چرا با قراردادن آن به‌عنوان دوربین سلفی نباید عاشقان ثبت تصاویر سلفی را راضی‌تر کرد. همانطور که در گوشی‌هایی نظیر گلکسی نوت ۸ شاهد بودیم، اپلیکیشن دوربین سامسونگ از قابلیتی با عنوان Live Focus بهره می‌برد که در مورد گلکسی ای ۸ و گلکسی ای ۸ پلاس این ویژگی به دوربین سلفی اختصاص پیدا کرده است. با استفاده از اسلایدر مربوط به تعیین ماتی پشت صحنه، می‌توان یک تصویر سلفی پرتره بسیار زیبا را ایجاد کرد. البته زیاده‌روی در مات کردن پشت صحنه می‌تواند شمشیری دو لبه باشد و تصویر پرتره‌ی زیبا را به یک تصویری بسیار مصنوعی تبدیل کند؛ به‌طوری‌که سوژه به‌صورت اغراق‌آمیزی جدا از پس‌زمینه نمایش داده می‌شود.

سامسونگ گلکسی ای ۸ و ای ۸ پلاس / Samsung Galaxy A8 & A8 Plus 2018

یکی دیگر از ویژگی‌های دوربین سلفی گلکسی ای ۸ که مطمئنا باب طبع دوستداران شبکه‌های اجتماعی و علاقه‌مندان ثبت تصاویر سلفی خواهد بود، ویژگی‌های مرتبط با واقعیت افزوده است. با استفاده از افکت‌های واقعیت افزوده، کاربران می‌توانند بدون نیاز به سایر اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها، تنها از طریق اپلیکیشن دوربین، انواع افکت‌های مبتنی بر واقعیت افزوده را که این روزها طرفداران زیادی دارد، مورد استفاده قرار دهند. ویژگی دیگر دوربین سلفی، قابلیت Beauty Effect است که با استفاده از آن و در هنگام ثبت تصاویر سلفی، می‌توان تغییراتی در جهت زیباتر شدن چهره به کار برد. از دیگر مدهای عکاسی باید به امکان ثبت تصاویر غذا در حالت Food Mode اشاره کرد.

در مجموع باید به این نکته باید اشاره کنیم که سامسونگ دوربین گلکسی ای ۸ و گلکسی ای ۸ پلاس را برای افرادی طراحی کرده است که به عکاسی و مخصوصا تصاویر سلفی برای شبکه‌های اجتماعی علاقه‌‌ی وافری دارند؛ اما ترجیح می‌دهند برای استفاده از این ویژگی‌ها که در اغلب گوشی‌های پرچم‌دار می‌تواند عملکردی رضایت‌بخش به ارمغان بیاورد، هزینه‌ی کمتری پرداخت کنند.

نمونه‌ی تصاویر ثبت‌شده با گلکسی A8 و گلکسی A8 پلاس

نمونه تصاویر گلکسی ای ۸
نمونه تصاویر گلکسی ای ۸
نمونه تصاویر گلکسی ای ۸
نمونه تصاویر گلکسی ای ۸
نمونه تصاویر گلکسی ای ۸
نمونه تصاویر گلکسی ای ۸
نمونه تصاویر گلکسی ای ۸
نمونه تصاویر گلکسی ای ۸

بازده و عملکرد

هر دو نسخه‌ی گلکسی ای ۸ و ای ۸ پلاس از سخت‌افزار مشابهی بهره می‌برند و تنها تفاوت آن‌ها در این است که سامسونگ گلکسی ای ۸ پلاس را با حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی نیز عرضه می‌کند. قلب تپنده‌ی محصول میان‌رده‌ی جدید کره‌ای‌ها، تراشه‌ی اختصاصی اکسینوس ۷۸۸۵ این شرکت است که از هشت هسته‌ی پردازشی بهره می‌برد و با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری تولید شده است.

هسته‌های پردازنده‌ی مرکزی اکسینوس ۷۸۸۵ برمبنای معماری bigLITTLE و در قالب دو کلاستر دو هسته‌ای و ۶ هسته‌ای کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند؛ کلاستر اول از دو هسته‌ی قدرتمند Cortex - A73 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز تشکیل شده است که وظیفه‌ی انجام پردازش‌های سنگین را برعهده دارند و کلاستر دوم شامل ۶ هسته‌ی کم‌مصرف Cortex - A53 با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز است که پردازش‌ تسک‌های سبک به آن‌ها سپرده شده است.

سامسونگ گلکسی ای ۸ و ای ۸ پلاس / Samsung Galaxy A8 & A8 Plus 2018

کره‌ای‌ها وظیفه‌ی پردازش‌ تسک‌های گرافیکی را بر عهده‌ی واحد پردازش گرافیکی Mali - G71 آرم قرار داده‌اند. این واحد پیش‌تر در تراشه‌های قدرتمندی چون کرین ۹۶۰ و اکسینوس ۸۸۹۵ به‌ کار رفته است که از دو هسته‌ می برد و در محدوده‌ی فرکانس ۳۴۳ تا ۱۳۰۰ مگاهرتز عمل می‌کند. گلکسی ای ۸ جدید در دو نسخه‌ی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی با حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی عرضه می‌شود؛ اما مدل پلاس در دو نسخه‌ی ۳۲ گیگابایت با حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی یا ۶۴ گیگابایت با حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی قابل خرید خواهد بود. باید خاطرنشان کنیم نمونه‌هایی که برای بررسی در اختیار زومیت قرار دارند، از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برند.

عملکرد حافظه‌ی ذخیره‌سازی ابزارهای موبایل میان‌رده و پایین‌رده

مدل‌ها / عملکرد

نرخ خواندن ترتیبی

نرخ نوشتن ترتیبی

نرخ خواندن تصادفی

نرخ نوشتن تصادفی

گلکسی ای ۸ پلاس

۲۹۲.۲۱ مگابایت‌برثانیه

۹۹.۱۳ مگابایت‌برثانیه

۷۱.۳۵ مگابایت‌برثانیه

۹.۳۱ مگابایت‌برثانیه

گلکسی ای ۸

۲۹۹.۲۶ مگابایت‌برثانیه

۸۶.۶ مگابایت‌برثانیه

۷۸.۲۸ مگابایت‌برثانیه

۱۰.۱۳ مگابایت‌برثانیه

آنر ۹

۲۸۱.۷۲ مگابایت‌برثانیه

۹۷.۷۱ مگابایت‌برثانیه

۲۸.۳۸ مگابایت‌برثانیه

۱۳.۸۵ مگابایت‌برثانیه

محصولات میان‌رده‌ی جدید سامسونگ از بلوتوث نسخه‌ی ۵.۰ پشتیبانی می‌کنند و به لطف سازگاری با ال‌تی‌ای Cat.11 در کنار تجمیع سه‌برابری حامل‌های ال‌تی‌ای، می‌توانند به‌ ترتیب نرخ Downlink و Uplink برابر با ۶۰۰ و ۷۵ مگابیت‌ بر ثانیه ارائه دهند. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب توجه گلکسی A8 و A8‌ پلاس، پشتیبانی آن‌ها از هدست واقعیت مجازی Gear VR‌ سامسونگ است که آن‌ها را از سایر گوشی‌های میان‌رده‌ی موجود در بازار متمایز می‌کند.

زومیت برای ارزیابی عملکرد سخت‌افزار گوشی‌، در کنار اجرای بازی‌های گرافیکی و تحت‌ فشار قراردادن گوشی، بنچمارک‌های مختلفی روی آن اجرا می‌کند. بنچمارک انتوتو تمام جنبه‌های گوشی، مانند GPU ،CPU، حافظه‌ی رم و تجربه‌ی کاربری را مورد بررسی قرار می‌دهد. بنچمارک Ice Storm Unlimited یک تست آف‌اسکرین برای مقایسه‌ی CPU و GPU در دستگاه‌های مختلف محسوب می‌شود؛ بنابراین مواردی مانند رزولوشن نمایشگر و DPI آن، تأثیری بر نتایج ندارد. بنچمارک PCMark، عملکرد دستگاه را به‌جای الگوریتم‌های انتزاعی و غیر قابل لمس، بر اساس تسک‌های روزمره می‌آزماید. بنچمارک گیک‌بنچ با محوریت بررسی عملکرد CPU در تسک‌های روزمره، در دو حالت تک و چند هسته‌ای عمل می‌کند. از بنچمارک Vellamo که توسط شرکت کوالکام توسعه داده شده است، آزمون‌های Browser و Metal روی گوشی اجرا می‌شوند که به‌ ترتیب، عملکرد مرورگر وب و CPU را زیر ذره‌بین قرار می‌دهند. در نهایت بنچمارک CF-Bench را داریم که عمدتا عملکرد پردازنده‌ی مرکزی و حافظه را مورد آزمایش قرار می‌دهد.

در ادامه می‌توانید نتایج حاصل از اجرای بنچمارک‌های مختلف روی گوشی‌های Galaxy A8 و +Galaxy A8 را مشاهده کنید:

جدول بنچمارک‌ ابزارهای موبایل میان‌رده و پایین‌رده

تلفن / تبلت

AnTutu 6

3DMark

IceStorm

Unlimited

PCMark Work2.0

Overall/Web Browsing 

GeekBench4

Single/Multi

GFXBench

Manhattan 3.1/OffScreen 

GFXBench

CarChase/OffScreen

GFXBench

T-Rex/OffScreen

Vellamo

Browser/Metal

CFBench v1.3

+Galaxy A8

76982

14091

4859

4808

1500

4213

9.6FPS

9.9FPS

5.8FPS

6.0FPS

31FPS

33FPS

Failed

49076

Galaxy A8

76543

14261

4972

5055

1501

4175

9.5FPS

9.9FPS

5.8FPS

6.0FPS

31FPS

33FPS

Failed

48473

Xperia XA1 Plus

64648

12618

3869

4089

834

3742

6.6FPS

6.2FPS

3.9FPS

3.7FPS

21FPS

21FPS

3408

1374

61718

Neffos X1 Lite

40905

7178

3291

3858

604

2517

8.0FPS

3.5FPS

3.9FPS

1.9FPS

21FPS

13FPS

2403

989

35628

Huawei Nova 2 Plus

62048

Failed

4816

908

3534

5.1FPS

4.8FPS

3.1FPS

2.9FPS

19FPS

19FPS

3829FPS

1527FPS

56237

Nokia 5

45372

9507

3630

4028

671

2868

10.0FPS

4.6FPS

5.2FPS

2.5FPS

20FPS

16FPS

2385

1184

34130

Nokia 6

44833

9444

3671

4026

647

2791

2.5FPS

2.5FPS

4.5FPS

4.6FPS

15FPS

16FPS

1218

1182

-

Honor 6X

56691

11619

4323

4792

787

3198

4.6FPS

4.8FPS

3.0FPS

2.8FPS

19FPS

19FPS

2671

1511

64693

Galaxy A8 2016

85890

17658

4456

4578

1419

4152

6.0FPS

11.4FPS

6.3FPS

6.3FPS

33FPS

39FPS

3926

1546

74689

Galaxy A7 2017

60506

13070

3969

4225

765

3939

9.0FPS

9.0FPS

5.2FPS

5.2FPS

33FPS

34FPS

3290

1292

59689

Galaxy A5 2017

59949

13406

3783

766

3947

4.9FPS

9.0FPS

5.2FPS

5.2FPS

27FPS

34FPS

3310

1266

58284

Redmi 4 Prime

63458

15687

4246

4189

835

3125

3.6FPS

6.1FPS

2.3FPS

2.4FPS

8.9FPS

16.3FPS

4352

3425

66349

Galaxy J7 Prime

40153

5047

3124

3038

654

2319

2.3FPS

4.9FPS

1.8FPS

1.8FPS

7.2FPS

12FPS

2578

1145

31379

Galaxy J5 Prime

33353

4821

3267

590

1662

1.7FPS

3.8FPS

NOT

Supported

6.7FPS

11FPS

2472

1089

25,394

Huawei Honor 8

88739

17939

-

-

-

-

-

4916

2952

75250

Huawei Nova Plus

62508

14024

-

-

-

-

-

3206

1434

93404

Xperia XA Ultra

49096

11124

-

-

-

-

-

3324

1179

59163

Huawei P9 Lite

53041

11808

-

-

-

-

-

3368

1436

62710

Galaxy C5

48102

11345

-

-

-

-

-

3258

1269

28969

Neffos C5 Max

36595

6772

-

-

-

-

-

2642

1068

43324

Moto G4 Plus

47286

11589

-

-

-

-

-

3325

1265

29689

Galaxy A9 2016

63589

17235

-

-

-

-

-

3045

1758

42589

سامسونگ گلکسی ای ۸ و ای ۸ پلاس / Samsung Galaxy A8 & A8 Plus 2018

بنچمارک‌ها حکایت از آن دارند که گلکسی ای ۸ (۲۰۱۸) با تراشه‌ی اکسینوس ۷۸۸۵ در قیاس با سایر رقبا، عملکرد نسبتا بهتری از خود به نمایش می‌گذارد؛ اما نکته‌ی جالب توجه، عملکرد بسیار بهتر نسخه‌ی ۲۰۱۶ گلکسی ای ۸ با تراشه‌ی اکسینوس ۷۴۲۰ در بنچمارک‌ها نسبت به نسخه‌ی جدید آن است؛ البته در دنیای واقعی، گلکسی ای ۸ و ای ۸ پلاس عملکرد مطلوبی از خود به نمایش می‌گذارند و به‌جز لگ‌ و افت‌ فریم‌های گاه‌وبی‌گاه در اجرای ترنزیشن‌ها و انیمیشن‌های رابط کاربری، عملکرد کلی این گوشی‌ها رضایت‌بخش ارزیابی می‌شود. گلکسی ای ۸ جدید در اجرای بازی‌هایی همچون SkyForce Reloaded و Implosion نیز موفق ظاهر شد.

باتری

گلکسی ای ۸ و ای ۸ پلاس، علاوه‌ بر زبان طراحی، به‌لحاظ ظرفیت منبع انرژی نیز مشابه پرچم‌داران سری اس کره‌ای‌ها در سال جاری هستند. سامسونگ این دو گوشی را به‌ ترتیب به باتری‌هایی با ظرفیت ۳۰۰۰ و ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز کرده است؛ اما از آنجایی که نمایشگر هر دو گوشی از پنل‌ کم‌مصرف Super AMOLED با رزولوشن معقول +FHD بهره می‌برد، احتمالا میان‌رده‌های جدید سامسونگ به‌لحاظ شارژدهی، عملکرد معقولی از خود به‌ نمایش خواهند گذاشت. سامسونگ مدعی است که گلکسی ای ۸ و ای ۸ پلاس به‌ ترتیب توانایی پخش ۱۷ و ۱۹ ساعت فیلم دارند؛ اما شارژدهی این گوشی‌ها در دنیای واقعی و در عمل چگونه است؟ برای یافتن پاسخ این سؤال و پی بردن به صحت و سقم ادعای کره‌ای‌ها، تست‌های متداول زومیت را روی Galaxy A8 و +Galaxy A8 اجرا کردیم.

سامسونگ گلکسی ای ۸ و ای ۸ پلاس / Samsung Galaxy A8 & A8 Plus 2018

زومیت، شارژدهی گوشی‌های هوشمند را با چهار آزمون مختلف بررسی می‌کند. ابتدا ویدیویی با رزولوشن اچ‌دی، در شرایطی به‌صورت مداوم تا زمان خاموش‌ شدن دستگاه پخش می‌شود که روشنایی نمایشگر روی ۲۰۰ نیت تنظیم شده است و تمام ارتباطات بی‌سیم قطع شده‌اند (حالت هواپیما). در آزمایش بعدی الگوریتم وب‌گردی روی دستگاه متصل به شبکه‌ی وایرلس با شدت روشنایی ۲۰۰ نیت نمایشگر اجرا می‌شود و این آزمایش نیز تا زمان خاموش شدن گوشی ادامه دارد. در نهایت بنچمارک PCMark‌ و GFXBench روی گوشی اجرا می‌شوند که نمونه‌ی اول، یکی از گزینه‌های توانمند در شبیه‌سازی استفاده‌ی روزمره‌ی کاربران از گوشی‌ها است و دیگری ترکیبی از توانایی پردازشی را در کنار شارژدهی بررسی می‌کند. گوشی‌های موبایل باید قادر به ارائه‌ی نتایجی مناسب در هر دو بخش باشند. برخی از برند‌ها با اورکلاک پردازنده، توان پردازشی بالایی به ارمغان می‌آورند؛ اما هنگام شرایط کاری سنگین، باتری گوشی به‌سرعت خالی خواهد شد.

نام گوشی هوشمند

نمایشگر

ظرفیت

(mah)

ویدیو

(h)

GFXBench

Manhattan 3.1

Battery LifeTime

GFXBench

Manhattan 3.1

LongTime Performance

وب‌گردی

(h)

PCMark

(h)

+Galaxy A8

1080p/"6.0

3500

16:35

514.6min

254.0Frame

TBA

9:52

Galaxy A8

1080p/"5.6

3000

14:10

386.5min

245.2Frame

TBA

7:32

Sony Xperia XA1 Plus

1080p/"5.5

3430

12:40

477.5min

406.6Frame

15:25

Failed

Neffos X1 Lite

720p/"5.0

2550

10:00

294.8min

495.0Frame

TBA

TBA

Huawei Nova 2 Plus

1080p/"5.5

3340

11:40

288.2min

314.1Frame

-

-

Nokia 5

720p/"5.2

3000

15:40

-

9:20

Nokia 6

1080p/"5.5

3340

12

11:20

9:15

Huawei Honor 6X

1080p/"5.5

3340

11:00

10:30

10:19

(Samsung Galaxy A8 (2016

1080p/"5.7

3300

12:10

12:30

-

(Samsung Galaxy A7 (2017

1080p/"5.7

3600

19:10

16:30

12:52

(Samsung Galaxy A5 (2017

1080p/"5.2

3000

12:40

14:20

6:55

Xioami Redmi 4 Prime

5.0"/1080p

4100

10:10

16:15

8:34

Samsung Galaxy J7 Prime

5.5"/1080p

3300

14:10

-

9:07

Samsung Galaxy J5 Prime

720p/"5.0

2400

16:30

-

9:14

Huawei Honor 8

5.2"/1080p

3000

9:00

10:40

-

Huawei Nova Plus

5.5"/1080p

3340

11:00

10:50

-

Xiaomi Mi 5s

5.15"/1080p

3200

13:00

12:10

-

Apple iPhone 7

4.7"/750p

1960

9:20

10:00

-

Sony Xperia XZ

5.2"/1080p

2900

9:00

9:20

-

Sony Xperia XA Ultra

6.0"/1080p

2700

8:50

8:00

-

Huawei P9 Lite

5.2"/1080p

3000

11:00

11:30

-

Samsung Galaxy C5

5.2"/1080p

2600

8:20

9:00

-

اگرچه مدت‌زمان ثبت‌شده توسط گلکسی ای ۸ و ای ۸ پلاس در حالت مداوم پخش فیلم، نسبت به ادعای سامسونگ، حدود ۲ تا ۳ ساعت کم‌تر است؛ اما در مجموع شارژدهی محصولات میان‌رده‌ی سامسونگ بسیار عالی ارزیابی می‌شود؛ به‌طوری که در کاربری‌های عمومی و روزمره که سناریوهایی نظیر استفاده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، استریم موسیقی و وب‌گردی را در بر می‌گیرند، می‌توان انتظار شارژدهی دو روزه را نیز از گوشی‌های هوشمند جدید سامسونگ داشت.

جمع‌بندی

گلکسی ای ۸ و ای ۸ پلاس از بسیاری لحاظ انتظارات ما از یک گوشی میان‌رده را برآورده می‌کنند: طراحی مدرن، بدنه‌ی خوش‌ساخت، نمایشگر Super AMOLED، دوربین سلفی بسیار خوب، عملکرد مطلوب و شارژدهی بسیار عالی، از جمله‌ی مواردی هستند که بسیاری از ما حین خرید یک گوشی میان‌رده بدان توجه داریم و محصولات جدید سامسونگ نیز از آن‌ها بهره‌مند هستند.

سامسونگ گلکسی ای ۸ و ای ۸ پلاس / Samsung Galaxy A8 & A8 Plus 2018

اما آنچه از ارزش خرید گلکسی ای ۸ و ای ۸ پلاس می‌کاهد، استراتژی سامسونگ در قیمت‌گذاری آن‌ها است. برچسب قیمتی ۵۰۰ و ۶۰۰ یورویی محصولات جدید سامسونگ، در شرایطی که می‌توان محصولات پرچم‌داری را با قیمتی پایین‌تر خریداری کرد، می‌توان نظر بسیاری از خریداران بالقوه‌ی این گوشی‌های هوشمند را تغییر دهد و آن‌ها را دچار تردید کند. لطفا برای آگاهی از قیمت گوشی موبایل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

نکات مثبت

  • طراحی خوش‌ساخت و مدرن
  • دوربین سلفی توانمند
  • شارژدهی عالی باتری
  • نمایشگر باکیفیت
  • مقاوم در برابر نفوذ آب

نکات منفی

  • حاشیه‌‌های نسبتا ضخیم سمت چپ و راست نمایشگر
  • مستعد به جذب اثر انگشت
  • توان پردازشی متوسط
  • عرضه با اندروید ۷.۱.۱
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات