بررسی گوشی آنر 8 هواوی

جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
مطالعه 17 دقیقه
در ادامه به بررسی جدیدترین محصول هواوی از سری آنر یعنی آنر 8 خواهیم پرداخت. گوشی با طراحی زیبا و البته سخت‌افزاری قدرتمند و قیمتی مناسب.
تبلیغات

شرکت هواوی گوشی هوشمندی را از سری آنر خود، با نام Honor 8 روانه‌ی بازار کرده است که به لحاظ مشخصات سخت‌افزاری، بسیار نزدیک به پرچمدار سری P این شرکت، هواوی پی ۹، است. این گوشی از طراحی فوق‌العاده جذابی بهره می‌برد که در آن شیشه و فلز به زیبایی با هم ترکیب شده‌‌اند. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی آنر 8 بپردازیم. 

گوشی آنر 8 توسط دفتر هواوی در ایران برای بررسی در اختیار زومیت قرار داده شده است.

هواوی آنر 8 / huawei honor 8

مشخصات فنی گوشی آنر ۸:

  • پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای ۶۴ بیتی کرین ۹۵۰ با فرکانس پردازنده ۲.۳ و ۱.۸ گیگاهرتز
  • نمایشگر ۵.۲ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل همراه با پنل IPS LCD و تراکم پیکسلی ۴۲۳
  • پردازنده‌ی گرافیکی Mali-T880 MP4
  • دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی در پشت با فلش Dual Tone LED و فوکوس لیزری و دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی
  • اندروید نسخه‌ی ۶
  • ابعاد ۱۴۵.۵ در ۷۱ در ۷.۵ میلی‌متر با وزن ۱۵۳ گرم
  • باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی لیتیوم یونی
  • پشتیبانی از شبکه‌ی 3G و 4G و بلوتوث نسخه‌ی 4.2
  • پشتیبانی از دو سیم کارت همزمان
  • مجهز به حسگر اثر انگشت و رابط نرم‌افزاری Emotion UI

طراحی

آنر ۸ از بسیاری از جهات شبیه به گوشی هوشمند پی ۹ است، اما از لحاظ طراحی، تفاوت چشمگیری با دستگاه یاد شده دارد، هواوی در طراحی آنر ۸ دقت زیادی به خرج داده و حاصل کار، گوشی هوشمندی است که در نگاه اول نظر هر کاربری را به خود جلب می‌کند. تنها بخشی از آنر 8 که در ساخت آن از فلز استفاده شده، فریم این گوشی است. هواوی در بخش پشت و جلوی آنر ۸ از پنل‌های شیشه‌ای 2.5D استفاده کرده است، انحنای موجود در بخش‌های انتهایی این پنل‌ها به خوبی با لبه‌های تراش‌خورده‌ی فریم فلزی گوشی هماهنگ شده است، این موضوع علاوه‌بر آنکه بر جذابیت ظاهری گوشی افزوده، باعث آن شده است که در دست گرفتن این گوشی نیز حس بسیار خوبی را به کاربر منتقل کند. از طرفی وجود دو حسگر دوربین در پشت گوشی موجب شده تا آنر 8 ظاهر متفاوتی داشته باشد، شایان ذکر است که دوربین یاد شده به هیچ‌وجه از زیبایی دستگاه نکاسته است. لازم به ذکر است که متاسفانه جنس شیشه‌ی به کار رفته در پنل‌های و پشت و جلوی آنر 8 به گونه‌ای است که مقاومت بالایی در برابر خط و خش ندارند. 

هواوی آنر 8 / huawei honor 8

در پنل جلوی دستگاه شاهد نمایشگر ۵.۲ اینچی آن هستیم که ۷۲.۵ درصد از آن را فرا گرفته است. حاشیه‌های باریک در دو طرف نمایشگر، موجب شده‌اند تا گوشی ابعاد بسیار خوبی داشته و اکثر کاربران بتوانند به راحتی و با یک دست از آن استفاده کنند. سایر موارد قابل ذکر از پنل جلوی گوشی، در کنار دوربین سلفی، سنسور مجاورت و برند آنر در بخش پایین نمایشگر، چراغ LED اعلان گوشی است که در داخل اسپیکر مکالمه‌‌ی آن قرار گرفته است.

در سمت راست از فریم گوشی شاهد حضور دکمه‌ی پاور و دکمه‌های تنظیم حجم صدا هستیم. دکمه‌ی پاور دارای طراحی خاص و سطحی زبر است تا بتوانید به راحتی این دکمه را تنها از طریق لمس آن، از دکمه‌های کنترل صدا تشخیص دهید. کیفیت این دکمه‌ها بسیار خوب است و عملکرد آن‌ها نیز فوق‌العاده است.

با توجه به روند کنونی دنیای گوشی‌های هوشمند، هواوی آنر ۸ را نیز به پورت یو‌اس‌بی نوع C مجهز کرده است، تا این پورت علاوه بر افزایش سرعت انتقال داده، راحتی کار با کابل‌ها را نیز با خود برای کاربران به همراه آورد.

در قاب پشتی گوشی شاهد حسگر اثر انگشت هستیم. در مورد محل‌ قرارگیری حسگر باید گفت که این مورد کاملا سلیقه‌ای بوده و برخی پشت دستگاه را مناسب دانسته و برخی پنل جلو را ترجیح می‌دهند. یکی از مشکلاتی که قرارگیر حسگر اثر انگشت در پشت گوشی با خود به همراه دارد، این است که نمی‌توان حین قرار گرفتن گوشی بر روی میز، از حسگر اثر انگشت برای باز کردن قفل آن استفاده کرد، که این موضوع مسلما نقص بزرگی محسوب نمی‌شود، البته حسگر اثر انگشت هواوی آنر ۸ اندکی بالاتر از محل ایده‌آل قرار گرفته و باید کمی انگشت خود را بالاتر ببرید تا به آن دسترسی داشته باشید.

هواوی آنر 8 / huawei honor 8

همچنین دوربین دوگانه‌ی آنر 8 به همراه فلش LED و ماژول فوکوس لیزری در گوشه‌ی سمت چپ از بخش بالایی پنل قاب پشتی گوشی قرار گرفته است، لازم به ذکر است که برخلاف بسیاری از گوشی‌های کنونی، دوربین آنر ۸ برآمدگی نداشته و با پنل پشتی هم‌سطح است و این موضوع بر جذابیت ظاهری آنر ۸ افزوده و به تعادل طراحی آن کمک می‌کند.

از طرفی ضخامت دستگاه نیز بسیار مناسب بوده و تنها ۷.۵ میلی‌متر است که باعث زیباتر شدن گوشی شده است، البته ضخامت آنر ۸ به اندازه‌ی ۰.۵ میلی‌متر از پی ۹ بیشتر است، با این وجود هواوی از یک باتری با ظرفیت یکسان ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت در هر دو گوشی استفاده کرده است.

به طور کلی هواوی آنر ۸ طراحی بسیار زیبا و جذابی دارد. لبه‌های تراش‌خورده‌ی فریم فلزی گوشی در کنار ابعاد بسیار مناسب آن باعث شده تا این دستگاه به خوبی در دست جای بگیرد. علاوه‌بر این، استفاده از ترکیب فلز و شیشه‌ی 2.5D باعث شده تا کار با آنر ۸ حس یک کالای با کیفیت را به کاربر منتقل کند. در طراحی بخش‌های مختلف آنر 8 تلاش شده است تا ظرافت‌های لازم رعایت شود، به گونه‌ای که تا حد ممکن طراحی گوشی بهم‌ریخته به نظر نرسد. پس از اندکی کار با هواوی آنر ۸ متوجه می‌شوید که با یکی از خوش‌دست‌ترین گوشی‌های حال حاضر بازار روبرو هستید. 

نمایشگر

هواوی در Honor 8 از یک نمایشگر ۵.۲ اینچی IPS استفاده کرده است. با توجه به فول اچ‌دی بودن نمایشگر، تراکم آن ۴۲۳ پیکسل بر اینچ است که باعث می‌شود وضوح تصاویر در آن بسیار خوب باشد و مطالعه‌ی متون نیز به راحتی صورت گیرد. دقت نمایش رنگ‌ها در این نمایشگر بسیار خوب بوده و تصاویر در آن زنده و زیبا دیده می‌شوند. به لطف بهره‌گیری از فناوری IPS، زاویه دید نمایشگر آنر ۸ وسیع و کنتراست آن هم عالی است. رنگ سفید با دقت بسیار خوبی نمایش داده می‌شود و عمق رنگ مشکی نیز با توجه به این که با یک نمایشگر IPS روبرو هستیم، مناسب است.

هواوی آنر 8 / huawei honor 8

تصاویر و ویدیوها روی نمایشگر این تلفن بسیار زیبا و چشم‌نواز نمایش داده می‌شوند. البته هواوی امکان تغییر دما و غلظت رنگ‌های نمایشگر را فراهم کرده است تا کاربران بتوانند آن‌ها را بر اساس سلیقه خود تغییر دهند. از هر نظر با یک نمایشگر باکیفیت روبرو هستیم و روشنایی حداقل و حداکثر نمایشگر نیز مناسب است، بنابراین علاوه بر آنکه در طول روز و در محیط‌های روشن، محتوای به نمایش درآمده بر روی صفحه‌ی گوشی به خوبی قابل رویت است، در فضاهای تاریک و کم‌نور نیز چشمانتان حین کار با گوشی اذیت نخواهند شد.

حسگر اثر انگشت

هواوی مطابق معمول، حسگر اثر انگشت دستگاه را در بخش پشت آن جای داده است. محل قرارگیری این حسگر، تا حدودی بالاتر از حد معمول است، این موضوع سبب می‌شود که برای دسترسی به‌ آن، مجبور جابجا کردن انگشت خود شوید. برای باز کردن قفل گوشی نیازی به فشردن حسگر یا روشن کردن صفحه نمایش وجود ندارد و تنها کافی است آن را لمس کنید. عملکرد این حسگر فوق‌العاده سریع و دقیق است و پس از لمس آن در کسری از ثانیه وارد محیط کاربری گوشی خواهید شد.

هواوی آنر 8 / huawei honor 8

روند راه‌اندازی حسگر اثر انگشت آنر 8 همانند سایر گوشی‌های هواوی، بسیار ساده است، تنها کافی است ۴ یا ۵ بار، با قسمت‌های مختلف انگشت خود، حسگر را لمس کنید تا آن را به طور کامل شناسایی کند. حسگر آنر ۸ قادر به شناسایی ۵ انگشت است. هواوی قابلیت‌هایی را نیز به این حسگر افزوده است. به عنوان مثال می‌توان با سوایپ به پایین به مرکز اعلان گوشی دسترسی داشت، با دابل تپ، اعلان‌ها را حذف کرد، در نمایش تمام صفحه‌ی تصاویر می‌توان با سوایپ به چپ یا راست، بین تصاویر جابجا شد، با لمس طولانی حسگر، عکس یا ویدیو ثبت کرد، تماسی را پاسخ داد یا هشداری را خاموش کرد.

همچنین می‌توان در داخل اپ مدیریت فایل، فولدری را موسوم به Safe در کارت حافظه یا حافظه‌ی داخلی دستگاه ایجاد کرد و از طریق لمس حسگر به آن دسترسی داشت. قابلیت دیگر نیز قفل اپلیکیشن‌ها است که از طریق اپ Phone Manager انجام می‌شود. برای اجرای اپ‌های قفل شده نیز می‌توان از حسگر اثر انگشت استفاده کرد.

اسپیکر

اسپیکر هواوی آنر 8، در بخش پایین فریم آن و در سمت راست پورت یواس‌بی نوع C قرار گرفته است. کیفیت صدای تولیدی بسیار خوب است و حتی با بالا بردن حجم صدا نیز، کیفیت آن افت چندانی نمی‌‌کند. بلندی صدای آنر ۸ نیز قابل قبول است، البته نمی‌توان حداکثر بلندی صدای آن را با نمونه‌هایی که از اسپیکرهای استریو بهره می‌برند، مقایسه کرد.

هواوی آنر 8 / huawei honor 8

خوشبختانه جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری در این گوشی وجود داشته و در بخش پایین فریم و سمت چپ پورت یو‌اس‌بی قرار دارد، با این حال خبر بد این است که در جعبه‌ی آنر ۸، هدفونی تعبیه نشده است. در هر صورت بلندی صدا در هنگام استفاده از هدفون نیز چندان بالا نیست، اما کیفیت صدای تولید شده بسیار خوب و راضی‌کننده است و می‌تواند تجربه‌ی موسیقیایی لذت‌بخشی را برای کاربران فراهم کند.

نرم‌افزار

هواوی گوشی Honor 8 را به صورت پیش‌فرض به همراه اندروید ۶ مارشمالو و نسخه‌ی ۴.۱ از رابط کاربری Emotion عرضه می‌کند. این رابط کاربری هیچ شباهتی به اندروید خام ندارد و در عوض بخش‌های مختلف آن یادآور سیستم عامل iOS است، به عنوان مثال هواوی در رابط کاربری Emotion اپ دراور را حذف کرده است و بنابراین تمام اپ‌ها در صفحه‌ی اصلی قرار می‌گیرند. همچنین در صفحه‌ی اصلی با سوایپ به پایین، باکسی ظاهر می‌شود که قابلیتی مشابه اسپات‌ لایت iOS را برای گوشی فراهم می‌کند و از طریق آن می‌توان در بخش‌های مختلف گوشی نظیر تنظیمات، مخاطبان و اپ‌ها به جستجو پرداخت، البته هواوی از انعطاف سیستم عامل اندروید بهره برده و قابلیت‌های شخصی‌سازی متعددی را نیز به رابط کاربری خود اضافه کرده‌ است.

محیط رابط کاربری آنر 8

در صفحه‌ی اصلی امکان دسته‌بندی اپ‌ها از طریق ساخت فولدر نیز وجود دارد، در رابط کاربری Emotion امکان تغییر پوسته نیز از طریق اپ Themes فراهم شده است. هواوی در رابط کاربری خود قابلیتی موسوم به Magazine Unlock دارد که به موجب آن در هر بار فشردن کلید پاور و روشن شدن نمایشگر، با تصویر پس‌زمینه‌ی متفاوتی در لاک اسکرین روبرو خواهید شد. در صفحه‌ی لاک‌ اسکرین، همانند سیستم iOS با سوایپ از لبه‌ی پایین نمایشگر به سمت بالا منویی ظاهر می‌شود که در آن میان‌برهایی نظیر دوربین، چراغ‌قوه، ماشین حساب و ضبط مکالمه در دسترس است، همچنین از طریق این منو امکان مدیریت و کنترل تصاویر پس‌زمینه‌ی لاک اسکرین نیز وجود دارد.

علاوه‌بر موارد فوق، در گوشی آنر 8 شاهد چند اپ کاربردی دیگر نیز هستیم که به صورت پیش‌فرض بر روی آن نصب شده‌اند. در بین این اپ‌ها می‌توان به اپ‌های Phone Manager و Health اشاره کرد. اپلیکیشن Health نیز نام اپ مرتبط با سلامت کمپانی هواوی است که از طریق آن می‌توان با پایش مدت‌زمان و طول مسافت طی شده چه به صورت پیاده و چه با دوچرخه، وزن خود را کنترل کنید.

هواوی آنر 8 / huawei honor 8

اپلیکیشن فون‌منیجر وظیفه‌ی مدیریت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گوشی را بر عهده دارد. این اپ قابلیت‌هایی همچون بهینه‌سازی سیستم، مدیریت ترافیک داده، تهیه‌ی لیست سیاه برای جلوگیری از دریافت پیام یا تماس از جانب یک شخص خاص، مدیریت مصرف باتری، مدیریت اعلان‌ها، مدیریت اپ‌های در حال اجرا حین لاک بودن گوشی، قفل کردن اپ‌های مختلف و مدیریت Dropzone برای انتخاب ۷ اپ جهت نمایش اعلان‌های شناور را در بر دارد.

دوربین

هواوی آنر ۸ به دو حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و فوکوس خودکار هیبریدی مجهز شده است. البته هواوی این دوربین را از نوع دوگانه نمی‌داند، چرا که ترکیب دو لنز مورد استفاده یک عکس باکیفیت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به طور دقیق یکی از این حسگرها تنها عکس سیاه و سفید ثبت کرده و دیگری تصاویر رنگی می‌گیرد. حسگر مونوکروم یا همان سیاه و سفید مورد استفاده، فیلتری معروف به فیلتر بایر که در دوربین‌های رنگی استفاده می‌شود را ندارد. این موضوع باعث می‌شود تا حسگر بتواند تا سه برابر نور بیشتری را جذب کند. جذب نور بیشتر باعث خواهد شد تا آنر ۸ در محیط‌های کم نور نیز تصاویر مناسبی ثبت کند.

از آنجایی که برخلاف گوشی پی ۹، لایکا نقشی در توسعه‌ی دوربین آنر ۸ نداشته است، بنابراین متاسفانه در این گوشی‌، مواردی مثل حالت Smooth و Vivid وجود ندارد، همچنین امکان ثبت تصویر سیاه‌وسفید به صورت مستقیم با حسگر مونوکروم وجود ندارد. البته هواوی به منظور ثبت چنین تصاویری یک فیلتر را در نظر گرفته است.

نرم افزار دوربین آنر 8

با استفاده از دوربین هواوی آنر ۸ می‌توانید تصاویر مورد نظر خود را ثبت کرده و سپس انتخاب کنید که فوکوس بر روی کدام سوژه بوده است. به علاوه می‌توانید با تغییر دیافراگم دوربین زاویه تحت پوشش را کمتر یا بیشتر کرده و به محیط اطراف افکت بوکه بدهید.

هواوی در نرم‌افزار دوربین گوشی آنر ۸ امکانات متنوعی را در نظر گرفته است، در حالت افقی با سوایپ به سمت بالا به بخش انتخاب حالات استفاده از دوربین دسترسی خواهید داشت. امکان تنظیم دستی، در هر دو حالت عکاسی و فیلم‌برداری فراهم شده است. در حالت Pro Photo، امکان تنظیم دستی مواردی همچون سرعت شاتر، اکسپوژر، ISO و حالت فوکوس وجود دارد. از حالات دیگر استفاده از دوربین می‌توان به مواردی همچون ثبت تصاویر با HDR، پاناروما، تایم‌لپس و Light Painting اشاره کرد.

در بخش تنظیمات دوربین نیز مواردی همچون کنترل صوتی برای ثبت تصویر با ادای عبارت "Cheese"، تشخیص لبخند، ردگیری سوژه‌ی متحرک برای فوکوس کردن بر روی آن و تنظیم اشباع، کنتراست و روشنایی تصویر به چشم می‌خورد. همچنین هواوی فیلترهای متعددی را نیز در نظر گرفته است که می‌توان به صورت زنده تاثیر آنها را بر روی تصویر مشاهده کرد.

هواوی آنر 8 / huawei honor 8

آنر 8 در اکثر اوقات عملکرد بسیار مناسبی را در زمینه‌ی ثبت تصاویر دارد، کیفیت تصاویر ثبت شده در شرایط نوری مناسب و طول روز، در حد بسیار خوب است، تصاویر شارپ بوده و داینامیک رنج آن‌ها بسیار خوب است. در محیط‌های کم‌نور نیز کیفیت تصاویر قابل قبلو است. در حالت کلی می‌توان گفت که دوربین گوشی آنر ۸ عملکرد قابل قبول و خوبی دارد، البته نمی‌توان کیفیت تصاویر آن را با گوشی‌های پرچمداری مثل گلکسی اس 7 و آیفون 7 برابر دانست. 

اما نکته‌ی منفی این دوربین در بخش فیلم‌برداری است که تنها می‌تواند تصاویر 1080P و با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه ثبت کند و البته کیفیت این تصاویر نیز خیلی بالا نیست و جزئیات در آن‌ها کمتر از حد مطلوب است. شایان ذکر است که هواوی امکان ثبت ویدئوی اسلوموشن با رزولوشن 720P‌ نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه را نیز با آنر ۸ فراهم کرده است.

گالری تصاویر دوربین گوشی آنر 8

بازده و عملکرد

هواوی از ابتدای کار پردازنده‌های ساخت خود را در گوشی‌های هوشمندش به کار گرفت و همین عامل باعث شد تا به مرور در این زمینه نیز به صورت مدام پیشرفت کند. گوشی هوشمند آنر ۸ به سیستم روی یک چیپِ Kirin 950 مجهز شده است. این پردازنده براساس الگوهای ارائه شده توسط آرم طراحی و تولید شده است. Kirin 950 دارای چهار هسته‌ی قدرتمند مبتنی بر معماری Cortex A72 با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کم توان و کم مصرف Cortex A53 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز است. این هسته‌ها براساس روش big.LITTLE آرم در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

هواوی آنر 8 / huawei honor 8

استفاده از این معماری باعث می‌شود تا زمانی که در حال انجام امور ساده‌ای مانند حرکت در رابط کاربری یا اجرای اپلیکیشن‌های سبک هستید تنها هسته‌های مبتنی بر A53 فعال شوند تا مصرف انرژی به حداقل برسد و زمانی که نیاز به پردازش سنگین دارید هسته‌های A72 فعال می‌شوند.

هواوی برای پردازش گرافیکی از واحد پردازش گرافیکی Mali-T880 MP4 بهره برده است که با ۸ هسته‌ی CPU مجتمع شده‌اند و در قالب یک تراشه تولید شده است. این GPU دارای چهار هسته‌ با فرکانس ۹۰۰ مگاهرتز است و از OpenGL 3.1 و OpenCL 1.2 نیز پشتیبانی می‌کند. آنر ۸ در هر دو نسخه‌ی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی از حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی بهره می‌برد.

برای آنکه دید بهتری نسبت به قدرت و بازده‌ این پردازنده داشته باشید، نتایج حاصل از اجرای بنچمارک‌های مختلف را بر روی آنر 8 در ادامه آورده‌ایم:

تلفن / تبلت

AnTutu 6

Linpack

Single /

Multi

Quadrant 2.1

3DMark 

IceStorm

Vellamo

Browser /

Metal

CF Bench

v1.3

BaseMark

OS II 

Huawei Honor 8

88739

361.35

532.07

37036

17939

4916

2952

75250

2068

Xiaomi Mi5s

134568

465.32

601.25

36478

25648

4896

3345

64359

1867

Xiaomi Mi5s Plus

133451

463.21

599.36

34987

24876

4875

3302

64215

1854

Xperia XZ

124589

446.25

587.36

35698

24569

4856

3256

64589

1852

Apple iPhone 7

168242

Galaxy Note 7

132586

426.63

608.36

34569

23989

4823

2956

63989

1802

Xiaomi Mi 5

122695

475.65

533.65

37896

26859

4896

3485

65847

1899

OnePlus 3

141895

421.36

542.32

38562

27546

4986

3568

66587

1948

Xperia X

72658

130.25

301.28

28659

19858

3589

2235

46589

1214

LG G5

128459

468.343

532.072

37017

26152

4869

3465

65986

1895

HTC 10

132456

401.25

635.36

35264

24589

4568

3569

64589

1823

Huawei P9

95369

360.35

491.23

31589

19026

5401

2956

48963

1901

Galaxy S7 edge

127589

406.49

624.25

34859

24046

4789

3058

65489

1798

با توجه به نتیاج بنچمارک‌ها، بخش CPU از هواوی آنر ۸ از گوشی‌های مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ قوی‌تر عمل می‌کند اما از پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ ضعیف‌تر بوده و از طرفی بخش پردازنده‌ی گرافیکی تراشه‌ی آن نیز ضعیف‌تر است. با این حال در تجربه‌ی کار با آنر 8 هرگز متوجه‌ی لگ و تاخیر نخواهید شد و اجرای نرم و روان اپلیکیشن‌ها و حتی بازی‌های سنگین را تجربه خواهید کرد.

باتری

هواوی آنر ۸ مجهز به باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی شده است، بر روی کاغذ، این میزان از ظرفیت برای یک نمایشگر ۵.۲ اینچی فول اچ‌دی مناسب به نظر می‌رسد. به منظور بررسی عملکرد باتری آنر ۸ ابتدا تست‌های باتری را مانند روال گذشته روی این گوشی نیز انجام دادیم.

طبق روال همیشگی روشنایی نمایشگر این گوشی را بر روی ۵۰ درصد قرار داده، ارتباطات بی‌سیم را قطع کرده و ویدئویی با رزولوشن HD را تا رسیدن شارژ باتری از ۱۰۰ به صفر پخش کردیم. باتری هواوی آنر ۸ توانست در این تست قبل از اتمام کامل شارژ، حدود ۹ ساعت دوام بیاورد که این مدت زمانی متوسط است. به علاوه هواوی آنر ۸ می‌تواند تا ۱۰ ساعت و ۴۰ دقیقه وبگردی را نیز برای کاربران تضمین کند.

هواوی آنر 8 / huawei honor 8

شاخصه‌‌ای دیگر برای سنجش عمر باتری، طول مدت‌زمان روشن ماندن نمایشگر دستگاه (Screen On Time) است. در طول مدت استفاده‌ی ما از آنر ۸، اگرچه در اغلب اوقات اتصال 4G و وای‌فای هات‌اسپات گوشی فعال بود، اما مدت‌زمان روشن ماندن نمایشگر این گوشی در طول رسیدن شارژ از ۱۰۰ درصد به صفر، در حدود ۴ ساعت بود، که با توجه به نوع استفاده‌ی ما از آن، عدد قابل توجهی به شمار می‌رود.

اعداد بالا هرچند به نظر متوسط می‌رسند اما در عمل باتری آنر 8 بسیار راضی‌کننده است. بنابراین چنانچه استفاده‌ی سنگینی از گوشی نداشته باشید، می‌توان انتظار حداقل یک روز شارژدهی را از آن داشت. از طرفی آنر ۸ از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند تا با ۳۰ دقیقه اتصال گوشی به شارژر، حدود ۴۰ درصد باتری شارژ شود.

جمع‌بندی

هواوی گوشی آنر ۸ را به عنوان جانشینی برای آنر ۷ به بازار عرضه کرده است، این گوشی پیشرفت‌ها و بهبودهای زیادی را نسبت به نسل قبل خود داشته است، پردازنده‌ی قدرتمند، حافظه‌ی رم بیشتر، دوربین باکیفیت‌تر و طراحی جذاب تنها بخشی از این پیشرفت‌ها یه شمار می‌روند. اگرچه هواوی گوشی یاد شده را به مشخصات سخت‌افزاری هم‌سطح با پرچمدار خود مجهز کرده، اما برچسب قیمتی در نظر گرفته شده برای آن، در حد یک گوشی میان‌رده است.

هواوی آنر 8 / huawei honor 8

عمر باتری مناسب، کیفیت عکاسی قابل قبول با امکان تنظیم دستی و عملکرد سریع و روان، این گوشی را به گزینه‌ای مناسب برای افرادی بدل کرده است که قصد دارند تا در ازای پرداخت هزینه‌ای پایین، تجربه‌ی لذت‌بخشی را در استفاده از گوشی خود داشته باشند.

 در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای مشاهده مشخصات فنی کامل، قیمت گوشی آنر ۸ هواوی در فروشگاه‌های اینترنتی و مقایسه‌ی آن با دیگر محصولات از صفحه‌ی آنر 8 هواوی در دیتابیس محصولات زومیت استفاده کنید.

نکات مثبت

  • طراحی زیبا و کیفیت ساخت عالی
  •  دوربین باکیفیت
  • عملکرد سریع و روان

نکات منفی

  • مقاومت پایین پنل‌های شیشه‌ای پشت و جلو
  • عملکرد ضعیف دوربین در بخش فیلم‌برداری
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات