بررسی گوشی نوا پلاس هواوی

پنج‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
مطالعه 15 دقیقه
در این مقاله به بررسی عمیق گوشی هوشمند نوا پلاس (Nova Plus) هواوی ‌می‌پردازیم.
تبلیغات

کمئانی هواوی مدتی پیش و در جریان نمایشگاه IFA 2016، از دو گوشی هوشمند با نام‌های Nova و Nova Plus رونمایی کرد، این دو گوشی برخلاف آنچه نامشان در ذهن انسان تداعی می‌کند، ازلحاظ ظاهری به هیچ وجه مشابه نیستند. نوا یک گوشی هوشمند با نمایشگر ۵ اینچی و با ظاهری مشابه گوشی نکسوس 6 پی است، حال آنکه نوا پلاس یک گوشی ۵.۵ اینچی است که طراحی آن شبیه به گوشی‌های سری میت است، در این مقاله به بررسی گوشی هوشمند نوا پلاس خواهیم پرداخت، با زومیت همراه باشید.

هواوی نوا پلاس / Huawei Nova Plus

شرکت هواوی مدت‌ها است که با عرضه‌ی گوشی‌های هوشمندی با طراحی زیبا، مشخصات خوب و قیمتی پایین‌تر از گوشی‌های هم‌رده‌ی رقبای دیگر، دید کاربران را نسبت به تولیدکنندگان چینی تغییر داده و به جایگاهی درخور در بین کمپانی‌های فعال در این حوزه دست یافته است. نوا پلاس نام یکی دیگر از گوشی‌های هوشمند این کمپانی موفق چینی است که با وجود قیمت نسبتا پایین خود، توانسته تجربه‌ی لذت‌بخشی را برای کاربران خود فراهم کند.

گوشی هواوی نوا پلاس توسط هواوی برای بررسی دراختیار زومیت قرار داده شده است.

مشخصات فنی

  • نمایشگر IPS با ابعاد ۵.۵ اینچ و رزولوشن Full HD
  • پردازنده‌ی هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۶۲۵
  • واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۵۰۶
  • حافظه‌ی رم ۳ گیگابایت و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۳۲ گیگابایت
  • باتری با ظرفیت ۳۳۴۰ میلی‌آمپرساعت
  • اندروید ۶ به‌همراه رابط کاربری Emotion نسخه‌ی ۴.۱
  • دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 و فیلم‌برداری با رزولوشن 4K
  • دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 و فیلم‌برداری با رزولوشن فول‌ HD
  • درگاه میکرواس‌دی برای ارتقا حافظه تا ۲۵۶ گیگابایت
  • پشتیبانی از دو سیم‌کارت
  • پشتیبانی از 3G و 4G و بلوتوث ۴.۱
  • ابعاد ۱۵۱.۸ در ۷۵.۷ در ۷.۳ میلی‌متر و وزن ۱۶۰ گرم

طراحی

هواوی گوشی‌های سری نوا را در نمایشگاه IFA امسال رونمایی کرد، اگرچه مطابق روندی که شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند طی چند سال گذشته در پیش گرفته‌اند، انتظار می‌رود که طراحی نسخه‌ی پلاس یک گوشی، با آن یکسان بوده و صرفا ابعاد بزرگ‌تری داشته باشد، اما این بار هواوی تصمیم گرفته است تا دو گوشی نوا و نوا پلاس را با طراحی کاملا متفاوتی روانه‌‌ی بازار کند، طراحی Nova Plus تا حدودی شبیه به گوشی‌های سری میت هواوی است، درحالی‌که طراحی گوشی Nova بسیار شبیه به نکسوس 6پی است. هواوی در ساخت بخش عمده‌ای از بدنه‌ی نوا پلاس از یک آلیاژ آلومینیومی استفاده کرده است که در صنعت هواپیما‌سازی به کار گرفته می‌شود.

هواوی نوا پلاس / Huawei Nova Plus

در نمای جلوی دستگاه شاهد نمایشگر ۵.۵ اینچی نوا پلاس هستیم که ۷۲.۶ درصد از بخش جلویی را فرا گرفته است، این نمایشگر توسط یک شیشه‌ی 2.5D‌ محافظت می‌شود. در بخش بالای نمایشگر و در سمت راست اسپیکر مکالمه، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی، حسگر مجاورت و چراغ LED اعلان قرار گرفته‌اند. هواوی طبق معمول از کلید‌های فیزیکی استفاده نکرده و در قسمت پایین نمایشگر صرفا برند Huawei به چشم می‌خورد.

در سمت راست فریم، کلیدهای پاور و کنترل صدا دیده می‌شوند. محل قرارگیری این کلیدها بسیار خوب است و دسترسی به آن‌ها به سهولت انجام می‌شود. هواوی سطح کلید پاور را زبر کرده است تا این کلید با کلید کنترل صدا اشتباه گرفته نشود. با وجود کیفیت بالای کلیدها، آن‌ها در محل قرارگیری خود دچار لقی هستند، این موضوع باعث می‌شود تا هنگام استفاده از کلیدهای یاد شده، حس خوبی به کاربر القا نشود. در سمت چپ فریم نیز تنها شاهد درگاهی با دو جایگاه هستیم که یکی از آن‌ها مخصوص سیم‌کارت اول و دیگری برای سیم‌کارت دوم/کارت حافظه در نظر گرفته شده است.

جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری و سوراخ میکروفون نیز در قسمت بالای فریم قرار دارند. هواوی در این گوشی به‌جای پورت میکرو‌یو‌اس‌بی از پورت یو‌اس‌بی نوع C استفاده کرده است، این پورت در بخش پایین فریم قرار گرفته است. اگرچه در ابتدا با نگاه به بخش پایین فریم، به‌نظر می‌رسد که Nova Plus از اسپیکرهای استریو بهره می‌برد، اما از بین دو بخش موجود، تنها نمونه‌ی موجود در سمت راست نقش اسپیکر را بر عهده دارد و دیگری در حقیقت میکروفون مکالمه‌ی گوشی است.

هواوی نوا پلاس / Huawei Nova Plus

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، بخش عده‌ای از بدنه‌ی گوشی، فلزی است و تنها دو قطعه‌ی پلاستیکی در بخش پایین و بالای قاب پشتی وجود دارد برای آنتن‌دهی بهتر، وجود دارد. این موضوع سبب آن شده است که در دست گرفتن نوا پلاس حس بسیار خوبی را به کاربر منتقل کند. هواوی طبق معمول حسگر اثر انگشت را در پشت گوشی قرار داده است، دوربین اصلی و فلش LED نیز در بالای این حسگر جای گرفته است.

اگرچه ضخامت گوشی نوا پلاس معادل ۷.۳ میلی‌متر است، با این وجود هواوی موفق شده است تا یک باتری با ظرفیت ۳۳۴۰ میلی‌آمپرساعتی را در آن جای دهد. ازآنجاکه حاشیه‌ی نمایشگر ۵.۵ اینچی نوا پلاس بسیار کم است، این گوشی به‌راحتی در دست جای می‌گیرد و کار کردن با آن بسیار راحت است هواوی گوشی نوا پلاس را در سه رنگ طلایی، نقره‌ای و خاکستری روانه‌ی بازار کرده است.

نمایشگر

نمایشگر نوا پلاس از نوع IPS LCD بوده و دارای ابعاد ۵.۵ اینچ است. اگرچه تولیدکنندگان مختلف در حال تبدیل کردن رزولوشن QHD به یک استاندارد در صفحات نمایش گوشی‌های هوشمند خود هستند، اما هواوی کماکان رزولوشن Full HD را برای دستگاه‌های خود کافی می‌داند، بنابراین نوا پلاس نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دارای رزولوشن 1080p است. این رزولوشن تراکم ۴۰۱ پیکسل بر اینچ را برای گوشی یاد شده به ارمغان می‌آورد، بنابراین وضوح تصاویر بسیار مناسب است.

هواوی نوا پلاس / Huawei Nova Plus

اگرچه نوا پلاس یک گوشی میان‌رده محسوب می‌شود، اما دقت رنگ‌های به نمایش در آمده توسط نمایشگر آن نسبتا بالا است و تصاویر نیز بسیار زنده و زیبا دیده می‌شوند. زاویه‌ی دید نمایشگر نیز بسیار وسیع است و در زوایای مختلف، افت دقت رنگ‌ها ناچیز است. باتوجه‌به LCD بودن نمایشگر، کنتراست تصاویر در حد خوبی قرار داشته و عمق رنگ سیاه نیز مناسب است.

نمایشگر گوشی ازلحاظ روشنایی نیز عملکرد متوسط و رو به پایینی دارد، بنابراین به سختی می‌توان در محیط‌های روشن و زیر نور آفتاب به سختی می‌توان با این گوشی کار کرد، اما میزان روشنایی حداقل دستگاه بسیار مناسب است، این به مفهوم آن است که در هنگام استفاده از گوشی در محیط‌های تاریک، چشمانتان اذیت نخواهد شد.

حسگر اثر انگشت

هواوی مطابق معمول، حسگر اثر انگشت دستگاه را در پنل پشت آن جای داده است. محل قرارگیری این حسگر، تا حدودی پایین‌تر از حد معمول است، بنابراین برای دسترسی به حسگر، مجبور به جابه‌جا کردن انگشت خود از حالت عادی آن حین نگه‌داشتن گوشی خواهید بود. برای بازکردن قفل گوشی نیازی به فشردن حسگر یا روشن کردن صفحه‌نمایش وجود نداشته و تنها کافی است حسگر یاد شده را لمس کنید. عملکرد این حسگر همانند سایر دستگاه‌های هواوی، فوق‌العاده سریع و دقیق است و پس از لمس آن در کسری از ثانیه وارد محیط کاربری گوشی خواهید شد.

هواوی نوا پلاس / Huawei Nova Plus

روند راه‌اندازی حسگر اثر انگشت نوا پلاس بسیار ساده است، تنها کافی است ۴ یا ۵ بار، با بخش‌های مختلف انگشت خود، حسگر را لمس کنید تا انگشت شما به‌طور کامل شناسایی شود. حسگر نوا پلاس قادر به شناسایی ۵ انگشت است. هواوی قابلیت‌هایی را نیز به این حسگر افزوده است، به این ترتیب که با سوایپ به پایین، می‌توان به مرکز اعلان گوشی دسترسی داشت، با دابل تپ، اعلان‌ها را حذف کرد، در نمایش تمام صفحه‌ی تصاویر می‌توان با سوایپ به چپ یا راست، بین تصاویر جابه‌جا شد، با لمس طولانی حسگر، عکس یا ویدئو ثبت کرد، تماسی را پاسخ داد یا هشداری را خاموش کرد.

ضمن آنکه امکان ایجاد یک فولدر Safe در کارت حافظه یا حافظه‌ی ذخیره‌سازی وجود دارد که می‌توان با لمس حسگر اثر انگشت به آن دسترسی داشت. همچنین امکان قفل کردن اپلیکیشن‌ها ازطریق اپ Phone Manager‌ فراهم شده است.

اسپیکر

اسپیکر نوا پلاس، در بخش پایین فریم آن و درکنار پورت یو‌اس‌بی نوع سی قرار گرفته است. کیفیت صدای تولیدی بسیار خوب است و حتی با بالا بردن حجم صدا نیز کیفیت آن افت چندانی نمی‌‌کند.

هواوی نوا پلاس / Huawei Nova Plus

بلندی صدای نوا پلاس نیز قابل قبول است، البته نمی‌توان حداکثر بلندی صدای آن را با گوشی‌هایی که از اسپیکر دوگانه و استریو بهره می‌برند، مقایسه کرد.

نرم‌افزار

هواوی گوشی نوا پلاس را به‌صورت پیش‌فرض به‌همراه اندروید ۶ مارشمالو و نسخه‌ی ۴.۱ از رابط کاربری Emotion عرضه می‌کند. این رابط کاربری هیچ شباهتی به اندروید خالص ندارد و در عوض بخش‌های مختلف آن یادآور سیستم‌عامل iOS است، به‌عنوان مثال هواوی در رابط کاربری Emotion اپ‌دراور را حذف کرده است و بنابراین تمام اپ‌ها در صفحه‌ی اصلی قرار می‌گیرند. همچنین در صفحه‌ی اصلی با سوایپ به پایین، باکسی ظاهر می‌شود که قابلیتی مشابه اسپات‌‌لایت iOS را برای گوشی فراهم می‌کند و ازطریق آن می‌توان در بخش‌های مختلف گوشی نظیر تنظیمات، مخاطبان و اپ‌ها به جست‌وجو پرداخت، البته هواوی از انعطاف سیستم‌عامل اندروید بهره برده و قابلیت‌های شخصی‌سازی متعددی را نیز به رابط کاربری خود اضافه کرده‌ است.

اسکرین‌شات از محیط رابط کاربری نوا پلاس

در صفحه‌ی اصلی امکان دسته‌بندی اپ‌ها ازطریق ساخت فولدر نیز وجود دارد، در رابط کاربری Emotion امکان تغییر پوسته نیز ازطریق اپ Themes فراهم شده است. هواوی در رابط کاربری خود قابلیتی موسوم به Magazine Unlock دارد که به موجب آن در هر بار فشردن کلید پاور و روشن شدن نمایشگر، با تصویر پس‌زمینه‌ی متفاوتی در لاک اسکرین رو‌به‌رو خواهید شد. در صفحه‌ی لاک‌ اسکرین، همانند سیستم iOS با سوایپ از لبه‌ی پایین نمایشگر به سمت بالا منویی ظاهر می‌شود که در آن میان‌برهایی نظیر دوربین، چراغ‌قوه، ماشین حساب و ضبط مکالمه دردسترس است، همچنین ازطریق این منو امکان مدیریت و کنترل تصاویر پس‌زمینه‌ی لاک اسکرین نیز وجود دارد. 

هواوی نوا پلاس / Huawei Nova Plus

علاوه‌بر موارد فوق، در گوشی Nova Plus شاهد چند اپ کاربردی دیگر نیز هستیم که به‌صورت پیش‌فرض روی آن نصب شده‌اند. در بین این اپ‌ها می‌توان به اپ‌های Phone Manager و Health اشاره کرد. اپلیکیشن Health نام اپ مرتبط با سلامت کمپانی هواوی است که ازطریق آن می‌توان با پایش مدت‌زمان و طول مسافت طی شده چه به‌صورت پیاده و چه با دوچرخه، وزن خود را کنترل کنید. اپلیکیشن فون‌منیجر وظیفه‌ی مدیریت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گوشی را بر عهده دارد. این اپ قابلیت‌هایی همچون بهینه‌سازی سیستم، مدیریت ترافیک داده، تهیه‌ی لیست سیاه برای جلوگیری از دریافت پیام یا تماس از جانب یک شخص خاص، مدیریت مصرف باتری، مدیریت اعلان‌ها، مدیریت اپ‌های در حال اجرا در حین لاک بودن گوشی، قفل کردن اپ‌های مختلف و مدیریت Dropzone برای انتخاب ۷ اپ جهت نمایش اعلان‌های شناور را در بر دارد.

دوربین

هواوی در گوشی نوا پلاس از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی استفاده کرده است. این دوربین دارای پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری و گشودگی دیافراگم f/2.0 است. از دیگر ویژگی‌های دوربین نوا پلاس می‌توان به مواردی همچون تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر و فلش LED از نوع Dual-Tone اشاره کرد.

هواوی نوا پلاس / Huawei Nova Plus

هواوی در نرم‌افزار دوربین گوشی نوا پلاس امکانات متنوعی را در نظر گرفته است، اگرچه با یک گوشی میان‌رده طرف هستیم، با این وجود امکان تنظیم دستی، در هر دو حالت عکاسی و فیلم‌برداری فراهم شده است. در حالت Pro Photo، امکان تنظیم دستی مواردی همچون سرعت شاتر، اکسپوژر، ISO و حالت فوکوس وجود دارد. از حالات دیگر استفاده از دوربین می‌توان به مواردی همچون ثبت تصاویر با HDR، پاناروما، تایم‌لپس و Light Painting اشاره کرد.

در بخش تنظیمات دوربین نیز مواردی همچون کنترل صوتی برای ثبت تصویر با ادای عبارت "Cheese"، تشخیص لبخند، ردگیری سوژه‌ی متحرک برای فوکوس کردن روی آن و تنظیم اشباع، کنتراست و روشنایی تصویر به چشم می‌خورد. همچنین هواوی فیلترهای متعددی را نیز در نظر گرفته است که می‌توان به‌صورت زنده تأثیر آن‌ها را روی تصویر مشاهده کرد.

نوا پلاس عملکرد نسبتا خوبی در زمینه‌ی دوربین دارد. کیفیت تصاویر ثبت شده در شرایط نوری مناسب و طول روز، در حد بسیار خوب است، نویز تصاویر نسبتا پایین است و رنگ‌ها تا حدودی اشباع هستند. البته تصاویر چندان شارپ نیستند و به‌ویژه در تصاویری با جزئیات بالا نظیر شاخ و برگ درختان این موضوع بیشتر به چشم می‌خورد. اما متاسفانه در محیط‌های داخلی و در شرایط نوری نامناسب، کیفیت تصاویر پایین می‌آید، بر میزان نویز آن‌ها افزوده می‌شود و رنگ‌ها نیز به اندازه‌ی تصاویر ثبت شده در طول روز، پویا نیستند.

هواوی نوا پلاس / Huawei Nova Plus

دوربین ۸ مگاپیکسلی سلفی دستگاه دارای گشودگی دیافراگم f/2.0 است، تصایر سلفی ثبت شده با این دوربین در زوم ۱۰۰ درصد، نویز زیادی را نشان می‌دهند، اما در نمای عادی شاهد تصاویر شارپی هستیم و جزئیات آن‌ها قابل قبول است.

نوا پلاس جزو معدود گوشی‌های هواوی محسوب می‌شود که قادر به فیلم‌برداری با رزولوشن 4K و نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم دوربین این گوشی یک حالت Pro Video نیز دارد که برای کاربر امکان تنظیم دستی مواردی همچون فوکوس و اکسپوژر را فراهم می‌کند. جزئیات ویدئوهای ثبت شده توسط دوربین نوا پلاس، بالا بوده و دقت رنگ‌ها و کنتراست آن‌ها نیز بسیار خوب است، البته گستره‌ی دینامیکی تصاویر در حد متوسطی هستند، اما در حالت کلی کیفیت تصاویر راضی‌کننده هستند.

نمونه‌ی تصاویر نوا پلاس

نمونه تصاویر نوا پلاس
نمونه تصاویر نوا پلاس

بازده و عملکرد

هواوی از تراشه‌ی میان‌رده‌ی اسنپدراگون ۶۲۵ در گوشی Nova Plus استفاده کرده است. این تراشه متشکل از هشت هسته‌‌ی پردازشی با معماری Cortex A53 است که فرکانس کاری همگی آن‌ها روی ۲.۰ گیگاهرتز تنظیم شده است. هشت هسته‌ی یاد شده با واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۵۰۶ در قالب یک تراشه مجتمع شده‌اند و فرکانس کاری این پردازنده‌ی گرافیکی ۶۵۰ مگاهرتز است. سیستم-روی-یک-چیپ اسنپدراگون ۶۲۵ را یک حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی همراهی می‌کند.

هواوی نوا پلاس / Huawei Nova Plus

در تجربه‌ای که ما از استفاده‌ی این گوشی داشتیم، عملکرد آن چندان با گوشی‌های پرچم‌دار فاصله نداشت، در استفاده‌ی روزمره به استثنای لگ‌های جزئی، گوشی در اغلب موارد عملکرد روان و سریعی را از خود به نمایش می‌گذاشت. برای اینکه دید بهتری از عملکرد گوشی داشته باشید، در ادامه نتایج بنچمارک‌های مختلف را با شما به اشتراک می‌گذاریم:

تلفن / تبلت

AnTutu 6

Linpack

Single /

Multi

Quadrant 2.1

3DMark 

IceStorm

Vellamo

Browser /

Metal

CF Bench

v1.3

BaseMark

OS II 

Huawei Nova Plus

62508

335.33

506.50

32146

14024

3206

1434

93404

1492

Xiaomi Mi5s

134568

465.32

601.25

36478

25648

4896

3345

64359

1867

Xiaomi Mi5s Plus

133451

463.21

599.36

34987

24876

4875

3302

64215

1854

Xperia XZ

124589

446.25

587.36

35698

24569

4856

3256

64589

1852

Apple iPhone 7

168242

Galaxy Note 7

132586

426.63

608.36

34569

23989

4823

2956

63989

1802

Xiaomi Mi 5

122695

475.65

533.65

37896

26859

4896

3485

65847

1899

OnePlus 3

141895

421.36

542.32

38562

27546

4986

3568

66587

1948

Xperia X

72658

130.25

301.28

28659

19858

3589

2235

46589

1214

LG G5

128459

468.343

532.072

37017

26152

4869

3465

65986

1895

HTC 10

132456

401.25

635.36

35264

24589

4568

3569

64589

1823

Huawei P9

95369

360.35

491.23

31589

19026

5401

2956

48963

1901

Galaxy S7 edge

127589

406.49

624.25

34859

24046

4789

3058

65489

1798

همان‌طور که مشاهده کردید، عملکرد کلی دستگاه تا در اغلب موارد نزدیک به گوشی‌های مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۰۸ است. حتی در مواردی نیز می‌توان آن را با گوشی‌هایی مقایسه کرد که از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ بهره می‌برند. در عمل هم اجرای اکثر اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها به نرمی و روانی صورت می‌گیرد، حتی اجرای بازی‌های سنگین نیز مانند Asphalt 8 بسیار مناسب است.

باتری

اگرچه ضخامت نوا پلاس تنها ۷.۳ میلی‌متر است، اما هواوی موفق شده است تا یک باتری با ظرفیت ۳۳۴۰ میلی‌آمپرساعت را در داخل آن جای دهد. باتوجه‌به آنکه رزولوشن دستگاه Full HD است، به‌نظر می‌رسد که این ظرفیت، طول عمر مناسبی را برای نوا پلاس به ارمغان آورد. طبق روال همیشگی، برای تست باتری، کلیه‌ی ارتباط‌های بی‌سیم را قطع کرده و روشنایی دستگاه را روی ۵۰ درصد قرار دادیم و ویدئویی با رزولوشن HD را تا رسیدن شارژ باتری از ۱۰۰ درصد به صفر پخش کردیم. باتری هواوی نوا پلاس توانست در این تست قبل از اتمام کامل شارژ، نزدیک به ۱۱ ساعت دوام بیاورد که این مدت‌زمان بسیار مناسب است.

هواوی نوا پلاس / Huawei Nova Plus

شاخصه‌‌ای دیگر برای سنجش عمر باتری، طول مدت‌زمان روشن ماندن نمایشگر دستگاه (Screen On Time) است. در طول مدت استفاده‌ی ما از نوا پلاس، اگرچه در اغلب اوقات اتصال داده‌ی آن برقرار بود، اما این گوشی در طول رسیدن شارژ از ۱۰۰ درصد به صفر، در حدود ۴ ساعت دوام بیاورد. بنابراین چنانچه استفاده‌ی سنگینی از گوشی نداشته باشید، می‌توان انتظار حداقل یک روز شارژدهی را از آن داشت.

جمع‌بندی

حافظه‌ی رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۳ و ۳۲ گیگابایتی، نمایشگر فول‌ HD و دوربینی با قابلیت ضبط فیلم با رزولوشن 4K و لرزش‌گیر اپتیکال، مشخصات سخت‌افزاری قابل توجهی برای یک گوشی هوشمند میا‌ن‌رده مانند نوا پلاس محسوب می‌شود. پردازنده‌ی اسنپ دراگون ۶۲۵ که در این گوشی استفاده شده است، مصرف انرژی پایینی داشته و عملکرد نسبتا خوبی را در استفاده‌های روزمره به نمایش می‌گذارد.

هواوی نوا پلاس / Huawei Nova Plus

عمر باتری بسیار خوب، کیفیت عکاسی قابل قبول با امکان تنظیم دستی و عملکرد سریع و روان، این گوشی را به گزینه‌ای مناسب برای افرادی بدل کرده است که قصد دارند تا در ازای پرداخت هزینه‌ای پایین، تجربه‌ی لذت‌بخشی را در استفاده از گوشی خود داشته باشند.

نکات مثبت

  • طراحی زیبا و کیفیت ساخت عالی
  •  دوربین باکیفیت
  • عملکرد مناسب و روان

نکات منفی

  • روشنایی نسبتا پایین نمایشگر
  • ضد خش نبودن شیشه‌ی نمایشگر
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات