هواوی لوازم جانبی با گواهی Made for Huawei ارائه می‌دهد

پنج‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
هواوی به دنبال ارائه لوازم جانبی اختصاصی برای محصولات جدید خود است که تأییدیه رسمی کمپانی هواوی را دریافت کرده باشند.
تبلیغات

بی‌تردید، هواوی یکی از تأثیرگذارترین سازندگان بازار گوشی‌ هوشمند است؛ کسب رتبه سوم پرفروش‌‏ترین سازنده گوشی موبایل و عرضه میلیون‌های دستگاه گوشی در سال، می‌تواند صحت این ادعا را ثابت کند. با توجه به میزان فروش محصولات هواوی، این سازنده چینی تصمیم گرفته است با توسعه و شخصی‌سازی برخی از قطعات سخت‌افزاری محصولات خود، حاشیه‌ی سود بیشتری از فروش گوشی‌ هوشمند به‌دست آورد.

استفاده از چیپ‌ست اختصاصی کرین در محصولات هواوی، یکی از اقداماتی محسوب می‌شود که چینی‌ها برای متمایز کردن محصولات خود انجام داده‌‏اند؛ در ابتدا، تراشه‌های کرین در گوشی‌های پرچم‌دار و رده‌بالای هواوی مورد استفاده قرار گرفت؛ اما پس از مدتی، این تراشه‌ها به‌ محصولات میان‌رده‏‌ی هواوی نیز راه پیدا کرد. به‌عنوان مثال، چیپ‌ست کرین ۶۵۹ هواوی، قلب‌ تپنده‌ی گوشی‌های میان‌رده نوا ۲ و نوا ۲ پلاس است.

آن‌طور که پیدا است، هواوی برای کسب درآمد بیشتر در نظر دارد لوازم جانبی اختصاصی برای محصولات خود ارائه دهد؛ مشابه آنچه پیش‌تر شرکت اپل و گوگل انجام داده‌اند. منابع مطلع در چین مدعی شده‌اند که هواوی، طرح جدیدی با نام «Made for Huawei» راه‌اندازی کرده است که لوازم جانبی ساخته‌شده را برای گوشی‌های هوشمند این شرکت، مورد تأیید قرار می‌دهد.

مدل‌های پرچم‌دار از سری میت ۱۰ از جمله میت ۱۰، میت ۱۰ پرو و میت ۱۰ پورشه دیزاین، از قابلیتی به نام PC Mode بهره می‌گیرند که استفاده از آن‌ها را در حالت دسکتاپ و به‌عنوان رایانه‌ی شخصی امکان‌پذیر می‌کند. برخلاف گوشی‌ پرچم‌دار گلکسی اس ۸ و فبلت گلکسی نوت ۸ سامسونگ، سری میت ۱۰ برای استفاده به‌عنوان رایانه‌ی شخصی، نیازی به داک ندارند و می‌توانید با یک مبدل USB نوع C به HDMI، پرچم‌داران جدید هواوی را به صفحه‌نمایش بزرگ متصل کنید.

به همین جهت، گزارش شده است که اولین محصول اختصاصی تحت برنامه Made for Huawei، یک مبدل USB نوع C به HDMI خواهد بود که برای سری میت ۱۰ از جمله میت ۱۰، میت ۱۰ پرو و میت ۱۰ پورشه دیزاین توسعه یافته است.

خریداران برای انتخاب محصولات اختصاصی که برای گوشی‌های هوشمند هواوی توسعه یافته و توسط این شرکت مورد تأیید قرار گرفته است، چندان تردید نخواهند کرد. ضمن اینکه هواوی می‌تواند درآمد بیشتری با تأیید لوازم جانبی سازگار با محصولات خود به‌ دست آورد؛ درآمد هواوی با توجه به سهم گسترده این شرکت از فروش گوشی‌ هوشمند در هر سال، چشمگیر خواهد بود.

همان‌طور که گفته شد، شرکت اپل و گوگل طرح مشابهی برای عرضه لوازم جانبی اختصاصی محصولات خود ارائه داده‌اند. آی‌پاد، اولین محصولی است که لوازم جانبی اختصاصی دریافت کرده است و اگر به خاطر داشته باشید؛ با حذف جک ۳.۵ میلی‌‍متری هدفون از گوشی‌های آیفون، اپل نسبت به عرضه هدفون‌ بی‌سیم برای گوشی‌های هوشمند آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس اقدام کرد.

شما چه دیدگاهی در رابطه با اقدام هواوی برای عرضه لوازم جانبی اختصاصی برای محصولات این شرکت دارید؟ آیا لوازم جانبی اصلی را با قیمت بالاتر، نسبت به لوازم جانبی بی‌کیفیت بازار که با قیمت پایین عرضه می‌شوند، ترجیح می‌دهید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات