گزارش مالی توییتر برای سه ماهه دوم ۲۰۱۷ منتشر شد؛ درآمدی بیش از پیش‌بینی‌ها

جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
توئیتر نیز گزارش مالی فصل دوم ۲۰۱۷ را منتشر کرده است که نشان می‌دهد این شبکه اجتماعی فراتر از پیش‌‌بینی‌ها ظاهر شده است.
تبلیغات

در حالی که کمپانی‌های مختلف، گزارش‌های مالی خود را برای فصل دوم ۲۰۱۷ منتشر کرده‌اند، توییتر نیز گزارش مالی سه ماهه‌ی دوم ۲۰۱۷ را اعلام کرده است. براساس گزارش مالی توییتر، این شبکه‌ی اجتماعی در میزان درآمد خود فراتر از انتظار تحلیل‌گران ظاهر شده؛ اما نتوانسته در جذب کاربران جدید خوب عمل کند و کاربران فعال ماهیانه این شبکه افزایش نداشته است. از طرفی با اعلام این موضوع به سرمایه‌گذاران، سهام این کمپانی با افت ۱۴ درصدی به ۱۶.۸۵ دلار در هر سهم رسید که بیشترین سقوط رروزانه از ماه اکتبر به بعد بوده است.

این سرویس میکروبلاگینگ، ۳۲۸ میلیون کاربر فعال در ماه دارد که با میزان اعلام شده برای سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ برابر است. میزان درآمد توییتر با کاهش ۴.۷ درصدی به ۵۷۳.۹ میلیون دلار رسیده است، ولی توانسته تخمین وال‌استریت ژورنال را با پیش‌بینی درآمد ۵۳۷.۲ میلیون دلاری پشت سر بگذارد. براساس این گزارش میزان ضرر خالص توییتر، ۱۱۶.۵ میلیون دلار یا ۱۶ سنت در هر سهم بوده است. با اینکه تعداد کاربران فعال این شبکه در ماه افزایش نداشته، اما میزان بازدید روزانه‌ی سایت توییتر نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۱۶ میلادی، ۱۲ درصد افزایش داشته است.

آنتونی نوتو، مدیر عملیاتی توییتر در تماس تلفنی با سرمایه‌گذاران اعلام کرده است:

در حالی که همچنان برای افزایش درآمد، کارهای زیادی باید انجام دهیم، میزان رشد درآمد، علاوه برای محکم‌تر شدن پایه‌های تجارت توییتر، پیشرفت صورت گرفته در مقابل محصولات پردرآمد ما را در سه ماهه‌ی دوم نشان می‌دهد.

توییتر برای جذب کاربران بیشتر تلاش‌های زیادی داشته است که می‌توان به ادغام امکانات برای تجربه‌ی بهتر قابلیت‌های استریم‌لاین و اصلاحات مختلف رابط کاربری اشاره کرد. همچنین این کمپانی سرمایه‌گذاری زیادی در بخش ویدیو انجام داده است؛ اما هنوز نمی‌تواند در بخش درآمدهای تبلیغاتی با رقبای سرسختی چون فیسبوک و گوگل رقابت کند.

انتظار می‌رود میزان سودآوری توییتر برای سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۷، پیش از کم‌کردن مالیات و هزینه‌های استهلاک ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار باشد. ولی این کمپانی برای تامین رضایت سرمایه‌گذاران و پیدا کردن مسیر سودآوری و رشد طولانی مدت، راهی طولانی در پیش دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات