سبزترین خودروهای سال معرفی شدند؛ هیوندای آیونیک و بی ام و i3 در صدر

یک‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
موسسه‌ی ACEEE فهرست سبزترین خودروهای سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد. در این فهرست هیوندای آیونیک و بی ام و i3 به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را به خود اختصاص دادند.
تبلیغات

فهرست سبزترین خودروهای سال ۲۰۱۷ در تاریخ ۱۷ فوریه (۲۹ بهمن ۱۳۹۵) اعلام شد و هیوندای آیونیک و بی‌ام‌و i3 با کسب مجموع امتیاز ۶۴ در صدر قرار گرفتند. ازاین‌رو، هیوندای آیونیک تاج پادشاهی سبزترین خودروی جهان در سال جاری را به سر خواهد گذاشت. بی ام و i3، تویوتا پریوس Eco، فیات 500E، نیسان لیف و شورولت بولت EV در رده‌های دوم تا پنجم این جدول جای گرفتند. کیا Soul EV، تویوتا پریوس پرایم، تویوتا پریوس C، فورد فوکوس الکتریکی، هوندا آکورد هیبریدی و کیا Niro FE هم رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.

هیوندای آیونیک

موسسه‌ی ACEEE (شورای آمریکایی برای یک اقتصاد با انرژی بهینه) یک سازمان غیرانتفاعی است که به دنبال برنامه‌های پیشرفته‌ی دوستدار محیط ‌زیست و فناوری است. این سازمان با در نظر گرفتن مؤلفه‌هایی چون آلودگی تولید، تولید و توزیع سوخت و همچنین میزان آلایندگی خودروها، اقدام به معرفی سبزترین خودروی سال می‌کند.

تمامی خودروها در فهرست امسال تماماً الکتریکی یا هیبریدی هستند. تنها خودروی معمولی موجود در این فهرست میتسوبیشی میراژ با پیشرانه‌ی ۳ سیلندر است.

بی ام دبلیو i3

فهرست دیگر منتشرشده از سوی ACEEE، فهرست انتخاب‌های سبزتر است که بر سایر خودروها و کامیونت‌های بهینه تمرکز دارد. در این فهرست به خودروهایی چون Smart Fortwo، تویوتا یاریس iA، هوندا CR-V، نیسان Rogue هیبریدی، کرایسلر پاسیفیکا و فورد F-150 اشاره شده است. امتیاز پاک بودن این خودروها در مقایسه با فهرست سبزترین خودروهای سال، به‌مراتب پایین‌تر است، بااین‌حال این امتیاز در مقایسه با بدترین خودروها، بالاتر است. بدترین امتیاز خودروی سبز امسال به شاسی‌بلند Merceeds-AMG به نام G65 تعلق می‌گیرد. این خودرو به لطف داشتن پیشرانه‌ای ۱۲ سیلندر و دو توربوشارژر در انتهای این فهرست جای گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات