بررسی طراحی فست بک های مدرن؛ کیا استینگر در مقابل آئودی A5 و بی ام و سری 4

چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بعد از موفقیت نسخه فست‌بک A5 و بعد از آن سری 4 گرن‌کوپه، حالا کیا با معرفی استینگر، بازار چهاردرهای اسپرت را متنوع و هیجان‌انگیز کرده است.
تبلیغات

درحالی‌که بازار خودروسازان آلمانی، معمولا توسط ژاپنی‌ها و خصوصا لکسوس تهدید می‌شود، حالا برندهای کره‌ای هم به میدان آمده‌اند و کیا با مدل استینگر، بازار تازه ‌تأسیس فست‌بک‌ها را هدف گرفته است. از سویی دیگر، آئودی و بی‌ام‌و صرفا نسخه‌ای از سدان‌های مطرح خود را با دو نوع بدنه استاندارد و فست‌بک ارائه کرده‌اند، درحالی‌که استینگر یک کلاس خودرویی جدید برای کیا محسوب می‌شود و قویا می‌خواهد یک چهاردر اسپرت و جوان‌پسند باشد. این موضوع در همان نگاه اول، از نوع طراحی چراغ‌ها، جلوپنجره باریک و هواکش‌های روی کاپوت جلوی این خودرو به بیننده القاء می‌شود.

کیا استینگر

هرچند طراحی آئودی تا حدودی سنتی و محافظه‌کارانه به نظر می‌رسد، استینگر خصوصا از نمای کنار، مانند بی‌ام‌و با ریزه‌کاری‌هایی هوشمندانه همراه است. کنار درهای جلو، لبه‌های تیز همراه با هدایت‌کننده هوا دیده می‌شوند که با خطوط حجم‌دهنده روی بدنه هماهنگ هستند. همان‌طور که یک مدل GT باید باشد، طراحی سقف نیز با شیبی ملایم و حالتی استادانه‌ اجرا شده است که با یک نوار آلومینیوم، از کنار پنجره جلو تا انتهای در عقب ادامه دارد. در نمای پشت، اگزوز‌ها بیش از رقبای آلمانی در دید هستند و با تیپ دو جفت، در طرفین حس اسپرت استینگر را حفظ می‌کنند. چراغ‌های عقب هم با ادامه‌ای بسیار باریک و تا حدودی مخفی همراه شده‌اند که امروزه در کمتر خودرویی دیده می‌شود.

کیا استینگر

در فضای داخلی، کیا سنگ تمام گذاشته و علاوه بر نمایشگر بزرگ و کاربردی میان داشبورد، از چرم بافت‌دار ناپا برای صندلی‌ها استفاده کرده است. در مقایسه با A5 و سری 4 گرن‌کوپه، استینگر نمایشگری بزرگ‌تر اما غیر لمسی دارد که کار کردن با آن از طریق دکمه‌های کنسول انجام‌ می‌شود و جانمایی آن کاملا شبیه به A5، درست وسط و بالای داشبورد است. از سویی دیگر، دریچه‌های هوای روی داشبورد هم دایره‌ای و بسیار شبیه به مرسدس بنز هستند.

کیا استینگر

در پایان این مطلب علاوه بر والپیپرهای زیبایی از  خودروی کیا استینگر GT، که برای شما با کیفیت بالا قرار داده شده است، ویدیوی دیدنی نمایش طراحی این خودرو و نیز انتخاب شده است که پیشنهاد می‌کنیم تماشای آن را از دست ندهید.

دانلود با کیفیت  360p  |  720p

خودروهای فست بک
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات