زنگ‌خطر دیگر برای کاربران استیم؛ پایان پشتیبانی از ویندوز ۷ و ۸ با شروع سال ۲۰۲۴

سه‌شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
اجرای بازی در لپ‌تاپ گیمینگ Stealth GS77 ام‌اس‌آی
کاربران استیم که از کامپیوترهای مجهز به ویندوز ۷ یا ویندوز ۸ استفاده می‌کنند از اول ژانویه‌ی ۲۰۲۴ دیگر امکان دسترسی به این پلتفرم را نخواهند داشت.
تبلیغات

Valve به‌عنوان شرکت پشتیبان استیم و سازنده‌ی عناوین موفق و بزرگی مثل Half-Life یا کانتراسترایک، پایان پشتیبانی از برخی نسخه‌های ویندوز را رسماً اعلام کرد.

مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز ۷، ویندوز ۸ و ویندوز ۸٫۱ را در ژانویه‌ی ۲۰۲۳ پایان داد. این سیستم‌عامل‌ها دیگر به‌طور رسمی پشتیبانی نمی‌شوند و این یعنی به‌روزرسانی امنیتی یا قابلیت‌های جدیدی دریافت نخواهند کرد. شرکت‌های دیگری مثل گوگل و مایکروسافت درحال حاضر پشتیبانی از برخی محصولات نرم‌افزاری خود را برای این سیستم‌عامل‌ها اعلام کرده‌اند.

Valve دو دلیل برای پایان دادن به پشتیبانی از کاربران ویندوز ۷ و ۸ دارد:

  • استیم از نسخه‌ی جاسازی‌شده‌ی گوگل کروم بهره می‌برد. از آن‌جا که گوگل به پشتیبانی از ویندوز ۷ و ۸ پایان داد، نسخه‌های جدیدتر مرورگر کروم دیگر در دستگاه‌هایی که از این سیستم‌عامل‌ها استفاده می‌کنند ارائه نمی‌شود.
  • نسخه‌های بعدی استیم از ویژگی‌های امنیتی و ویژگی‌های غیرامنیتی استفاده می‌کند که فقط روی ویندوز ۱۰ یا نسخه‌های جدیدتر این سیستم‌عامل ارائه شده‌اند.

Valve توصیه می‌کند کاربران استیم دستگاه‌های خود را به نسخه‌های جدیدتر ویندوز ارتقا دهند. اکثر کامپیوترهای مجهز به ویندوز ۷ و ویندوز ۸٫۱ امکان به‌‌روزرسانی به ویندوز ۱۰ را دارند زیرا پیش‌نیازهای نصب این سیستم‌عامل‌ها تقریباً یکسان است.

GHacks می‌نویسد، ارتقا به ویندوز ۱۱ احتمالاً برای بسیاری از دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۷ و ۸٫۱ امکان‌پذیر نیست زیرا مایکروسافت با انتشار این نسخه از سیستم‌عامل دسکتاپ خود، پیش‌نیازهای نصب آن را تغییر داد.

بدین‌ترتیب پس‌از پایان دوره‌ی پشتیبانی استیم از ویندوز ۷ و ۸٫۱، کاربران این سیستم‌عامل‌ها دیگر نمی‌توانند از پلتفرم مذکور استفاده کنند. به‌هرحال گزینه‌ی دیگری که Valve به آن اشاره نکرده، نصب لینوکس روی رایانه‌های قدیمی‌تر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات