باگ عجیب ویندوز، میانبر اپلیکیشن‌ها را از منوی استارت و تسکبار حذف کرد

یک‌شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
سرفیس پرو ۹ ویجت
باگ جدیدی در ویندوز پدیدار شده است که باعث حذف شدن میانبر اپلیکیشن‌ها از منوی استارت و تسکبار می‌شود. مایکروسافت این باگ را برطرف کرده است.
تبلیغات

مایکروسافت می‌گوید از مشکل ناپدید شدن میانبر اپلیکیشن‌ها در منوی استارت و تسکبار ویندوز آگاه است و به‌روزرسانی جدیدی منتشر کرده تا مشکل برطرف شود. شماری از فعالان حوزه‌ی IT جزئیات مشکل جدید ویندوز را در توییتر و ردیت شرح داده بودند و مایکروسافت رسماً تأیید کرده است که مشکل به به‌روزرسانی جدید Microsoft Defender مرتبط است.

مشکل ناپدید شدن میانبر اپلیکیشن، کسب‌و‌کارها و سازمان‌هایی را که مشغول استفاده از سرویس مایکروسافت ۳۶۵ و ابزار Defender هستند تحت تأثیر قرار می‌دهد. این ابزار می‌تواند بدافزار، ویروس و سایر تهدیدهای امنیتی را شناسایی و با آن‌ها مقابله کند.

مشکل ناپدید شدن میانبرها تا ساعت‌ها ادامه داشت، اما مایکروسافت در نهایت به‌روزرسانی جدیدی برای رفع آن منتشر کرد. ورج می‌گوید به‌روزرسانی جدید، میانبرهای حذف‌شده را بازیابی نمی‌کند.

باگ موردبحث روند کار بسیاری از مدیران IT را مختل کرد. سه مدیر IT می‌گویند حذف میانبرها صرفاً وابسته به اپلیکیشن‌های مایکروسافت نیست. خوشبختانه کاربران عادی ویندوز باگ جدید را مشاهده نکرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات