گورستان محصولات مایکروسافت؛ با سایت Microsoft Graveyard آشنا شوید

یک‌شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵
مطالعه 1 دقیقه
لوگو مایکروسافت / Microsoft Logo در بین جمعیت
پروژه‌ی غیررسمیِ Microsoft Graveyard، تمامی محصولات ازدسترس‌خارج‌شده‌ی مایکروسافت را جمع‌آوری کرده است.
تبلیغات

بسیاری از علاقه‌مندانِ فناوری احتمالاً نام پروژه‌ی Killed by Google را شنیده‌اند؛ وب‌سایتی که در آن می‌توان تمام اپلیکیشن‌ها و محصولات و سرویس‌های ازبین‌رفته‌ی گوگل را پیدا کرد.

مایکروسافت یکی دیگر از غول‌های فناوری است که ارزش بازارش اخیراً از مرز ۳ تریلیون دلار عبور کرده است. این شرکت نیز محصولات زیادی دارد که دیگر از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کند. اکنون کاربران می‌توانند همه‌ی آن‌ها را در وب‌سایت غیررسمی جدیدی به نام Microsoft Graveyard ردیابی کنند که الهام‌گرفته از پروژه‌ی گوگل است.

وب‌سایت Microsoft Graveyard را که ویکتور فرای بنیان‌گذاری کرد، پروژه‌ای متن‌باز شامل مجموعه‌ای از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای مُرده‌ی ساختِ مایکروسافت است. توسعه‌دهنده‌ی آن می‌گوید: «این وب‌سایت پروژه‌ای هیجان‌انگیز است؛ زیرا عاشقانه بسیاری از این محصولات مایکروسافت را پیش از مرگ نابهنگام آن‌‌ها استفاده کرده‌ایم.»

بازدیدکنندگان وب‌سایت می‌توانند روی آیتم‌ها کلیک کنند تا اطلاعات بیشتری ازطریق ویکی‌پدیای محصول یا وب‌سایت دیگری به‌دست آورند. علاوه‌بر‌این، توضیحاتی درباره‌ی هر محصول با عمر کوتاه و گاهی طولانی آورده‌ شده است.

گورستان مایکروسافت علاوه‌بر محصولاتی که قبلاً از بین رفته‌اند، برخی از محصولاتی را فهرست کرده است که به‌زودی از بین خواهند رفت؛ ازجمله ویندوز ۱۰ و فروشگاه آنلاینِ کنسول بازی مایکروسافت مدل ایکس باکس ۳۶۰ و ویژوال استودیو مخصوص لپ تاپ اپل.

وب‌سایت Microsoft Graveyard متن‌باز است و می‌توان ازطریق گیت هاب به محتوای آن افزود. توسعه‌دهندگان از رفع باگ‌ها و اعمالِ بهبودها و موارد دیگر استقبال می‌کنند. این پروژه همچنین حساب کاربری در شبکه‌‌ی اجتماعی تردز دارد که در آن می‌توان از به‌روز‌رسانی‌های وب‌سایت باخبر شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات