کوپایلت پرو رونمایی شد؛ هوش مصنوعی اشتراکی مایکروسافت، ماهانه ۲۰ دلار

سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
کوپایلت پرو | Copilot Pro
کوپایلت پرو مایکروسافت، ویژگی‌های کاربردی مبتنی‌بر هوش مصنوعی را در مجموعه‌‌برنامه‌های آفیس دراختیار کاربران قرار می‌دهد.
تبلیغات

مایکروسافت چند ماه قبل برای اولین‌بار قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی خود را برای سازمان‌ها و مشاغل راه‌اندازی کرد و حالا این قابلیت‌ها را دراختیار کاربران عادی قرار داده است.

کوپایلت پرو (Copilot Pro) به‌عنوان محصولی اشتراکی با هزینه‌ی ماهانه‌ ۲۰ دلار دردسترس خریداران قرار دارد و ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی را در برنامه‌های آفیس مثل ورد، اکسل و پاورپوینت ارائه می‌دهد. این سرویس همچنین به مشترکانش اجازه می‌دهد از جدیدترین نسخه‌ی مدل‌های هوش مصنوعی OpenAI بهره ببرند و چت‌بات Copilot GPT سفارشی بسازند.

اگر اشتراک Microsoft 365 Personal یا Home را دارید، با پرداخت ۲۰ دلار اضافه در هر ماه به امکانات کوپایلت پرو در برنامه‌های آفیس در ویندوز، مک بوک و نسخه‌های مخصوص تبلت اپل دسترسی خواهید داشت. ازجمله ویژگی‌های جذاب این دستیار می‌توان به امکان ساخت کامل اسلاید پاورپوینت و قابلیت‌های نوشتاری در ورد برای بازنویسی پاراگراف‌ها، تولید متن و خلاصه‌سازی اسناد اشاره کرد.

کوپایلت در سرویس اوت‌لوک هم ارائه می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد با روشی آسان‌تر و هوشمندتر به ایمیل‌ها پاسخ‌ دهند و ایمیل‌های جدید ارسال کنند. نسخه‌ی پیش‌نمایش کوپایلت پرو در اکسل نیز به تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، تولید نمودار و موارد دیگر کمک می‌کند.

بسیاری از ویژگی‌های کوپایلت که طی ماه‌های اخیر برای کسب‌وکارها منتشر شدند اکنون دراختیار کاربران عادی نیز قرار گرفته‌اند، به استثنای امکان تولید اسلاید پاورپوینت براساس اسناد ورد.

کوپایلت پرو قبل‌از ادغام با آفیس به جدیدترین مدل‌های OpenAI، جدیدترین نسخه‌ی ابزار تولید تصویر براساس ورودی متنی و توانایی ساخت چت‌بات سفارشی Copilot GPT مجهز شده است.

لوگو هوش مصنوعی کوپایلت مایکروسافت / Microsoft Copilot در داخل صفحه موبایل

اگر مشترک مایکروسافت ۳۶۵ نباشید، امکان خرید اشتراک کوپایلت پرو به‌طور مجزا وجود دارد؛ سرویسی که دسترسی به مدل هوش مصنوعی GPT-4 Turbo را ارائه می‌دهد. عملکرد این سرویس حتی در زمان اوج مصرف بسیار سریع است و به‌زودی امکان جابه‌جایی بین مدل‌ها را نیز دردسترس کاربران قرار خواهد داد.

ساخت تصویر با مدل DALL-E شرکت OpenAI در کوپایلت پرو از فرمت تصویر افقی جدید پشتیبانی می‌کند و نسبت‌به قبل کیفیت بهتری ارائه می‌دهد.

دیویا کومار، رئیس بازاریابی جهانی جستجو و هوش مصنوعی مایکروسافت، در بیانیه‌ی مطبوعاتی جدید این شرکت اعلام کرد: «تقاضای زیادی ازطرف کاربران حرفه‌ای وجود دارد و آن‌ها خواستار دسترسی سریع به جدیدترین مدل‌ها، عملکردها و ابزارهای خلاقانه هستند.»

ویژگی‌های کوپایلت پرو احتمالاً برای کاربران حرفه‌ای وسوسه‌کننده به‌نظر می‌رسند؛ اما برای دسترسی به قابلیت‌های ادغام‌شده با آفیس باید اشتراک Microsoft 365 Personal یا Family نیز داشته باشید. ویژگی‌های کوپایلت پرو در این سناریو ازطریق وب، برنامه‌های ویندوز، مک و حتی گوشی هوشمند دردسترس کاربران خواهد بود. علاوه‌براین مایکروسافت وعده داده است قابلیت‌های جدیدی به سرویس مذکور اضافه کند.

مایکروسافت برنامه‌هایی هم برای خدمات کوپایلت سازمانی در Microsoft 365 دارد. این ویژگی قبلاً فقط امکان دسترسی ۳۰۰ نفر از اعضای هر سازمان را فراهم می‌کرد، ولی غول فناوری اهل ردموند اکنون محدودیت‌ها را برداشته است و به اکثر مشتریان تجاری اجازه می‌دهد با اشتراک ۳۰ دلاری ماهانه، همه‌ی کارمندان خود را ثبت‌نام کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات