راهکاری ساده برای حذف اشیای درون عکس با استفاده از ابزاری آنلاین

سه‌شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
ابزاری رایگان و تحت‌وب به شما کمک می‌کند تا اشیائی که به‌طور ناخواسته در تصاویرتان وجود دارند، به‌راحتی ویرایش یا حذف کنید.
تبلیغات

شاید برایتان پیش آمده باشد که فرد غریبه‌ای به‌طور ناخواسته در عکس‌های خانوادگی‌تان قرار می‌گیرد یا پایه‌ای که آخرین اثر هنری شما در دوران تحصیل روی آن قرار دارد، عکس را خراب کرده است. اگر وقت یا مهارت کافی ندارید تا خود عکس‌هایتان را در فوتوشاپ ویرایش کنید، می‌توانید به ابزارهای آنلاین فکر کنید. یکی از این ابزارها Cleanup.pictures نام دارد و همان‌طورکه از نامش پیدا است، به‌کمک این ابزار مفید می‌توانید اشیای اضافی و ناخواسته را از روی عکس‌ها پاک‌سازی کنید.

فقط کافی است تصویر مدنظر را آپلود کنید و سپس با موس روی شیئی که می‌خواهید از داخل عکس حذف شود، بکشید و در یک چشم‌به‌هم‌زدن تصویر جدید را مشاهده کنید. طبیعتا نتایج حاصل مقبول ویرایشگران حرفه‌ای عکس نخواهد بود و با ایدئال آن‌ها بسیار فاصله خواهد داشت؛ به‌خصوص اگر تصویر بسیار شلوغ و درهم‌برهم باشد. بااین‌حال، درمجموع عملکرد این ابزار به‌طرز شگفت‌آوری مناسب و درخورتأمل است. این ابزار می‌تواند جنبه سرگرمی هم داشته باشد.

درادامه، چند نمونه از عکس‌های ویرایش‌شده به‌کمک این ابزار را مشاهده کنید:

تصویری از مارک زاکربرگ در کنفرانس مطبوعاتی Oculus
تصویری از کنفرانس مطبوعاتی Oculus که در آن مارک زاکربرگ با ابزار cleanup.pictures حذف شده
یک هدفون سیاه رنگ که با دست گرفته شده
یک هدفون سیاه رنگ که دستی که آن را گرفته با ابزار cleanup.pictures حذف شده
یک کشتی دزدان دریایی
تصویری از دریا که کشتی دزدان دریایی با ابزار cleanup.pictures از روی آن حذف شده است
اسکنری که روی آن ماکارونی ریخته
اسکنری که ماکارونی از روی آن با ابزار cleanup.pictures حذف شده

به‌نظر می‌رسد سازنده‌ این ابزار همان تیمی باشد که دمویی از ابزاری را منتشر کرد که به‌کمک دوربین گوشی هوشمند و فناوری واقعیت افزوده قابلیت اسکن هر نوع شیء در دنیای واقعی اطراف و استفاده از آن در تصاویر و نرم‌افزارهای مختلف را فراهم می‌کرد؛ اما در‌نهایت خبری از آن نشد. کد منبع ابزار جدید این تیم در گیت‌هاب قرار دارد.

بدیهی است که ابزارهایی از‌این‌دست مدت‌ها است که دردسترس قرار دارد و تاریخچه این ابزارهای سریع حداقل به زمان رونمایی قابلیت Clone Stamp در فتوشاپ بازمی‌گردد؛ اما قدرت تشخیص و دقت این ابزارهای خودکار به‌لطف هوش مصنوعی به‌طور درخورتوجهی افزایش یافته است.

روش‌های مبتنی‌بر یادگیری ماشین در ویرایش عکس اکنون نه‌تنها در تشخیص و جداسازی سوژه از پس‌زمینه، بلکه در بازسازی و خلق سوژه یا محتوای جدید نیز بهتر نیز عمل می‌کنند. همین هفته گذشته، گوگل در رویداد ویژه معرفی گوشی‌های سری پیکسل ۶ به قابلیت Magic Eraser اشاره کرد. ابزار Cleanup.pictures عملکردی مشابه از خود به‌جا می‌گذارد و این موضوع نشان می‌دهد که چگونه این‌ نوع ابزارها می‌توانند به کالایی مصرفی تبدیل و به‌طور رایج استفاده شوند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره ابزارهای ویرایش عکس مبتنی‌بر هوش مصنوعی چیست؟ آیا دقت آن‌ها به‌حدی است که نتیجه‌شان برایتان رضایت‌بخش باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات