ساعت هوشمند گوگل به زودی از راه می‌رسد

سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
وال‌استریت‌ژورنال گزارش کرده که گوگل مراحل پایانی طراحی و توسعه ساعت هوشمند خود را سپری می‌کند و این محصول طی ماه‌های آینده روانه بازار خواهد شد. به این ترتیب رقیب تازه‌ای برای ساعت‌های هوشمند Galaxy Gear سامسونگ و Smartwatch سونی از راه خواهد رسید.
تبلیغات

بازار جدیدی در حال شکل گرفتن است و در آن ابزارهای پوشیدنی شامل ساعت، عینک یا لباس‌های مختلف و ابزارهای متنوع قرار خواهند گرفت. تولیدکنندگان بزرگ دنیای فناوری نیز یکی پس از دیگری در حال توسعه، طراحی و ساخت ابزارهای مختلف در این شاخه هستند و هیچ کدام نمی‌خواهند از دیگری عقب بیافتند.

تا اینجای کار گوگل با معرفی عینک گوگل، سامسونگ با معرفی ساعت هوشمند Galaxy Gear و سونی با توسعه ساعت هوشمند Smartwatch 2، محصولاتی را برای این بازار معرفی کرده‌‍ اند. اما شایعاتی به گوش می‌رسد که به تلاش مایکروسافت، گوگل و حتی نوکیا و HTC برای ساخت ساعت هوشمند و ابزارهای مختلف پوشیدنی اشاره دارند.

در همین راستا امروز وال‌استریت‌ژورنال گزارش کرده که گوگل در تلاش است تا ساعت هوشمند خود را هر چه سریع‌تر روانه بازار کند. پروژه ساعت هوشمند گوگل توسط مدیر ارشد بخش Google Now این شرکت مدیریت می‌شود و از این رو به خوبی می‌توان درک کرد که ساعت هوشمند این کمپانی به شکل ویژه‌ای با تلفن‌های هوشمند اندرویدی و دیگر سرویس‌های گوگل در ارتباط خواهد بود.

ساعت هوشمند گوگل قادر به برقراری ارتباط با ابزارهای دیگر مانند تلفن‌های هوشمند است و می‌تواند اطلاعات مختلف از جمله برنامه سفرهای کاربر را از طریق Google Now دریافت کرده و به اطلاع کاربر برساند.وال‌استریت‌ژورنال

در ادامه گزارش آمده که بزرگ‌ترین چالش پیش روی گوگل، طول عمر باتری است و این شرکت سخت در تلاش است تا به روش‌های مختلف مصرف انرژی را کاهش داده و متقابلا طول عمر باتری دستگاه را افزایش دهد. این موضوع یکی از مهمترین ایراداتی است که به ساعت هوشمند Galaxy Gear سامسونگ وارد می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات