چینی‌ها با رشدی خیره‌کننده، سامسونگ را به جایگاه چهارم بازار پوشیدنی‌ها هُل دادند

چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
راهنمای خرید ساعت هوشمند
درحالی‌که سهم سامسونگ از بازار پوشیدنی‌ها در فصل اول ۲۰۲۴ با کاهش همراه بود، سهم شیائومی و هواوی در همین بازه‌ی زمانی افزایش یافته است.
تبلیغات

باوجود افزایش فروش ساعت هوشمند سامسونگ و سایر محصولات پوشیدنی غول فناوری کره‌ی جنوبی، رتبه‌ی این شرکت در بازار روبه‌رشد پوشیدنی‌ها همچنان کاهش یافته است. درواقع هواوی و با عملکرد خیره‌کننده در این حوزه از سامسونگ سبقت گرفت و اکنون جایگاه سوم بازار را در اختیار دارد.

بر اساس گزارش IDC، سامسونگ با فروش ۱۰٫۶ میلیون دستگاه پوشیدنی ازجمله گلکسی فیت ۳ و گلکسی واچ ۶ در رتبه‌ی چهارم بازار جهانی ساعت‌های هوشمند و پوشیدنی‌ها قرار گرفت. سهم بازار این شرکت نسبت‌به ۹ درصد سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۳ با بهبود جزئی در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری به ۹٫۳ درصد رسیده که نشان‌دهنده‌ی رشد ۱۳ درصدی درمقایسه‌با سال گذشته است.

اپل همچنان با فروش ۲۰٫۶ میلیون اپل واچ، عنوان پرفروش‌ترین برند ساعت‌های هوشمند دنیا را حفظ کرد. این عدد نشان‌دهنده‌ی کاهش ۱۸٫۹ درصدی در عرضه‌ی اپل واچ نسبت‌به سال گذشته است. به‌نظر می‌رسد با نزدیک‌شدن به فصل سوم یا چهارم سال جاری و انتظار برای عرضه‌ی اپل‌واچ سری ۱۰، آمار فروش این شرکت بهبود یابد.

شیائومی در اولین سه‌ماهه‌ی ۲۰۲۴ با تکیه بر دستبندهای اقتصادی سری می بند و ساعت هوشمند جدید مبتنی‌بر Wear OS، موفق شد ۱۱٫۸ میلیون دستگاه پوشیدنی بفروشد. این برند چینی ۱۰٫۵ درصد از سهم بازار جهانی پوشیدنی‌ها را دراختیار دارد که نشان‌دهنده‌ی رشد قابل‌توجه ۴۳٫۴ درصدی نسبت‌به ۸٫۲ میلیون دستگاه عرضه‌شده در اولین فصل ۲۰۲۳ است.

هواوی با رشد خیره‌کننده‌ی ۷۲٫۴ درصدی در بازار جهانی پوشیدنی‌ها نسبت‌به سال گذشته، بیشترین جهش را در این حوزه داشته است. فروش محصولات پوشیدنی این شرکت چینی با عبور از سامسونگ به ۱۰٫۹ میلیون دستگاه رسید. سهم بازار هواوی در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ به ۹٫۶ درصد افزایش یافت که نشان از رشد چشمگیر نسبت‌به سهم ۶٫۱ درصدی آن در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۳ دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات