پس از مارک زاکربرگ، مدیر سابق آکیولس هم به اپل ویژن پرو حمله کرد

پنج‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مرد جوان درحال تماشای فیلم با هدست اپل ویژن پرو
پس از مارک زاکربرگ حالا نوبت به مدیر سابق آکیولس رسیده است تا از هدست واقعیت ترکیبی اپل انتقاد کند.
تبلیغات

نسل اول هدست ویژن پرو یک «کیت توسعه‌ی بیش‌مهندسی‌شده» است که با ویژگی‌های بیش‌از حدِ نیاز و غیرکاربردی عرضه شده؛ این سخنان را هوگو بارا، معاون سابق بخش اندروید در گوگل و مدیر سابق آکیولس، مطرح کرده است.

بارا که در سال ۲۰۱۷ تیم آکیولس را پس‌از تصاحب توسط متا تحت مدیریت خود داشت، نظرات و تحلیلش را از هدست واقعیت مجازی اپل به‌اشتراک گذاشته است.

ویژن پرو ۶ دوربین ردیاب روبه‌جلو، دو دوربین اصلی، دو سنسور عمق‌سنج و چهار دوربین ردیاب چشم و چهار واحد سنجش اینرسی دارد که به ‌گفته‌ی بارا ناکارآمد هستند و برای مصرف‌کننده کاربردی نیستند.

به عقیده‌ی بارا، تصمیم اپل برای افزایش بیش از حد دوربین و سنسورهای ویژن پرو وزن هدست را به بیش از ۶۰۰ گرم رسانده است که استفاده‌ی طولانی‌مدت از آن را برای اکثر افراد دشوار می‌کند.

بارا می‌گوید همه‌ی اقدامات اپل در نهایت ویژن پرو را به یک «کیت توسعه‌ی پیش‌مهندسی‌شده» تبدیل کرده که بیشتر روی توسعه‌دهندگان متمرکز است تا آن را برای نسل‌های بعد بهبود ببخشند.

بارا ادعا می‌کند که اپل تصویر ویژن پرو را عمداً تار کرده است تا از جلوه‌های پیکسلی جلوگیری و نمایش تصویر را روان‌تر کند. به گفته‌ی او، آنچه اپل انجام داده حرکتی هوشمندانه بوده است. بارا مشکلات مربوط‌به تاری و کیفیت تصویر هنگام نمایش محیط اطراف را در طولانی‌ مدت تأسف‌بار خواند.

مارک گرمن، افشاگر متمرکز بر اپل، می‌گوید این شرکت درحال کار روی چندین مدل جدید ویژن پرو از جمله یک نسخه‌ی ارزان‌قیمت است که احتمالاً قابلیت‌هایی مانند EyeSight و تراشه‌ی سری M در آن حذف خواهند شد.

اپل، ویژن پرو را مهم‌ترین محصول خود از زمان معرفی اولین گوشی آیفون می‌داند. قیمت هدست واقعیت مجازی جدید اپل در آمریکا از ۳٬۵۰۰ دلار آغاز می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات