عینک هوشمند Air Glass 3 اوپو رونمایی شد؛ همان چیزی که گوگل برایش رؤیاپردازی می‌کرد

دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴
مطالعه 3 دقیقه
عینک هوشمند اوپو ایرگلس ۳
عینک واقعیت افزوده‌ی اوپو با دسترسی به مدل هوش مصنوعی AndesGPT و طراحی بسیار نزدیک به عینک‌های معمولی رونمایی شد.
تبلیغات

این روزها فناوری واقعیت افزوده (AR) به لطف عینک‌های هوشمندی مانند ری‌-بن متا و حتی هدست واقعیت مجازی اپل یعنی ویژن پرو به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. در نمایشگاه MWC 2024، اوپو یک نمونه‌ی اولیه از عینک Air Glass 3 خود را به نمایش گذاشت که تا حد زیادی رؤیاهایی را که گوگل برای عینک هوشمندش داشت، به واقعیت تبدیل می‌کند.

اوپو مدتی است که نمونه‌ی اولیه عینک‌های واقعیت مجازی را تولید کرده است و Air 3 سومین محصولی است که به‌صورت عمومی به نمایش گذاشته می‌شود. عینک هوشمند اوپو می‌تواند از طریق گوشی هوشمند شما به مدل هوش مصنوعی AndesGPT اوپو دسترسی داشته باشد.

عینک هوشمند اوپو ایرگلس ۳

عینک جدید اوپو با دسترسی به مدل هوش مصنوعی می‌تواند دستورهای پیچیده‌ی کاربر را با درک متن، تصاویر، ویدیو و صدا تفسیر کند. می‌توانید با فشار ملایم بخش جلویی قاب عینک، برای فعال‌کردن دستیار صوتی هوش مصنوعی اقدام کنید.

عینک هوشمند اوپو ایرگلس ۳

وزن عینک جدید اوپو ایر گلس ۵۰ گرم است که نسبت به ایر گلس و ایر گلس ۲ به‌ترتیب ۳۰ گرم و ۳۸ گرم افزایش یافته. عینک اوپو دارای یک موج‌بر رزینی با ضریب شکست ۱٫۷ (با از‌بین‌بردن اثر رنگین کمان)، سیستم یکنواختی نور نمایشگر و حداکثر روشنایی بیش از ۱٬۰۰۰ نیت است.

ایر گلس ۳ یک صفحه‌نمایش تمام‌رنگی با کنترل خودکار روشنایی ارائه می‌دهد و طراحی بسیار مشابهی با عینک‌های معمولی دارد.

عینک هوشمند اوپو ایرگلس ۳

ابعاد عینک اوپو ۱۶۴٫۸۴ در ۱۶۴ در ۴۸٫۴ میلی‌متر است. قاب عینک از آلیاژ منیزیم-لیتیوم و دسته‌های عینک از مواد پلی آمید PA ساخته شده است. اوپو همچنین قصد دارد لنزهای طبی سفارشی را برای کاربرانی که به آن‌ها نیاز دارند، ارائه دهد.

عینک هوشمند اوپو ایرگلس ۳
عینک هوشمند اوپو ایرگلس ۳

علاوه‌بر ویژگی‌های هوش مصنوعی، ایر گلس ۳ از تعامل لمسی برای عملکردهایی از جمله پخش موسیقی، تماس‌های صوتی، مشاهده‌ی تصویر، نمایش اطلاعات و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند. گفته می‌شود قابلیت‌هایی از جمله تله‌پرامپتر، ناوبری، تایمر، ترجمه و مشاهده‌ی سریع اطلاعات سلامتی و تناسب اندام در به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری در آینده ارائه خواهند شد.

با استفاده از نرم‌افزار Air Glass، دستگاه به گوشی‌های هوشمند اوپو با رابط کاربری Color OS 13 و بالاتر متصل می‌شود. قیمت عینک واقعیت مجازی اوپو و تاریخ عرضه‌ی رسمی هنوز اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات