گلکسی رینگ سامسونگ؛ بیگ‌بنگ جدید گجت‌های پوشیدنی نزدیک است

شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گلکسی رینگ سامسونگ / Galaxy Ring نمای جلو رسمی رندر
حلقه‌ی هوشمند سامسونگ قرار است آغازگر عصر جدیدی در بازار گجت‌های پوشیدنی باشد.
تبلیغات

ساعت‌های هوشمند مدت‌ها است که در دنیای گجت‌های پوشیدنی‌ حکمرانی می‌کنند و حلقه‌های هوشمند در حاشیه قرار گرفته‌اند. هفته‌ی گذشته، سامسونگ در کنار رونمایی از سری گلکسی S24، رویداد آنپکد را با نمایشی از گلکسی رینگ به پایان رساند؛ محصولی که می‌خواهد آغازگر عصر جدیدی برای گجت‌های پوشیدنی باشد.

حلقه‌های هوشمند مدت‌ها است که در سایه‌ی ساعت‌ها قرار گرفته‌اند

سامسونگ جزئیات کمی از گلکسی رینگ ارائه داد؛ اما امبر ریور، سخنگوی سامسونگ، در ایمیلی به خبرنگار ورج گفت که هدف از این حلقه توانمندسازی افراد برای مدیریت سلامت خود با رویکردی جامع و در عین حال ساده است.

سخنگوی سامسونگ همچنین اشاره کرد که گلکسی رینگ دارای حسگرهای پیشرفته خواهد بود و برای پوشیدن دائم، به اندازه‌ی کافی راحت است.

برخی از خبرنگاران حاضر در آنپکد توانستند نمونه‌ی اولیه‌ی گلکسی رینگ را مشاهده کنند. یکی از تحلیلگران به این موضوع اشاره کرده که گلکسی رینگ سبک است، در سه نسخه در ابعاد مختلف عرضه می‌شود و اواخر سال ۲۰۲۴ در دسترس قرار خواهد گرفت.

گلکسی رینگ سامسونگ / Galaxy Ring رندر رسمی نمای جلو تاریک

رقبای گلکسی رینگ از همین حالا احساس خطر کرده‌اند. مدیرعامل Oura (شرکت سازنده‌ی حلقه‌ی هوشمند Oura Ring) اندکی پس از نمایش گلکسی رینگ اعلام کرد بازیکنان جدیدی که وارد این فضا می‌شوند، به دسته‌ی حلقه‌های هوشمند اعتبار می‌دهند تا شرکت‌ها به سمت هدفی بالاتر برای خدمت به جامعه سوق پیدا کنند.

تحلیلگران معتقدند ۲۰۲۴ سال حلقه‌های هوشمند خواهد بود. با نگاهی به محصولاتی که در CES امسال معرفی شدند می‌توان دید که شرکت‌های کوچک بسیاری به این عرصه ورود کرده‌اند و ورود شرکت بزرگی مثل سامسونگ به این دسته از محصولات نشان می‌دهد که احتمالاً باید منتظر حلقه‌های هوشمند بیشتری از برندهای مختلف باشیم، به‌خصوص اگر محصول جدید کره‌ای‌ها موفقیت زیادی به‌دست بیاورد.

رقبای گلکسی رینگ از همین حالا احساس خطر کرده‌اند

حلقه‌های هوشمند نسبت به ساعت‌های هوشمند جمع‌وجورترند و برای ردیابی خواب بسیار مناسب‌تر هستند. همان‌طور که گوشی‌های هوشمند روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شوند، کاربران مشتاق ابزارهای سلامتی ساده‌تری هستند که به‌عنوان مکمل گوشی‌هایشان عمل کند.

با توجه به جایگاهی که سازنده‌ی گوشی اپل و اپل واچ در بازار پوشیدنی‌ها دارد، سامسونگ می‌خواهد با محصولی کاملاً جدید که فعلاً رقیبی از اپل برای آن وجود ندارد، سهم خوبی از بازار کسب کند؛ مشابه کاری که با بهترین گوشی های تاشو خود انجام داد.

فعلاً چیز زیادی از گلکسی رینگ نمی‌دانیم و اینکه پوشیدنی جدید سامسونگ مکملی برای گلکسی واچ خواهد بود یا محصولی مستقل با قابلیت‌های ویژه، مشخص نیست؛ اما احتمالاً هماهنگی بالایی با سایر محصولات کره‌ای‌ها از جمله گوشی سامسونگ، تبلت سامسونگ، لپ تاپ سامسونگ و ساعت هوشمند سامسونگ خواهد داشت.

هماهنگی اکوسیستم سامسونگ می‌تواند یکی از نقاط قوت گلکسی رینگ در مقابل رقبا باشد. درحالی‌که در اورا رینگ برای دیدن اطلاعات سلامتی باید از اپلیکیشن‌های سلامتی گوناگون مثل Apple Health یا Google Health استفاده کرد، در گلکسی رینگ تنها به اپلیکیشن Samsung Health نیاز خواهید داشت.

به‌لطف گلکسی رینگ، عصر جدیدی برای حلقه‌های هوشمند رقم می‌خورد؛ دورانی که شاید با افت قابل توجه خرید ساعت‌ هوشمند توسط مردم همراه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات