مهندسان اپل برای نجات کسب‌و‌کار ۱۷ میلیارد دلاری اپل واچ دست‌به‌کار شدند

سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
ورک‌اوت‌های واچ اولترا ۲
مهندسان اپل در حال توسعه‌ی به‌روزرسانی جدیدی هستند که احتمالاً ممنوعیت فروش اپل واچ سری ۹ و اولترا ۲ را لغو می‌کند.
تبلیغات

اپل شب گذشته اعلام کرد که فروش دو ساعت هوشمند اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ به‌صورت موقتی در بازار آمریکا متوقف می‌شود.

توقف فروش ساعت هوشمند اپل نتیجه‌ی شکایت شرکت مسیمو به رهبری جو کیانی (متولد شیراز) است و حکمش توسط کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده (ITC) صادر شده است. به موجب این حکم تا چند روز دیگر خرید ساعت هوشمند سری ۹ و اولترا ۲ در آمریکا غیرممکن می‌شود.

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اختصاصی می‌گوید مهندسان اپل دست‌به‌کار شده‌اند و می‌خواهند با اعمال تغییر نرم‌افزاری در قابلیت نظارت بر اکسیژن خون (SpO2) مشکل را رفع کنند. مسیمو می‌گوید که اپل با اضافه‌کردن قابلیت مورد بحث به اپل واچ، پتنت‌های این شرکت را نقض کرده است.

ظاهراً ایده‌ی اپل این است که نحوه‌ی عملکرد قابلیت SpO2 را اصلاح کند تا فناوری‌های ثبت‌شده در پتنت مسیمو دیگر در اپل واچ وجود نداشته باشند.

توقف فروش اپل واچ هنوز عملیاتی نشده است و این شرکت تا روز ۲۵ دسامبر (۴ دی) فرصت دارد. جو بایدن، رئيس‌جمهور آمریکا، تا آن روز می‌تواند حکم ITC را وتو و از توقف فروش اپل واچ جلوگیری کند، اما این کار دور از انتظار به نظر می‌رسد.

مسیمو می‌گوید که به‌روزرسانی نرم‌افزاری باعث رفع اختلافات نمی‌شود چون آنچه اپل در ساعت‌های رده‌بالای جدیدش قرار داده، مسئله‌ای سخت‌افزاری است. این شرکت می‌گوید که «سخت‌افزار باید تغییر کند.»

بلومبرگ می‌گوید اپل به اصلاح سخت‌افزاری اپل واچ نیز فکر می‌کند؛ اما این کار زمان‌بر خواهد بود و قطعاً به کسب‌و‌کار ۱۷ میلیارد دلاری اپل واچ ضربه خواهد زد. یک منبع آگاه می‌گوید حذف سخت‌افزار SpO2 از اپل واچ و عرضه‌ی مجدد ممکن است سه ماه طول بکشد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات