تصمیم جنجالی گوگل؛ فروش مچ‌بندهای فیت‌بیت در ۲۹ کشور متوقف شد

یک‌شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
رنگ بندی مچ بند فیت بیت شارژ ۶ / Fitbit Charge 6
فیت‌بیت با توقف فروش محصولاتش در نزدیک به ۳۰ کشور دنیا، از بازار جهانی عقب کشید.
تبلیغات

گوگل، شرکت مادر Fitbit، در تصمیمی بحث‌برانگیز اعلام کرده است که عرضه و فروش محصولات این برند را در ۲۹ کشور دنیا متوقف خواهد کرد. این تصمیم بازار پوشیدنی‌ها را در آسیا و اروپا و آمریکای‌لاتین تحت‌تأثیر قرار خواهد داد.

به‌گزارش وب‌سایت Android Authority، این کشورهای اروپایی از این به‌بعد امکان خرید محصولات فیت‌بیت را نخواهند داشت: لهستان، پرتغال، رومانی، لوکزامبورگ، جمهوری چک، کرواسی، اسلواکی، استونی، مجارستان، لتونی و لیتوانی.

طرح فیت‌بیت پریمیوم نیز از ۲ آبان در کشورهای نام‌برده متوقف شده است؛ البته وب‌سایت 9to5Google ادعا می‌کند که Fitbit Charge 6 هنوز برای خرید در گوگل استور پرتغال موجود است.

ساعت هوشمند فیت‌بیت charge 6 در چندین رنگ متنوع

موج توقف فروش محصولات فیت‌بیت به مکزیک و سایر کشورهای آمریکای‌لاتین نیز رسیده است. تاریخ رسمی دقیقی برای این توقف فروش اعلام نشده است؛ اما در‌حال‌حاضر نیز هیچ محصولی از این شرکت در بازارهای آمریکای‌لاتین وجود ندارد و قیمت ساعت هوشمند و سایر محصولات فیت‌بیت استعلام‌کردنی نیستند.

مرداد سال جاری، گوگل عرضه‌ی محصولات و امکان تمدید اشتراک فیت‌بیت پریمیوم را در برخی از کشورهای آسیایی همچون هنگ‌کنگ، کره‌‌جنوبی، مالزی، تایلند و فیلیپین متوقف کرد. در نتیجه‌ی این عقب‌نشینی از بازارهای جهانی، فیت‌بیت هم‌اکنون تنها در ۲۳ کشور جهان حضور دارد.

گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فروش محصولات فیت‌بیت را در برخی از کشورها متوقف می‌کنیم تا سبد سخت‌افزاری فیت‌بیت را با دسترسی منطقه‌ای به محصولات پیکسل هماهنگ کنیم.»

با وجود این عقب‌نشینی از بازارها، Fitbit به مشتریان فعلی خود اطمینان داده است که دستگاه‌های آنان همچنان به‌روزرسانی نرم‌افزاری و امنیتی را دریافت خواهند کرد و پشتیبانی مشتریان نیز تحت‌تأثیر این موضوع قرار نخواهد گرفت.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات