شیائومی بند ۸ در مقابل می بند ۷؛ آیا ارتقا به نسل جدید ارزشش را دارد؟

چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
مطالعه 6 دقیقه
شیائومی بند ۸ در مقابل می بند ۷
حال که شیائومی بند ۸ توسط شرکت سازنده‌ای رونمایی شده است، زمانی خوبی برای مقایسه آن با نسل پیشین به نظر می‌رسد.
تبلیغات

اگر از طرفداران مچ‌بندهای هوشمند شیائومی هستید، احتمالا از اینکه نسل جدید آن‌ها پا به دنیای فناوری گذاشته خوشحال می‌شوید. این مدل که شیائومی بند ۸ نام دارد امروز در کنار شیائومی ۱۳ اولتر و سری شیائومی پد ۶ معرفی شد. مانند مدل‌های قبلی، Mi Band 8 به شما کمک می‌کند تا اهداف تناسب اندام خود را پیگیری کنید و از فعالیت‌های روزانه خود مطلع شوید.

در این مقاله، شیائومی بند ۸ را با نسخه قبلی خود که سال گذشته عرضه شد، مقایسه خواهیم کرد. می بند ۷ موفقیت بزرگی برای شرکت سازنده بود و همچنان یکی از پرفروش‌ترین مچ‌بندهای هوشمند در سطح جهانی تلقی می‌شود.

در ادامه، به طور جزئی هر بخش را مورد بررسی قرار می‌دهیم که ببینیم آیا خرید نسل جدید مچ‌بندهای هوشمند شیائومی منطقی است یا خیر؟

طراحی و نمایشگر

وقتی صحبت از طراحی به میان می‌آید، شیائومی بند ۸ بسیار شبیه به می بند ۷ به نظر می‌رسد. هر دوی آن‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به راحتی دور مچ قرار گرفته و شرایط جسمی کاربر را بررسی کنند.

می‌ بند ۷ دارای نمایشگر ۱٫۶۲ اینچی با وضوح ۱۹۲ در ۴۹۰ پیکسل، ۳۲۶ ppi و حداکثر روشنایی ۴۵۰ نیت است. همچنین برای محافظت، صفحه نمایش با شیشه سکوریت پوشانده شده است. طراحی لبه‌به‌لبه این دستگاه جایی برای دکمه فیزیکی نمی‌گذارد، بنابراین کاربران برای پیمایش در منوها باید از صفحه نمایش لمسی استفاده کنند.

شیائومی بند ۸ در سه رنگ کختلف

علاوه‌بر نمایشگر همیشه‌روشن، برای اولین بار حداکثر روشنایی صفحه از ۵۰۰ نیت فراتر رفته و از همیشه بیشتر به سطح ساعت‌های هوشمند نزدیک‌ شده است. همچنین شاهد افزایش نرخ نوسازی صفحه‌نمایش شیائومی بند ۸ به ۶۰ هرتز هستیم.

در نگاه اول مطمئنا متوجه تغییر بند محصول جدید شیائومی نسبت به نسل‌های پیشین می‌شوید. در می بند ۷ و مدل‌های قدیمی‌تر یک بند قرار داشت که مچ‌بند درون آن قرار می‌گرفت. اما حالا شیائومی Band 8 دارای بند دوقسمتی است که می‌توان آن را به راحتی جدا کرد.

می‌توان از شیائومی بند ۸ به عنوان گردنبند نیز استفاده کرد

شیائومی مکانیزم جدیدی با قابلیت جدا شدن ساده طراحی کرده که به شما امکان می‌دهد هر روز بند‌های دستگاه خود را تعویض کنید. اکنون مدل‌های متنوع‌تری از بندها نیز برای وصل کردن به مچ‌بند وجود دارد. این طراحی نسبت به بند تکی در مدل‌های قبلی انعطاف‌پذیرتر خواهد بود. حتی می‌توانید این مچ‌بند را با زنجیر مخصوصش مانند گردنبند استفاده کنید.

از سوی دیگر، همراه با بندهای مختلف، صدها واچ فیس نیز موجود هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. حتی برخی از واچ‌فیس‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانید با آن‌ها بازی‌هایی مانند سودوکو، ۲۰۴۸ و پازل انجام دهید.

به طور کلی، اگرچه تغییرات طراحی در بند ۸ زیاد نیست، بند دوقسمتی پیشرفت قابل توجهی به نظر می‌رسد. طراحی محصول همچنان کاربردی و مقرون‌به‌صرفه است، در حالی که مکانیزم بند جدید امکان سفارشی‌سازی بیشتر را فراهم می‌کند.

سخت افزار و باتری

مقاومت ۵ اتمسفری و طراحی ضدآب در هر دو مدل ثابت است. همچنین در سنسورهای به کار رفته نیز تغییری دیده نمی‌شود.

شیائومی بند ۸ و ۷ یک سنسور ۶ محوره (شتاب‌سنج ۳ محوره و ژیروسکوپ ۳ محوره کم مصرف) و یک سنسور ضربان قلب PPG مشترک دارند. همچنین روی برد یک سنسور SpO2 وجود دارد که سال گذشته معرفی شده بود.

رنگ بندی می بند 7 شیائومی از نمای جلو

حال سراغ یکی از نقاط قوت مچ‌بندهای هوشمند شیائومی، یعنی باتری آن‌ها برویم. خوشبختانه نسل جدید نیز ما را ناامید نخواهد کرد.

مدل پیشین به لطف باتری لیتیوم یونی ۱۲۵ میلی‌آمپر ساعتی خود با یک بار شارژ به مدت ۱۵ روز کار می‌کرد. براساس ادعا شیائومی، مچ‌بند جدید آن یک روز بیشتر روشن می‌ماند. البته درصورت فعال بودن قابلیت نمایشگر همیشه‌روشن، شیائومی بند ۸ تنها ۶ روز دوام خواهد آورد. همچنین، نسل جدید برای شارژ مجدد از صفر تا ۱۰۰ تنها به یک ساعت زمان نیاز دارد که پیشرفت خوبی محسوب می‌شود.

ویژگی‌های سلامت و تناسب اندام

خانواده می بند یکی از محبوب‌ترین ردیاب‌های تناسب اندام هستند. مقرون‌به‌صرفه بودنشان نیز باعث می‌شود بیشتر افراد بتواند وضعیت سلامتی جسمی خود را به کمک آن‌ها بررسی کند.

در محدوده ویژگی‌های مربوط به سلامت جسمی، شیائومی بند ۸ قابلیت‌های اولیه را به خوبی پوشش می‌دهد. این دستگاه می‌تواند فعالیت و خواب شما را در شبانه روز کنترل کند، اطلاعاتی در مورد قدم‌های شما، مسافت طی شده، دقیقه‌های فعال، کالری سوزانده شده، خواب، سطح استرس و یادآوری عدم تحرک را ارائه دهد. می‌توان گفت شیائومی موفق شده به این جنبه از مچ‌بندهای هوشمند تسلط پیدا کند.

Band 8 فاقد ارتفاع سنج و GPS داخلی است

متأسفانه Band 8 هنوز فاقد ارتفاع سنج برای شمارش طبقات صعود شده است. امیدواریم که این ویژگی در نهایت در سال ۲۰۲۴ با نسل بعدی مچ‌بندهای هوشمند این شرکت معرفی شود.

البته نمی‌توان از این واقعیت که شیائومی هر سال سعی دارد دقت آمار ارائه شده توسط دستگاه‌های آن، خصوصا در بخش‌هایی مانند نظارت بر ضربان قلب و ردیابی خواب بهبود یابد، چشم‌پوشی کرد. سال گذشته به مچ‌بند این شرکت قابلیت بررسی کیفیت تنفس در خواب از طریق حسگر اکسیژن خون اضافه شد که پتانسیل تشخیص آپنه خواب را دارد. همچنین این دستگاه الگوهای خواب نامنظم و پراکنده و همچنین خواب REM را با استفاده از تغییرات ضربان قلب ردیابی می‌کند.

شیائومی بند ۸ با بندهای مختلف کنارهم

امسال ویژگی‌های جدید زیادی به شیائومی بند ۸ اضافه نشده، اما تعداد حالت‌های ورزشی ۳۰ مورد افزایش یافته و مجموعشان را به ۱۵۰ رسانده است. آن‌ها شامل حالت‌های محبوبی مانند فیتنس، اسکیت روی یخ، HIIT، حرکات کششی، استپر، ژیمناستیک، پیلاتس، رقص خیابانی، زومبا، کریکت، بولینگ، بسکتبال، والیبال، تنیس روی میز و موارد دیگر می‌شوند.

شیائومی همچنین هرساله ویژگی‌های مربوط به دوندگی را نیز بهبود می‌بخشد. سال گذشته VO2 Max، ATPPC، Aerobic و Recovery Time را معرفی کردند که با استقبال خوبی مواجه شد. حالا نیز اگر بند ۸ را با یک گیره مخصوص به کفشی متصل کنید، مچ‌بند می‌تواند پارامترهایی مانند طول گام و نیروی ضربه را در طول مسابقات ردیابی کند.

متاسفانه هنوز GPS داخلی به بند ۸ اضافه نشده است. همانند مدل‌های قبلی، کاربران باید برای ردیابی دقیق ورزش در فضای باز به سیگنال ماهواره گوشی هوشمند خود اعتماد کنند. این تصمیم احتمالاً به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند. شیائومی می بند ۷ پرو GPS داخلی ارائه می‌دهد، اما در رویداد امروز هیچ اشاره‌ای به Mi Band 8 Pro نشد. شاید اواخر سال جاری اطلاعات بیشتری در این باره منتشر شود.

شیائومی می بند 7 در دست یک پسر چینی

یک حالت جدید برای نظارت بر تمرین‌های بوکس به شیائومی بند ۸ اضافه شده که از سنسورهای یکپارچه دستگاه استفاده می‌کند. هنگامی که مچ‌بند هوشمند به تبلت یا تلفن متصل می‌شود، کاربران می‌توانند حرکات بوکس را انجام دهند و بدین شکل بوکس تعاملی را تجربه کنند.

جمع‌بندی

شیائومی بند 8 و می بند 7 به عنوان ردیاب تناسب اندامی با قیمت مناسب، ویژگی‌های بسیار خوبی را ارائه می‌دهند. اگرچه شاید به‌روزرسانی‌های نسل جدید زیاد نباشند، اما نسبت به نسخه قبلی پیشرفت‌های خوبی را ارائه می‌دهند.

قابل‌ توجه‌ترین تغییر، معرفی بند دوقسمتی است که می‌توان آن را به راحتی جداکرده و از موارد دیگر استفاده کرد. این مکانیزم جدید امکان سفارشی‌سازی بیشتری را فراهم می‌کند. شیائومی بند ۸ همچنین دارای حداکثر روشنایی صفحه نمایش و نرخ تازه سازی افزایش یافته است، و باتری آن نسبت به نسل قبلی یک روز بیشتر دوام می‌آورد.

شیائومی بند ۸ به صورت گردنبند

از نظر عملکرد، شیائومی بند ۸ از ۱۵۰ حالت ورزشی پشتیبانی می‌کند که ۳۰ حالت بیشتر از می بند ۷ است. شیائومی همچنین یک حالت تمرین بوکس جدید را اضافه کرده است. البته، با وجود همه این پیشرفت‌ها، نبود GPS داخلی و ارتفاع سنج کمی ناامیدکننده به نظر می‌رسد.

درصورتی که اکنون از می بند ۷ استفاده می‌کنید، شاید ارتقا به نسل جدید لازم نباشد زیرا تغییرات زیادی در آن مشاهده نکردیم. اما اگر می‌خواهید وارد دنیای مچ‌بندهای هوشمند شوید، شیائومی بند ۸ به دلیل ارائه‌ی قابلیت‌های متنوع و داشتن طراحی زیبا گزینه‌ای بسیار خوب برایتان خواهد بود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات