شیائومی می بند 7 با نمایشگر بزرگ‌تر، شارژدهی ۱۴ روزه و رنگ‌بندی متنوع رونمایی شد

سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
مطالعه 4 دقیقه
می بند 7 دستبند هوشمند جدید شیائومی است که نمایشگر بزرگ‌تری نسبت‌ به نسل قبل دارد، به مجموعه‌ی متنوعی از حسگرها برای پایش فعالیت‌‌های ورزشی مجهز است و در رنگ‌های متنوع با قیمت ۳۵ دلار به بازار می‌آید.
تبلیغات

شیائومی همان‌طورکه پیش‌تر وعده داده بود، ساعاتی قبل در جریان برگزاری مراسمی در چین از نسل جدید دستبندهای هوشمند محبوب سری می بند پرده‌برداری کرد. دستبندهای سری می بند جزو پرفروش‌ترین گجت‌های پوشیدنی بازار هستند و معمولاً در ایران با استقبال خوبی مواجه می‌شوند. شیائومی در می بند مجموعه‌ی مناسبی از قابلیت‌های متمرکز بر تناسب اندام را در ازای قیمتی معقول ارائه می‌دهد.

دستبندهای سری می بند از سال ۲۰۱۴ تاکنون تغییرات زیادی در راستای بهبود تجربه‌ی کاربری به خود دیده‌اند. درحالی‌که نسل اول این دسبتند از صفحه‌نمایش استفاده نمی‌کرد، جدیدترین نسل نمایشگری باکیفیت دارد. اولین چیزی که درباره‌ی دستبند جدید شیائومی خودنمایی می‌کند، ابعاد بزرگ‌تر آن است.

مدل مشکی شیائومی می بند 7 در کنار مدل های دیگر

براساس آنچه Android Authority می‌نویسد، می بند 7 از نمایشگر ۱٫۶۲ اینچ AMOLED با تراکم پیکسلی ۳۲۶ppi استفاده می‌کند درحالی‌که می بند 6 به نمایشگر ۱٫۵۶ اینچ با تراکم پیکسلی مشابه مجهز بود. شیائومی می‌گوید تفاوت بین ابعاد نمایشگر دو نسل اخیر از دستبندهای سری می بند ۲۵ درصد است.

به‌لطف استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر، شیائومی تغییراتی در رابط کاربری نیز اعمال کرده تا برخی از آیکون‌ها را بهبود دهد و جلوه‌های بصری جدیدی به نمایش بگذارد. شیائومی می‌گوید می بند 7 شامل ۱۰۰ واچ‌فیس جدید است که امکان شخصی‌سازی آن‌ها وجود دارد. شیائومی دو رنگ جدید برای بندهای گجت پوشیدنی خود معرفی کرده تا تعداد رنگ‌ها به مجموعاً ۶ مورد برسد.

به‌غیر از موارد یادشده، طراحی ظاهری می بند 7 تغییر خاصی نسبت‌ به می بند 6 تجربه نکرده و این موضوع نکته‌ای منفی محسوب نمی‌شود. شیائومی می‌گوید می بند 7 داده‌ها را افزون‌بر روش‌های قبلی به روش‌هایی جدید نظیر مدت‌زمان ریکاوری، حداکثر اکسیژن دریافتی و اثرات تمرین هوازی تجزیه‌و‌تحلیل می‌کند. تا زمانی که می بند 7 به دستمان نرسد نمی‌توانیم درباره‌ی دقیق بودن این قابلیت‌ها نظر دهیم.

تمام رنگ های شیائومی می بند 7

براساس گفته‌ی شیائومی دسبتند هوشمند می بند 7 از ۱۲۰ حالت ورزشی پشتیبانی می‌کند تا انواع تمرین‌ها در محیط‌های روباز و سربسته پوشش داده شود. می بند 7 می‌تواند میزان مصرف کالری را محاسبه و نتایج را همراه‌ با داده‌های ضربان قلب تجزیه‌و‌تحلیل کند تا میزان کاهش چربی را بهتر درک کنید.

دیگر بهبود می بند 7 در قابلیت نظارت روی اکسیژن خون و هشدار پایین بودن SpO2 اعمال شده؛ یعنی وقتی سطح اکسیژن در خون به زیر ۹۰ درصد برسد، می بند 7 به کاربر هشدار خواهد داد. این قابلیت مخصوص کوهنوردان و دوندگان است.

مدل نارنجی شیائومی می بند 7

می بند 7 می‌تواند در تمام طول روز روی ضربان قلب، خواب، استرس، تنفس و موارد مشابه نظارت کند. این دستبند هوشمند همچنین توانایی نظارت روی چرخه‌ی قاعدگی بانوان را دارد. شیائومی می بند 7 همچون مدل قبلی تا فشار پنج اتمسفر (عمق ۵۰ متر) دربرابر نفوذ آب مقاومت نشان می‌دهد. به‌لطف این مشخصه می‌توانید بدون نگرانی با می بند 7 در استخر شنا کنید.

Android Authority می‌گوید برخلاف آنچه شایعات اعلام می‌کردند می بند 7 شیائومی GPS داخلی و قابلیت نمایشگر همیشه‌روشن ندارد؛ بااین‌حال XDA Developers ادعا می‌کند دستبند جدید شیائومی از نمایشگر همیشه‌روشن پشتیبانی می‌کند.

مچ‌بند‌های سری می بند همواره عمر باتری مناسبی داشته‌اند و مدل جدید از این قاعده مستثنی نیست. شیائومی می‌گوید باتری ۱۸۰ میلی‌آمپرساعتی می بند 7 با استفاده‌ی معمولی تا ۱۴ روز شارژدهی می‌کند. می بند 6 از باتری ۱۲۵ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کرد.

شیائومی می بند 7 در دست یک پسر چینی

مدل استاندارد شیائومی می بند 7 با قیمت ۲۴۹ یوان (تقریباً ۳۷ دلار) و مدل مجهز به تراشه‌ی NFC با قیمت ۲۹۹ یوان (تقریباً ۴۴ دلار) دردسترس قرار می‌گیرد. البته خریداران اولیه‌ی می بند 7 می‌توانند مدل استاندارد و NFC را با قیمت به‌ترتیب ۲۳۹ یوان (تقریباً ۳۵ دلار) و ۲۷۹ یوان (تقریباً ۴۰ دلار) خریداری کنند. شیائومی می بند 6 با قیمت نسبتاً ارزان‌تر روانه‌ی بازار شده بود.

می بند 7 روز ۳۱ مه ۲۰۲۲ (۱۰ خرداد ۱۴۰۱) روانه‌ی بازار چین می‌شود. شیائومی فعلاً به عرضه‌ی این دستبند هوشمند در بازارهای بین‌المللی اشاره نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات