ساخت ساعت هوشمند پیکسل واچ گوگل ۱۲۳ دلار هزینه دارد

جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
نمای روبه روی پیکسل واچ به رنگ سفید
گزارش جدید کانترپوینت نشان می‌دهد تولید هر واحد ساعت پیکسل واچ ۱۲۳ دلار هزینه دارد.
تبلیغات

گوگل سال گذشته پیکسل واچ را معرفی و این محصول را با برچسب ۳۴۹ دلار در بازار ایالات‌متحده عرضه کرد. اما فکر می‌کنید هزینه‌ی ساخت ساعت هوشمند گوگل چقدر است؟ گزارش جدید کانترپوینت نشان می‌دهد هزینه‌های اولیه‌ی موردنیاز برای ساعت محصول موردنظر ۱۲۳ دلار است.

رقمی که برای هزینه‌های ساخت پیکسل واچ اعلام شده، هزینه‌های تحقیق‌وتوسعه‌ و بازاریابی را درنظر نگرفته است. سامسونگ یکی از ذی‌نفعان اصلی ساعت گوگل است زیرا تراشه‌، فرستنده‌ی LTE و همچنین برخی قطعات دیگر را برای پیکسل واچ تولید می‌کند به‌طوری‌که ۲۰ درصد از هزینه‌های تولید محصول موردنظر به این شرکت کره‌ای می‌رسد. پردازنده‌ی NXP و حافظه‌ی ساخت کینگستون نیز در این ساعت وجود دارد که ۲۷ درصد هزینه‌های ساخت را تشکیل می‌دهند.

به‌نوشته‌ی GSMArena، دومین ذینفع بزرگ از ساخت ساعت‌ هوشمند گوگل، BOE است زیرا نمایشگر ۱٫۲ اینچی OLED این محصول را به غول جستجوی اینترنت می‌فروشد. این یعنی ۱۴ درصد هزینه‌ی تولید محصول مورداشاره به شرکت چینی BOE می‌رسد. تراشه‌ی GPS، وای‌فای و بلوتوث نیز ساخت Broadcom است و قطعه‌ی موردنیاز برای پشتیبانی از eSIM و سیستم‌پرداخت گوگل را نیز STMicroelectronics تولید می‌کند.

حسگر ۶ محوره و قطب‌نمای دیجیتال پیکسل واچ نیز ساخت STMicroelectronics هستند و حسگر سنجش ضربان قلب را تگزاس اینسترومنتس تولید می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات