مدیر ارشد اپل از اهمیت قابلیت‌هایی مثل پایش قند خون در گجت‌های پوشیدنی می‌گوید

سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
اپل واچ اولترا روی مچ / Apple Watch Ultra
یکی از مدیران ارشد اپل در مصاحبه‌ی جدیدی گفته است که قابلیت‌های سلامتی‌محور مثل پایش قند خون بسیار مهم‌اند اما به دانش زیادی نیاز دارند.
تبلیغات

سمبل دسای، قائم‌مقام واحد سلامت در اپل، درباره‌ی قابلیت پایش قند خون که احتمالاً در آینده به اپل واچ اضافه می‌شود اظهارنظر کرده است. دسای در پاسخ به سؤالی با محوریت این قابلیت گفت: «چنین قابلیت‌هایی بسیار مهم‌اند، اما به دانش زیادی نیاز دارند.»

گفته‌های سمبل دسای در حالی مطرح می‌شود که مارک گارمن، افشاگر سرشناس، چند روز پیش گفته بود اپل در مسیر توسعه‌ی قابلیت پایش قند خون غیرتهاجمی (بدون نیاز به سرنگ) به پیشرفت قابل‌توجهی دست پیدا کرده است. اپل کار روی این قابلیت را حدوداً یک دهه پیش آغاز کرد.

مارک گارمن گفته بود: «اپل به‌منظور تخمین میزان قند بدون استفاده از نمونه‌ی خون، در حال تولید یک تراشه‌ی فوتونیک سیلیکونی است که از تکنیک بیناب‌نمایی نوری استفاده می‌کند. در این روش، نور از لیزر به زیر پوست ساطع می‌شود تا بتوان غلظت قند موجود در بدن را اندازه گرفت.»

به گزارش مک‌رومرز سیستم پایش قند خون اپل هم‌اکنون در داخل یک دستگاه آزمایشی به ابعاد آیفون کار می‌کند، اما باید کوچک‌تر شود تا بتوان آن را وارد اپل واچ کرد. گارمن اعتقاد دارد که پایش قند خون تا چند سال دیگر به اپل واچ اضافه نمی‌شود.

سمبل دسای در مصاحبه‌ی جدیدش گفت که به عقیده‌ی او، هم‌اکنون در نقطه‌ی آغازین فناوری‌های مبتنی‌بر سلامتی به سر می‌بریم و در آینده قابلیت‌های مهم‌تری از راه خواهند رسید. دسای می‌گوید اپل در تلاش است به کاربرانش امکان دهد که روی بخش‌های مختلفی از سلامتی بدن خود نظارت کنند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات